Για σήμερα το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η ονομαστική ψηφοφορία, από την Ολομέλεια της Βουλής, για το νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες με τρίωρη στάση εργασίας (από 11:00 έως 14:00) και νέα κινητοποίηση σήμερα θα συνεχίσουν τη διαμαρτυρία τους ενάντια στο «αντιεκπαιδευτικό» – όπως το χαρακτηρίζουν – νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και καλούν τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι στη Βουλή.
Τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ χαιρέτισαν τις απεργιακές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις με τις οποίες εκφράστηκε η αντίθεση των εκπαιδευτικών στο νομοσχέδιο και το αίτημά τους να μην ψηφιστεί.
* Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα επανέλθει από το 2021 και θα συνδεθεί με την επαγγελματική τους εξέλιξη.
* Επιστρέφει η Τράπεζα Θεμάτων. Σημειώνεται ότι η Τράπεζα Θεμάτων είχε εφαρμοστεί το 2013-2014 και αύξησε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία, καθώς οι μετεξεταστέοι άγγιξαν το 40%, ενώ αύξησε την καταφυγή στην παραπαιδεία.
* Αυξάνονται οι εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο, τα εξεταζόμενα μαθήματα θα ανέλθουν σε 7 από 4 που είναι σήμερα, ενώ θα γίνεται επανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα. Στη Β’ Λυκείου τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται σε 7 από 6 που είναι σήμερα και στην Γ’ Λυκείου σε 5 από 4 που είναι σήμερα, ενώ αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10.
* Καταργείται η Κοινωνιολογία ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο και θα αντικατασταθεί από τα Λατινικά. Αυτό θα ισχύσει από τη χρονιά 2021-22, δηλαδή για όσους μαθητές μπουν τον Σεπτέμβριο 2020 στη Β’ Λυκείου.
* Εισάγεται και το «κόντρα» μάθημα, το οποίο θα εξετάζεται ενδοσχολικά. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης θα εξετάζονται στα Μαθηματικά και της θετικής στην Ιστορία.
* Επανέρχεται το αναχρονιστικό μέτρο της διαγωγής στα απολυτήρια, το οποίο οδηγεί στον στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους.
* Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, μια διάταξη που είχε φέρει αντιδράσεις, ο μέγιστος αριθμός νηπίων – προνηπίων και παιδιών Δημοτικών, ορίζεται σε 25 ανά τμήμα από 22 που ήταν προηγουμένως, παρ’ όλο που η υπουργός είχε πει ότι θα πάρει πίσω τη διάταξη.
* Στο Νηπιαγωγείο εισάγονται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις.
Υπενθυμίζεται ότι, μετά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, η υπουργός Παιδείας αναγκάστηκε να υποχωρήσει σε ορισμένες διατάξεις. Αρχικά, απέσυρε τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, καθώς και τον ηλικιακό «κόφτη» στα ΕΠΑΛ, που ίσως κατατεθεί τους επόμενους μήνες, όταν έρθει το σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση.
ΠΗΓΗ : avgi.gr