Η ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Σύρου στην εποχή μετά την πανδημία, συνιστά βασική προτεραιότητα για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του προορισμού. Δύο παράγοντες θα καταστήσουν εφικτή την πορεία προς την ανάκαμψη και την αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τόπου. Ο πρώτος είναι οι πρακτικές για τη διαχείριση και προώθηση του προορισμού να εναρμονιστούν με τις πλέον σύγχρονες τάσεις σε διεθνές επίπεδο. Ο δεύτερος είναι οι αντίστοιχες πρακτικές να μετουσιώσουν σε απτά αποτελέσματα τις αρχές και τους στόχους της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.
Με αυτά το δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη την ευρύτερη αναπτυξιακή πολιτική του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη, 2 Σεπτεμβρίου 2021, εναρκτήρια συνάντηση εργασίας του Δημάρχου και στελεχών της Δημοτικής Αρχής με την Εταιρεία Συμβούλων αναφορικά με το έργο του ”Στρατηγικού Σχεδίου Διαχείρισης & Προώθησης & Δημιουργίας Ταυτότητας Προορισμού” με σκοπό:
- Την ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών που θα αποφέρουν οφέλη για τον τουριστικό κλάδο και την τοπική κοινότητα σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
- Τη διαμόρφωση ενός εξειδικευμένου και αποτελεσματικού μηχανισμού με πόρους, εργαλεία και διαδικασίες που θα υπηρετήσουν την ανάπτυξη, διαχείριση και προώθηση της Σύρου
- Την εδραίωση ενός μοντέλου ανάπτυξης με βάση ένα ευρύ δίκτυο συνεργασιών σε οικονομικές δραστηριότητες που παρουσιάζουν την πλέον ευνοϊκή προοπτική.
- Την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Σύρου ως ξεκάθαρα και αναπόσπαστα στοιχεία μιας ταυτότητας που θα αντιπροσωπεύει τις αξίες του τόπου και θα γίνεται κατάλληλα αντιληπτή από διαφορετικές αγορές στόχους.
Η εκκίνηση των εργασιών πραγματοποιήθηκε στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο 2022. Το έργο αποτελείται από τις παρακάτω φάσεις υλοποίησης με τα εξής παραδοτέα:
- 1η φάση (Αύγουστος – Οκτώβριος 2021): Διενέργεια δραστηριοτήτων πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας οι οποίες θα τροφοδοτήσουν την “Καταγραφή και Ανάλυση της Υφιστάμενης Κατάστασης”.
- 2η φάση (Νοέμβριος – Ιανουάριος 2022): Κατάρτιση στρατηγικού πλαισίου με βάση ένα “Ολοκληρωμένο Σχέδιο Διαχείρισης Προορισμού και Ανάπτυξης της «Ταυτότητας» της Σύρου” και τη νέα “Εικαστική Ταυτότητα του Τόπου (Place Brand Identity)”
- 3η φάση (Φεβρουάριος – Απρίλιος 2022): Εκπαιδευτική υποστήριξη του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης και συνεργαζόμενων φορέων με 6 διαδραστικά σεμινάρια (workshops/webinars) και μια εργαλειοθήκη με οδηγίες και πηγές πληροφόρησης για θέματα που άπτονται της διαχείρισης και προώθησης του προορισμού
- Σημαντική πτυχή του έργου αποτελεί η διενέργεια πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας η οποία θα τροφοδοτήσει την αξιολόγηση των ευκαιριών και προκλήσεων για τον προορισμό της Σύρου στην εποχή μετά τον Covid, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη διαδικασία διαβούλευσης και τη συμμετοχή φορέων και επαγγελματιών.
- Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει η εταιρεία συμβούλων ανάπτυξης, διαχείρισης & προώθησης προορισμών TOPOSOPHY με χαρτοφυλάκιο 150+ στρατηγικών σχεδίων και μελετών σε περισσότερους από 30 διεθνείς προορισμούς την τελευταία δεκαετία.