Επαναπροκηρύχθηκε, με απόφαση της Δημάρχου Σίφνου Μαρίας Ναδάλη, ο διαγωνισμός για την υποβολή προτάσεων από ενδιαφερόμενους, για την εικαστική αποτύπωση του λογοτύπου τουριστικής προβολής της Σίφνου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο δημοτικός σύμβουλος και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού του Δήμου Σίφνου, κ. Γεώργιος Λουκής, «τα μέλη κλήθηκαν να συνεδριάσουν, μετά από πρόσκληση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου, για να επαναξιολογήσουν τις προτάσεις, καθώς το λογότυπο που είχε επιλεγεί και προταθεί, με καλλιτέχνη τον κ. Luca Dolfino, κρίθηκε πως δεν πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις της προκήρυξης. Μελετώντας λοιπόν εκ νέου τις προτάσεις που πληρούσαν τις προϋποθέσεις, και μετά από διαλογική συζήτηση, συμφώνησαν ομόφωνα, ότι κανένα από τα προτεινόμενα λογότυπα, δεν μπορεί να επιλεχθεί για την τουριστική προβολή της Σίφνου και ο διαγωνισμός πρέπει να ξαναγίνει, με προτεινόμενη καταληκτική ημερομηνία την 30η Οκτωβρίου 2020».
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την επανακπροκύρηξη του διαγωνισμού, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχεδίων και προτάσεων την 30η Οκτωβρίου, η οποία πραγματοποιήθηκε ήδη με απόφαση της Δημάρχου.
Υπενθυμίζεται προς τους ενδιαφερόμενους, ότι το λογότυπο, θα πρέπει:
1. Να είναι πρωτότυπο και μοναδικό, όπως ορίζεται στον Περί του ∆ικαιώματος Πνευματικής Ιδιοκτησίας
2. Να είναι αναγνωρίσιμο και να αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα το κεντρικό νόημα της εικόνας.
3. Το λογότυπο πρέπει να αποτυπώνει το λογοπαίγνιο «Gastronomic, Exceptional, Mythical» GEM, με τρόπο ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον αποδέκτη. Το λογοπαίγνιο αποτυπώνει βασικά χαρακτηριστικά της Σίφνου, με δεδομένο ότι η Σίφνος είναι: Γαστρονομική, μέσα από την τοπική κουζίνα, τις παραδοσιακές συνταγές και τη γαστρονομική της ιστορία (Sifnos Gastronomic), Σπάνια και Ιδιαίτερη, μέσα από τη φιλοξενία, την παράδοση, την κουλτούρα, τις τέχνες, την προσωπικότητα των ανθρώπων (Sifnos Exceptional), Μυθική μέσα από την πλούσια ιστορία της, τη σύνδεση με τη μυθολογία αλλά και τα διαχρονικά εντυπωσιακά αρχαία μνημεία της (Sifnos Mythical). Sifnos GEM* (Gem*: Κόσμημα, πολύτιμος λίθος, πετράδι). Το νησί έχει χαρακτηριστεί ως «Hidden gem» από τα: UsaToday, theculturetrip.com, secretescapes.com, theguardian.com, Harvard University, Princeton University, Discover Greece, Greeka, καθώς και πολλά άλλα ταξιδιωτικά blogs και ιστοσελίδες μεγάλων tour operators. Η επιλογή έγινε βάσει των ακόλουθων κριτηρίων:
i) Στα Αγγλικά -που μπορεί «να σταθεί» και στις αγορές εκτός των Αγγλόφωνων,
ii) Με απλές κατανοητές λέξεις παγκόσμιας εμβέλειας,
iii) Με στόχο την περιεκτική αποτύπωση βασικών σημείων του Τουριστικού προορισμού «Σίφνος»,
iv) Με στόχο την προσέλκυση ενδιαφέροντος μέσα από δοκιμασμένους μηχανισμούς (π.χ. λογοπαίγνια, αρκτικόλεξα, κ.λπ.).
4. Το λογότυπο πρέπει να αντανακλά χρωματικά και σχεδιαστικά τον προορισμό και τα βασικά χαρακτηριστικά του (όπως φυσικό κάλλος, παραλίες, αρχιτεκτονική, γαστρονομία, αγγειοπλαστική, παραδόσεις, πολιτισμός, ειδικές μορφές τουρισμού κ.ά.), σύμφωνα με τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής, αποδίδοντας ταυτόχρονατη μοναδικότητα και αυθεντικότητα της Σίφνου.
5. Η τελική επιλογή θα πρέπει να είναι 4χρωμία και να προβλεφθούν μία ή περισσότερες παραλλαγές σε χρωματικούς συνδυασμούς που θα επιτρέπουν τη χρήση του λογοτύπου σε φόντο διαφορετικών αποχρώσεων.
6. Η τελική επιλογή θα πρέπει να ετοιμαστεί στους κατάλληλους τύπου ανοικτών αρχείων υψηλής ανάλυσης για χρήση σε πλήθος εφαρμογών όπως φυλλάδια, επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα, μακέτες, online banners, website, roll-up banners, πινακίδες, αφίσες, αναμνηστικές τσάντες, αυτοκόλλητα, κ.ά.
7. Η τελική επιλογή θα πρέπει να ετοιμαστεί και σε μία επιπλέον παραλλαγή που θα εφαρμόζεται και σε επιφάνειες που δε θα είναι εφικτή η αποτύπωση με χρώματα, αλλά μόνο σχεδιαστικά, π.χ. σε πήλινα ποτήρια ή άλλα σκεύη.