Ο διωγμός των Ελλήνων ναυτικών από τα πλοία και η αντικατάστασή τους με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς αποτελεί σταθερή πολιτική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας για τη εξυπηρέτηση των συμφερόντων του πιο σκληρού, αναχρονιστικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Στα ποντοπόρα πλοία η τελευταία και πλέον σαρωτική μείωση των οργανικών συνθέσεων έγινε, το Νοέμβρη του 2006, από τη Νέα Δημοκρατία και φέρνει την υπογραφή του τότε υπουργού Ναυτιλίας και νυν ευρωβουλευτή της Μανώλη Κεφαλογιάννη.
Τον Απρίλιο του 2013, η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου μείωσε τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία της Αδριατικής και «έστρωσε» το έδαφος για να ακολουθήσει μείωση συνθέσεων και απώλεια θέσεων εργασίας στα μικρά μεσογειακά και στην ακτοπλοΐα.
Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε ομιλία του στις 4 Νοεμβρίου 2014 δήλωνε απερίφραστα ότι «είμαστε διατεθειμένοι τηρώντας τις Διεθνείς Συνθήκες για την ελάχιστη επάνδρωση των πληρωμάτων να συζητήσουμε».
Αυτό αποτελούσε αίτημα του ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και όπως κατήγγειλαν ναυτεργατικά σωματεία σήμαινε «κατάργηση από την οργανική σύνθεση του συνόλου του ξενοδοχειακού προσωπικού και πιθανότατα μέρος των πληρωμάτων καταστρώματος και του μηχανοστασίου».
Ευτυχώς, δεν πρόλαβαν! Οι εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 έφεραν στη κυβέρνηση τον ΣΥΡΙΖΑ, που παρά τις πιέσεις από ντόπια και ξένα κέντρα, ανέτρεψε αυτά τα σχέδια, διέσωσε και ενίσχυσε τις θέσεις εργασίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα.
Προφανώς, πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα. Όμως, η Νέα Δημοκρατία δεν αλλάζει, τάζει στους εφοπλιστές ότι το ελληνικό νηολόγιο θα γίνει «ανταγωνιστικό με τα άλλα ξένα νηολόγια», δηλαδή με τις «σημαίες ευκαιρίας» (!) και ήδη οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αρχίζουν να θέτουν, ξανά, θέμα μείωσης των συνθέσεων στην ακτοπλοΐα.
Οι ναυτικοί, όμως, τώρα ξέρουν! Στο χέρι τους είναι να μην χαθεί καμία άλλη θέση εργασίας σε ελληνικό πλοίο. Να πουν οριστικό «όχι» στα σχέδια της Νέας Δημοκρατίας.