Την Πέμπτη 05/11/2020, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Δημάρχου Πάρου Μάρκου Κωβαίου με εκπροσώπους του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με θέμα τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος της ν. Πάρου στη σκιά της νέας πραγματικότητας που έχει διαμορφώσει η επίδραση του COVID-19 στην παγκόσμια και εγχώρια τουριστική αγορά, καθώς και τη χάραξη στρατηγικής για την ανάδειξη και αξιοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της.
Τη συζήτηση άνοιξε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, κ. Άγγελος Κότιος, ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη πήραν διαδοχικά ο καθηγητής Μάρκετινγκ του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Αθανάσιος Κουρεμένος, η διδάκτορας Τουριστικού Μάρκετινγκ και διδάσκουσα Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Τουρισμού κα Γεωργία Ζούνη, καθώς και η υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς – Σύμβουλος Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, κα Μυρεύη Νάσιου.
Οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ότι η ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει ραγδαία, κατατάσσοντάς τον σε ένα από τους δυναμικότερους και ανταγωνιστικότερους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας.
Οι μεταβολές που επέφερε ωστόσο στην καθημερινή ζωή ο κορωνοϊός, είχαν αναπόφευκτα επίδραση και στον κλάδο του τουρισμού. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός Στρατηγικού Πλάνου Marketing, το οποίο θα ανταποκρίνεται στα αιτήματα που προκύπτουν από τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών λόγω του γεγονότος αυτού, καθώς κοινή παραδοχή αποτελεί ότι η ασφάλεια, το σύστημα υγείας του προορισμού και η τήρηση των κανόνων υγιεινής στα καταλύματα θα αποτελέσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό κριτήρια επιλογής του προορισμού, από πλευράς ταξιδιωτών.
Παράλληλα, το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που διαθέτει η Πάρος, χάρις στη μακραίωνη ιστορία και παράδοσή της, μπορεί να την κάνει να αναπτυχθεί και να αναζωογονήσει την οικονομία της, αν το εκμεταλλευτεί σωστά. Συνεπώς, απαιτείται στενή συνεργασία μεταξύ των φορέων του πολιτισμού, των οργανισμών, των τουριστικών επιχειρήσεων και πάνω απ’ όλα των πολιτών. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες, έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στο brand της ν.Πάρου, εκτιμώντας ότι με το σωστό σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός ολιστικού, επιστημονικού και αναλυτικού σχεδίου Μάρκετινγκ και πλάνου δράσης, θα ενδυναμωθεί βραχυχρόνια αλλά και μακροχρόνια.
Ο Δήμαρχος κ. Μάρκος Κωβαίος στην τοποθέτησή του δήλωσε σχετικά: “Ο Δήμος Πάρου, ως ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, επιδιώκει, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες συνθήκες, να διαμορφώσει ένα συνεκτικό σχέδιο, προκειμένου να περιοριστούν οι συνέπειες της πανδημίας στο τουριστικό προϊόν, την επιχειρηματικότητα καθώς και την ίδια την κοινωνία.
Στόχος μας, να αποτελεί το νησί ένα βιώσιμο και ασφαλή ευρωπαϊκό προορισμό, τον οποίο θα απολαμβάνουν οι πολίτες καθημερινά και θα χαίρονται οι επισκέπτες. Γι’ αυτό, επιδιώκουμε την καθοδήγηση και τη συμβουλή των ειδικών.
Καθώς, λοιπόν, γίνεται ξεκάθαρο ότι το ενδιαφέρον μονοπωλεί η υγιεινή και ασφάλεια, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, με γνώμονα αφενός την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και αφετέρου τη διατήρηση του προορισμού μας ανοιχτού, την στήριξη της τοπικής οικονομίας και την εξασφάλιση σημαντικά ποιοτικών και περισσότερων θέσεων εργασίας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης που προσδοκούμε για τον τόπο μας, κυρίαρχο ρόλο θα διαδραματίσει η ανάπτυξη όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, στην οποία εντάσσεται και η προσπάθεια του Δήμου Πάρου για την προστασία και αξιοποίηση των αρχαίων λατομείων, του αρχαίου ναού στο Δεσποτικό, της Παναγίας Εκατονταπυλιανής κλπ.”.
Η συζήτηση έληξε με την από κοινού διαβεβαίωση ότι θα διερευνηθεί και από τις δύο πλευρές η προοπτική μίας μελλοντικής συνεργασίας με στόχο την αξιολόγηση συμπερασμάτων από την πρόσφατη τουριστική περίοδο εν μέσω κορωνοϊού, τον πολυεπίπεδο συντονισμό, καθώς και τη διαμόρφωση συγκεκριμένου μακρόπνοου στρατηγικού πλάνου, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την επανεκκίνηση του τουρισμού.