Σαντορίνη, Φολέγανδρος, Μήλος και Σέριφος θα ηλεκτροδοτούνται στο εξής με υποβρύχια καλώδια, των οποίων η τάση θα φτάνει τα 355 χλμ. Από Λαύριο και Νάξο θα ξεκινά και θα τελειώνει η διασύνδεση, με την τελευταία να είναι ήδη συνδεδεμένη με το σύστημα μεταφοράς μέσω Πάρου και Μυκόνου.
Πρόκειται για τη Δ’Φάση της κυκλαδίτικης διασύνδεσης, με συνολικό κόστος τα 400 εκ.ευρώ. Το 2024 η τελική διαδρομή θα είναι ως εξής: Λαύριο – Σέριφος – Μήλος – Φολέγανδρος- Σαντορίνη – Νάξος.
Δεν είμαστε πολύ μακρυά από το στάδιο της υλοποίησης, σε αυτό της ολοκλήρωσης, καθώς χθες ανακοινώθηκε ο ανάδοχος του διαγωνισμού του επενδυτικού σχεδίου για το υποβρύχιο καλώδιο Σαντορίνης – Νάξου ενώ δεν αργεί και η υποβολή της οικονομικής προσφοράς για το χτίσιμο του υποσταθμού στη Σαντορίνη.
Ακολουθούν οι επιμέρους διαγωνιστικές διαδικασίες για τη διασύνδεση της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές, το φθινόπωρο θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για τα καλώδια και τους υποσταθμούς των τριών νησιών. Αναμένεται η κατασκευή τριών νέων υποσταθμών 150/20 kV κλειστού τύπου (GIS).