7 υπουργεία και 12 υπηρεσίες εμπλέκονται στο μεγαλόπνοο και στρατηγικό σχέδιο της αδειοδότησης και της λειτουργίας των υδατοδρομίων και των υδροπλάνων στη χώρα μας. Όμως τα καλά νέα είναι πλέον ορατά και το δίκτυο Αθήνα-Τήνος-Πάτμος αναμένεται να ξεκινήσει πριν το καλοκαίρι σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, ενώ στο δίκτυο μπαίνει και η Σίφνος. «Μετά από την πολυετή προσπάθεια, μέσα από πολλές δυσκολίες και πρωτόγνωρες συνθήκες για την Ελλάδα, έχουμε αποκτήσει την πείρα προκειμένου να οδηγήσουμε την διαδικασία με γοργούς ρυθμούς και να εντάξουμε το νησί της Σίφνου στο πρόγραμμα πτήσεων του Νότιου Αιγαίου» αναφέρει ο Νικόλας Χαραλάμπους.
Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή
Ας ξεκινήσουμε με μια πολύ σημαντική εξέλιξη που υπάρχει στο ζήτημα των υδατοδρομίων και αφορά το τελευταίο κομμάτι της διαδικασίας που αφορά και τη Σίφνο. Νομίζω ότι μπαίνουμε πλέον σε μια φάση που τελικά είναι ορατό το αποτέλεσμα που θα έχουμε σε λίγο καιρό. Η εικόνα που έχετε εσείς;
Μετά από 8 χρόνια μπαίνουμε στην λειτουργία των υδροπλάνων. Κατασκευάζουμε υδατοδρόμια, έχουμε μπει σε μια ροή όπου θα μπορέσουν και τα υπόλοιπα νησιά -όχι μόνο τα δέκα που προσπαθούμε τώρα να ξεκινήσουμε- να μπουν σε αυτή την λογική, την λειτουργία των υδροπλάνων.
Η Σίφνος μαζί με την Τήνο και την Πάτμο, ουσιαστικά θα δημιουργήσουν ένα μικρό δίκτυο. Οι προϋποθέσεις που χρειάζεται να δημιουργηθούν ποιές είναι για να μπορούμε να πούμε ότι πλέον είναι ορατά τα αποτελέσματα για αυτό το μεγάλο δίκτυο στις Κυκλάδες;
Η Πάτμος έχει κατασκευαστεί, η Τήνος κατασκευάζεται και στην Σίφνο τώρα θα προχωρήσουμε στην κατασκευή με την προμήθεια του εξοπλισμού που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Λέγοντας εξοπλισμό, εννοώ κάβους ασφαλείας, τμήματα ασφαλείας, προβλήτα η οποία θα δέσει στο λιμάνι, μια σειρά πραγμάτων που πρέπει να έχει ένα υδατοδρόμιο για τον έλεγχο και την ασφάλεια των επιβατών, και φυσικά τα υδροπλάνα που θα πετάξουν ανά τακτά πλέον διαστήματα στα τρία αυτά σημεία, με τα οποία ξεκινάμε στο Νότιο Αιγαίο.
Πέρα από την γραφειοκρατία που όλα αυτά τα χρόνια τονίσατε και εσείς, αυτό που καταλαβαίνουμε και εμείς είναι και το κομμάτι της περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Εκεί νομίζω ότι οι διαδικασίες προχωρούν πιο γρήγορα;
Προχωράνε πιο γρήγορα, δεν παύει αν υπάρχει κάποιο θέμα να υπάρχουν καθυστερήσεις. Ευτυχώς δεν αντιμετωπίζουμε κάτι στην Σίφνο. Πιστεύω εντός του επόμενου διμήνου περίπου να έχουν ολοκληρωθεί όλα.
Αυτό που πάντα συζητάμε και έχουμε ξαναπεί και εδώ σε προηγούμενη μας κουβέντα, πώς και πότε οραματίζεστε να λειτουργήσει αυτό το δίκτυο; Το θέμα είναι να ξεκινήσει. Άπαξ και ξεκινήσει μετά βήμα βήμα θα προχωράμε σε κάθε νησί.
Προσπαθούμε να ξεκινήσει πριν την τουριστική σεζόν. Να ξεκινήσουμε δηλαδή Τήνο – Πάτμο, αν προλάβει και η Σίφνος θα μπει προφανώς, και μετά πολύ σύντομα να βάλουμε και άλλα νησιά που είναι υπό διαδικασία κατασκευής.
Θα φεύγουν από το Φάληρο;
Παίζουμε σε δύο περιοχές. Θα ετοιμάζουμε και στον Άλιμο, στο αλιευτικό καταφύγιο που υπάρχει δίπλα από το Ελληνικό και ανήκει στον Δήμο Αλίμου, υδατοδρόμιο έτσι ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε αυτό το καλοκαίρι. Σε περίπτωση που πάλι δεν είναι έτοιμος ούτε ο Άλιμος, ούτε το παλιό Φάληρο, θα επιχειρούμε από το αεροδρόμιο, από το Ελευθέριος Βενιζέλος επειδή είμαστε αμφίβια αεροσκάφη και μπορούμε να επιχειρούμε και από το αεροδρόμιο. Οπότε θα κάνουμε μια μίξη υδατοδρόμια με αεροδρόμια για να εκτελούμε κάποιες συγκεκριμένες πτήσεις.
Το ιδανικό για εσάς ποιό θα είναι; Να ξεκινήσει από τον Άλιμο;
Ιδανικό είναι γιατί είναι άμεσο και μπορεί να γίνει γρήγορα γιατί έχουν ετοιμαστεί τα στοιχεία που χρειάζεται μια αδειοδότηση. Από εκεί και πέρα αυτό που μας επείγει είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία άμεσα.
Όλα αυτά τα χρόνια που ξέρω τι έχετε τραβήξει, δεν το έχετε βάλει κάτω. Προσωπικά, έχω διακρίνει και το πείσμα σας αλλά και το όνειρο σας όλα αυτά τα χρόνια κύριε Χαραλάμπους. Εσείς τι σκέφτεστε όταν επιστρέφετε κάποια στιγμή και εκεί ήρεμα κάνετε τον απολογισμό σας για όλη αυτή τη διαδικασία μετά από τόσα χρόνια;
Είναι 9 χρόνια, αλλά η αλήθεια είναι ότι βλέπω το Ελληνικό και παίρνω θάρρος. Όπως όλα τα μεγάλα έργα εδώ στην Ελλάδα λόγω της πολυπλοκότητας και της πολυαδειοδοτικής διαδικασίας αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να πείσεις κάποιους δημόσιους φορείς να εξοικειωθούν με ένα αντικείμενο το οποίο τους φαίνεται εντελώς άγνωστο. Δεν έχουν και την πείρα στο κομμάτι των υδροπλάνων υπηρεσίες όπως το λιμεναρχείο ή υπηρεσίες όπως η αρχαιολογία και η αστυνομία η οποία δεν έχει ξαναλειτουργήσει αυτή την διαδικασία στην χώρα μας. Οπότε και εμείς τους κατανοούμε αλλά, αυτό που προέχει είναι εφόσον κάνουμε κάτι να το κάνουμε καλά. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν η αλλαγή της ηγεσίας της χώρας, των κυβερνήσεων που κάθε φορά άλλαζε και η πολιτική. Ευτυχώς με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, βρήκαμε γρήγορη προσέλκυση και άμεση ανταπόκριση και μας βοήθησε πέραν των υποσχέσεων που δίνουν όλοι εξ αρχής, μας βοήθησε και ουσιαστικά. Φυσικά πέσαμε πάνω στον κορονοϊό που μας ταλαιπώρησε ακόμα περισσότερο χρονικά, αλλά η ουσία είναι ότι λαμβάνουμε την εμπιστοσύνη και την βοήθεια της ελληνικής κυβέρνησης και πιστεύω πολύ σύντομα θα ανταποδώσουμε και εμείς με την λειτουργία αυτών των υδροπλάνων.
Ποιο υπουργείο έχει την ευθύνη της λειτουργίας; Γιατί εδώ μπλέκονται το μεταφορών, το ναυτιλίας.
Είναι συναρμοδιότητα Μεταφορών και Ναυτιλίας, ενώ παράλληλα είναι άλλα επτά υπουργεία και δώδεκα υπηρεσίες.