Πρόθεση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι να υπάρξει στήριξη σε περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις, να μην υπάρξει πρόβλημα στον τουρισμό από το αυξημένο κόστος των μετακινήσεων και να αποκλιμακωθούν οι τιμές στο ράφι.
Το πακέτο θα επιχειρήσει να δώσει λύσεις, χωρίς ωστόσο να ξεπεραστούν τα δημοσιονομικά όρια. Αυτή είναι η μόνιμη υποσημείωση που γίνεται από όλα τα κυβερνητικά στελέχη που μιλούν για το νέο πακέτο μέτρων.
«Παρεμβάσεις θα υπάρξουν, αλλά με γνώμονα τη δημοσιονομική ισορροπία» σημείωνε αρμόδιος παράγοντας. Παρόλα αυτά τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, δημιουργούν τα απαιτούμενα δημοσιονομικά περιθώρια να υπάρξει ένα ακόμα πακέτο.
Εάν δεν υπάρξουν εκπλήξεις (αρνητικές ή θετικές) τα μέτρα στήριξης θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου, αφού κλειδώσουν την ερχόμενη εβδομάδα σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό.
Τότε εκπνέει το περιθώριο αξιοποίησης του πρώτου γύρου του fuel pass και όπως όλα δείχνουν λίγες μέρες μετά θα ξεκινήσει ο επόμενος γύρος.
Το fuel pass 2 βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να περιοριστεί το υπέρογκο βάρος που σηκώνουν οι καταναλωτές από το κόστος των καυσίμων. Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η κυβέρνηση στην αντιμετώπιση του προβλήματος που δημιουργούν οι υψηλές τιμές στα καύσιμα, είναι ότι το νέο πακέτο ξεκινά από τα μέτρα για τη βενζίνη.
Ο δεύτερος γύρος του fuel pass θα ξεκινήσει από τον Ιούλιο και όπως όλα δείχνουν θα διαρκέσει και τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Στόχος είναι ο αριθμός των δικαιούχων να αυξηθεί, μέσω της διεύρυνσης των εισοδηματικών κριτηρίων καθώς θα φτάσουν τα 3 εκατ. από 2,3 εκατ.
Την ενίσχυση θα λάβουν περισσότερα νοικοκυριά καθώς το όριο για το οικογενειακό εισόδημα θα κυμανθεί στα 45.000 ευρώ από 30.000 ευρώ. Αντίστοιχα, αυξημένο θα είναι και το ποσό που θα αντληθεί από τον προϋπολογισμό προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η επιδότηση της βενζίνης.
Συγκεκριμένα, τα σενάρια που εξετάζονται εντάσσουν περισσότερους δικαιούχους, ενώ ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά πιθανό να αυξηθεί το ποσό της επιδότησης από τα 30 έως 50 ευρώ που ήταν το fuel pass 1, στα 40 έως 60.
Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια ένταξης που ίσχυαν και στον πρώτο κύκλο, οι δικαιούχοι έπρεπε να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, ποσό που στον δεύτερο κύκλο θα αυξηθεί στις 45.000 ευρώ.
Η διαδικασία θα είναι αντίστοιχη με τον πρώτο γύρο, με τα φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες να υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης, ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ, κάνοντας χρήση του προσωπικού κωδικού πρόσβασης στο TAXISnet.
Στο τραπέζι παραμένει και το σενάριο απευθείας επιδότησης της τιμής της βενζίνης, όπως έχει γίνει ήδη με το diesel κίνησης. Εάν η κίνηση γίνει συνδυαστικά με το επίδομα καυσίμων, στόχος θα είναι η τιμή να συγκρατηθεί στην περιοχή των 2 ευρώ, σενάριο όμως που προϋποθέτει να μην συνεχιστεί η εκρηκτική πορεία της τιμής της βενζίνης.
Ειλημμένη απόφαση θεωρείται η παράταση της επιδότησης στην αντλία στο πετρέλαιο κίνησης. Η επιδότηση της τιμής στα διυλιστήρια για το πετρέλαιο κίνησης, έφερε απευθείας μείωση της τιμής και ταυτόχρονα σχετική συγκράτηση των αυξήσεων σε σχέση με τη βενζίνη.
Επιταγή ακρίβειας
Τα δημοσιονομικά περιθώρια θα κρίνουν και τις δημοσιονομικές δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου η κυβέρνηση να επαναλάβει το καλοκαίρι την «επιταγή ακρίβειας» η οποία δόθηκε το Πάσχα. Δικαιούχοι το Πάσχα ήταν όσοι είχαν ετήσιο ατομικό εισόδημα 7.200 ευρώ και ακίνητα περιουσία έως 200.000 ευρώ.
dikaiologitika.gr