«Αν είχαμε ένα ακίνητο να διαθέσουμε για τα ΕΛΤΑ θα το κάναμε» μας λέει ο Μάρκος Κωβαίος. Ο δήμαρχος Πάρου τονίζει ότι τα ΕΛΤΑ είναι συνυφασμένα με την οικονομία και την κοινωνία της Πάρου. Την ίδια στιγμή τονίζει ότι η κακοκαιρία «Ελπίδα» που έπληξε το νησί, «έδειξε ότι κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με τα φυσικά φαινόμενα, παρά το γεγονός ότι ο δήμος ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει το φαινόμενο».
Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή
Θα ήθελα να μας πείτε για αυτή την πρωτοβουλία σας, αυτή την αντίδραση για τα ΕΛΤΑ και τι γίνεται από εδώ και στο εξής;
Τα ελληνικά ταχυδρομεία είναι ιστορικά. Ο κάθε άνθρωπος έχει μάθει να εξυπηρετείται από τα ελληνικά ταχυδρομεία. Οι συνταξιούχοι να παίρνουν τις συντάξεις τους γιατί ακόμα δεν έχουν εξοικειωθεί με καινούρια ηλεκτρονικά μέσα. Τα ταχυδρομεία παίζουν πολύ σπουδαίο ρόλο σε κάθε περιοχή με τον ταχυδρομικό διανομέα τους. Υπάρχει τρομερή υποστελέχωση, οι διανομείς δεν μπορούν να πάνε σε κάποιες περιοχές, και οι θυρίδες αυτή την στιγμή δεν αντικαθιστούν ούτε υποκαθιστούν τις κανονικές δουλειές που έχει μάθει ο πολίτης στην περιφέρεια και όχι σε μια μεγάλη πόλη γιατί, όπως σας είπα ο ταχυδρομικός διανομέας είναι ένα ιστορικό πρόσωπο, όλοι περιμένουμε να δούμε ένα γράμμα. Τώρα αλλάξανε οι εποχές αλλά νομίζω ότι πρέπει να δει και η διοίκηση των ΕΛΤΆ αυτή την ουσία, το πώς μπορεί τα ΕΛΤΑ να είναι κοντά στον πολίτη και ιδιαίτερα στους μεγάλους ανθρώπους που δεν μπορούν και δεν είναι εξοικειωμένοι με τα σύγχρονα μέσα.
Υπάρχει μια τάση οι δήμοι να δίνουν ένα ακίνητο προς παραχώρηση για να στεγαστούν τα ταχυδρομεία και το λέω αυτό με αφορμή το γεγονός ότι σε άλλες περιοχές της χώρας δήμοι παραχώρησαν ακίνητο, στεγάστηκαν, έγιναν πιο οικονομικά τα ταχυδρομεία και μείωσαν τα έξοδά τους και παρέμειναν στην περιοχή. Το εξετάζετε εσείς αυτό;
Αυτή την στιγμή ο δήμος Πάρου δεν έχει ακίνητα να στεγαστεί ούτε ο ίδιος. Έχει επεκταθεί τόσο πολύ ο δήμος, έχει τρομερές ανάγκες με αποτέλεσμα να μην έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε. Μακάρι να είχαμε την δυνατότητα και να το κάναμε κι εμείς.
Άρα η δική σας η αντίδραση ποιά είναι ώστε να μπορέσετε να τα κρατήσετε;
Αυτό που ζητάμε εμείς, υποστηρίζοντας τον συμπολίτη μας είναι να μπορούν να λειτουργούν τα ΕΛΤΑ ως ιστορικός θεσμός, αλλά όχι μόνο. Να λειτουργούν και να καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών και ιδιαίτερα των ηλικιωμένων ανθρώπων.
Πάμε σε ένα άλλο θέμα τώρα. Τι μάθαμε από την Ελπίδα, ποιες είναι οι αδυναμίες των δήμων; Ειδικά στις Κυκλάδες δεν είμαστε εξοικειωμένοι γιατί δεν βλέπουμε συχνά χιόνι όμως, φαίνεται ότι κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτή την κατάσταση.
Πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα, δεν μπορούμε να τα βάλουμε με τον Θεό. Τα καιρικά φαινόμενα είναι τέτοια που ξαφνικά και ενώ όλο αυτό είχε προβλεφθεί είχαμε προβλήματα. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ως δήμος Πάρου αντιδράσαμε γρήγορα και αυτό εξαρτάται και από το προσωπικό μας που ήταν σε επιφυλακή αλλά και τον εξοπλισμό που είχαμε κάνει, δηλαδή είχαμε ένα μηχάνημα χωματουργικό, αγοράσαμε και άλλα δύο, έχουμε τρία λοιπόν που από πολύ πρωί τα θέσαμε στην διάθεση του πολίτη. Πήγαμε σε σημεία που εμείς θεωρήσαμε ότι θα υπάρχει παγετός και χιόνι και καθαρίσαμε τις περιοχές. Σε κάποιες περιοχές είχε πέσει το ρεύμα, ωστόσο από την πρώτη στιγμή τα συνεργεία για την αποκατάσταση ήταν εκεί. Έχουμε συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο και συνδεθήκαμε ακριβώς για να αποφύγουμε τις αλλεπάλληλες διακοπές που γίνονταν τότε με τους υποσταθμούς που υπήρχαν. Άρα εμείς είπαμε πως πρέπει να μπούμε στο κεντρικό δίκτυο μήπως τα αποφύγουμε και τελικά έχουμε ξανά βλάβες, μπορεί να είναι τοπικού χαρακτήρα να μην έχουν σχέση με το κεντρικό δίκτυο, ίσως θέλει και συντήρηση το δίκτυο της ΔΕΔΗΕ. Ευτυχώς δεν είναι πολλές περιοχές που δεν είχαν ρεύμα.
Κλείνοντας, είστε έτοιμοι για αυτή την νέα σεζόν που νομίζω ότι θα πρωταγωνιστήσετε; Δεν είναι της ώρας ο τουρισμός αλλά πάντα το μάτι όλων και ειδικά των νησιωτών είναι προς τα εκεί στραμμένο.
Εμείς ως δημοτική αρχή έχουμε βάλει στόχο να υπάρχουν υποδομές στο νησί, γιατί χωρίς υποδομές μπορεί να χτίσουμε παλάτια πάνω στην άμμο, μπορεί να χτίσουμε ρετιρέ χωρίς να υπάρχει μια βάση. Εμείς αυτή την στιγμή έχουμε επικεντρωθεί στην ύδρευση- αποχέτευση και οι τρεις βιολογικοί μας να γίνουν τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων. Έχουμε το 2019 εγκαινιάσει δύο αφαλατώσεις και ελπίζουμε μέχρι το 2023 τουλάχιστον να πάμε για άλλες δύο. Αυτή την στιγμή τρέχει ένα μεγάλο έργο μέσω του «Τρίτσης» που είναι ο βιολογικός Κόστου – Λευκών και η επέκταση του βιολογικού της Μάρπισσας, μεγάλο έργο και όνειρο ετών των πολιτών. Φέτος θα ξεκινήσουν δύο λιμάνια στο Πίσω Λιβάδι και στη Νάουσα, βελτιώσεις των ήδη υπαρχόντων αλιευτικών καταφυγίων. Τελειώσαμε με δικά μας έσοδα τον φωτισμό και τα πίλερ στο λιμάνι της Αλυκής και είμαστε στην τελική φάση να εγκριθεί και ο στρατηγικός σχεδιασμός του κεντρικού λιμένα την Πάρου που εκεί θα μας δώσει την δυνατότητα να έχουμε ένα αξιόλογο και σύγχρονο λιμάνι. Ένα λιμάνι της Πάρου εθνικής σημασίας, με υποδομές τέτοιες ώστε να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη που έχει το νησί μας.