Στη Μύκονο πριν από λίγες ημέρες μεγαλοξενοδόχος που είχε κατέβει στη Χώρα εξηγούσε σε φίλους του για την κίνηση της φετινής σεζόν, η οποία ξεκίνησε πολύ καλά σε ό,τι αφορά τα luxury hotels. «Ο Απρίλιος ήταν πολύ καλός, ο Μάιος μέχρι τώρα είναι εξαιρετικός και ο Ιούνιος προβλέπεται ακόμη καλύτερος», έλεγε στην παρέα του, την ίδια στιγμή που στο νησί όλοι τρέχουν να ανοίξουν το αργότερο μέχρι τέλος Μαΐου. Την ίδια στιγμή νέα projects και διάσημα brands του εξωτερικού ρίχνουν άγκυρα στη Μύκονο της luxury υπερβολής που φέτος περιμένει ορδές στο πρώτο free COVID καλοκαίρι.
Περιώνυμοι οίκοι μόδας του εξωτερικού προσγειώνονται φέτος σε αυτό τον βράχο του Αιγαίου διεκδικώντας το δικό τους κομμάτι από την πίτα στα πολυτελή αγαθά. Πέρυσι η μπουτίκ του Christian Dior δεν προλάβαινε να πουλάει τις περίφημες τσάντες του οίκου για την παραλία – μάλιστα υπήρξε μέρα που το κατάστημα ξέμεινε κυριολεκτικά από το συγκεκριμένο προϊόν. Η συγκεκριμένη τσάντα ονομάζεται Dior Book Tote -ήταν το απόλυτο hit του καλοκαιριού-, κοστολογείται στα 2.600 ευρώ, ενώ μπορεί να ξεπεράσει και τα 2.800 ευρώ, κόστος που ουδόλως απασχολεί τις κυρίες που την αγοράζουν.
Ακόμη και seaside restaurants που λειτουργούσαν με συγκεκριμένο concept, όπως το «Super Paradise», φαίνεται ότι αλλάζουν ρότα και προσανατολίζονται πλέον σε ένα πιο εκλεπτυσμένο format. To γιατί το κάνουν είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο. Αν δεν εξελιχθούν και μείνουν στάσιμοι, το νησί, με τη φόρα που έχει, θα τους προσπεράσει για τα καλά και θα μείνουν απλές καρικατούρες στη νέα εποχή της Μυκόνου. Μια εποχή που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν οι Ελληνες, ειδικά το καλοκαίρι, όταν οι τιμές για την πλειονότητα των συμπατριωτών μας είναι απαγορευτικές.
«Χρυσές» τσάντες
Ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής Βαλεντίνο, που είχε γενέθλια την περασμένη Τετάρτη, επισκέπτεται σχεδόν κάθε χρόνο την Ελλάδα με το σκάφος του, το οποίο δένει συνήθως στον κόλπο που βλέπει κανείς από το «Island». Λατρεύει την Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά και τη Μύκονο, την οποία έχει επισκεφτεί πολλές φορές. Φέτος όμως είναι μάλλον σίγουρο ότι θα έρθει ξανά. Και αυτό γιατί ανοίγει την πρώτη του μπουτίκ «Valentino» στο ανεξάρτητο κρατίδιο του νησιού που πάρα πολλοί λατρεύουν να μισούν, κίνηση που κρίθηκε επιβεβλημένη.
Θα στεγαστεί στο Nammos Village και θα φιλοξενεί όλες τις τελευταίες δημιουργίες του διάσημου οίκου, όπως μαγιό, παπούτσια, φορέματα και φυσικά τις τσάντες για την παραλία, αλλά και βραδινές. Οι πρώτες ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ -μιλάμε για μια διάφανη τσάντα με δερμάτινες λεπτομέρειες- και οι τιμές αυξάνονται προοδευτικά και ανάλογα με το μοντέλο μπορεί να φτάσουν και τα 2.900 ευρώ. Εν αντιθέσει με τον Valentino, ο διάσημος γαλλικός οίκος Cartier δεν έχει στην ουσία παρά μία μόνο τσάντα για την παραλία, τα χρυσά βραχιόλια του όμως είναι περιζήτητα, όπως και οι εξαιρετικές δερμάτινες τσάντες του. Η ολοκαίνουρια Panthere de Cartier αναμένεται να φιγουράρει στη βιτρίνα του νέου μυκονιάτικου καταστήματος, το οποίο βρίσκεται και αυτό στο πριγκιπάτο του Nammos Village στην Ψαρού.
Εκεί όπου θα βρίσκονται και οι νέες μπουτίκ τόσο της ιταλικής Bottega Veneta με τις αιθέριες δημιουργίες της και τις τσάντες των 3.000 ευρώ όσο και του οίκου Fendi. Τις νέες αφίξεις των διάσημων brands κλείνει η έλευση της Loewe, γνωστής για τις δερμάτινες δημιουργίες της. Η άφιξή τους δείχνει πόσο πολύ υπολογίζουν τη Μύκονο ως μια πολύ δυνατή αγορά οι πιο διάσημοι οίκοι μόδας του εξωτερικού, αφού το πελατολόγιό της έχει πολύ υψηλά εισοδηματικά κριτήρια. Τρανό παράδειγμα μια κυρία η οποία πέρυσι το καλοκαίρι μπήκε σε διάσημη μπουτίκ και βγήκε μετά από μισή ώρα με τέσσερις τσάντες που της κόστισαν περίπου 15.000 ευρώ!
Ολική αναγέννηση
Τις τελευταίες ημέρες συζητιέται πολύ στο νησί η αναζήτηση που κάνουν οι ιδιοκτήτες του «Park Chinois» -πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά κινεζικά εστιατόρια στο Μέιφερ του Λονδίνου-, προκειμένου να «κατέβουν» Μύκονο. Μάλιστα μεγάλο μεσιτικό γραφείο του νησιού ανέλαβε την έρευνα για να βρει τοποθεσία ιδανική για το μυκονιάτικο «Park Chinois», το οποίο θέλει να βρει μια παραλία αλλά και μέρος για ξενοδοχείο – κάτι αρκετά δύσκολο, ειδικά για το πρώτο. Το διάσημο εστιατόριο ανήκει εδώ και τέσσερα χρόνια σε μια επιχειρηματική οικογένεια από την Τουρκία, η οποία κατέβαλε ως τίμημα για την αγορά του 43 εκατ. ευρώ.
Το όνομά της δεν έχει δημοσιοποιηθεί μέχρι στιγμής, αλλά το ενδιαφέρον της να επενδύσει στη Μύκονο είναι πολύ μεγάλο, αφού βλέπει ότι το νησί «πετάει». Κάτι που διαπίστωσαν και οι ιδιοκτήτες του «Cantine du Faubourg», του πολύ γνωστού γαλλικού εστιατορίου που ξεκίνησε από το Παρίσι, μετά πήγε Λονδίνο και ακολούθως Ντουμπάι. Φέτος ανοίγει στη Μύκονο και ενώ αρχικά υπήρχε η σκέψη να στεγαστεί στο ολοκαίνουριο ξενοδοχείο «Once in Mykonos», τελικά βρήκε χώρο στην παραλία του Ορνού. Η φιλοσοφία του κινείται γύρω από τη γαλλική κουζίνα και τα ευφάνταστα κοκτέιλ και το opening αναμένεται στις αρχές Ιουνίου, όταν αρχίζει να φουντώνει η καλοκαιρινή σεζόν.
Σε ό,τι αφορά τις παραλίες, νέα δεδομένα δημιουργήθηκαν σε μία από τις πλέον διάσημες παραλίες του νησιού, τη Super Paradise, που παρέμενε σχεδόν αναλλοίωτη στο πέρασμα των χρόνων. Ποιος δεν έχει πάει έστω και μια φορά σε πάρτυ του «Super Paradise», όπου γινόταν ο κακός χαμός, ενώ δέσποζε στην είσοδο η ταμπέλα με το πράσινο φιδάκι που ήταν το σήμα κατατεθέν του; Η συνταγή ήταν δοκιμασμένη στον χρόνο και πέρυσι τερμάτισε πρώτο κάνοντας ρεκόρ κατανάλωσης σε χιλιάδες μπουκάλια σαμπάνιας που ανοίχτηκαν από τους πελάτες του.
Φέτος όμως άλλαξαν τα πάντα και το καλοκαίρι που έρχεται θα είναι διαφορετικό αφού τα δύο αδέλφια στα οποία ανήκει η επιχείρηση φέρεται να αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετικούς επιχειρηματικούς δρόμους. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά στο νησί, οι Νίκος και Σταμάτης Ξυδάκης επέλεξαν να κρατήσει ο ένας την παραλία και ο άλλος το εστιατόριο του «Super», χωρίς αρχικά να γίνει γνωστό αν αυτό θα επιφέρει και διακοσμητικές αλλαγές. Αλλαγές που τελικά έγιναν και μάλλον χρειάζονταν για το ιστορικό αυτό μπιτσόμπαρο, που σε πείσμα των καιρών και των αλλαγών επέλεξε να μην αλλάξει σχεδόν τίποτε από τη φιλοσοφία του σε μια Μύκονο που διακτινιζόταν σε άλλο επίπεδο χρόνο με τον χρόνο.
Τα περίφημα κόκκινα στρώματα στις ξαπλώστρες του έδωσαν τη θέση τους σε μπεζ, ασορτί με τις ομπρέλες και τις πετσέτες, ενώ στον χώρο του μπαρ έγιναν ριζικές αλλαγές. Πλέον κυριαρχούν τα γήινα χρώματα και το ξύλο, στον χώρο στεγάζεται πλέον και μια καλαίσθητη μπουτίκ ρούχων ενώ ένα νέο εστιατόριο, το «Paraj», θα εξυπηρετεί πλέον τους πελάτες με εκλεπτυσμένες γεύσεις. Το περίφημο πράσινο φιδάκι αποκαθηλώθηκε και το «Super Paradise», που φιλοξένησε αμέτρητα πάρτυ, εισέρχεται πλέον σε μια νέα εποχή μετά από απόφαση των ιδιοκτητών του.
Σταθερότητα
Ούτως ή άλλως, σε μια Μύκονο που διαρκώς μεταλλάσσεται, ελάχιστοι είναι αυτοί που παραμένουν σταθεροί στο πέρασμα των χρόνων επιλέγοντας το μοτίβο «Greek tavern που σερβίρει τα πάντα». Τα δύο αδέλφια επέλεξαν να ανανεώσουν ένα κουρασμένο πλέον concept φλερτάροντας με ένα άλλο πελατολόγιο, και όχι με τις ορδές των νεαρών και τις καλλίγραμμες χορεύτριες που λικνίζονταν πάνω στο μπαρ. Αυτές αποκαθηλώθηκαν για τα καλά σε μία από τις ομορφότερες παραλίες του Νησιού των Ανέμων, που κάνει μια νέα αρχή σε μια απαιτητική σεζόν κατά την οποία είναι σίγουρο ότι θα βουλιάξει από κόσμο.
protothema.gr