Κίνδυνος θάνατος η διέλευση πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα! Αποζημιώνεται ο κίνδυνος της ζωής των πληρωμάτων; Να θεσπιστεί εδώ και τώρα ειδική ΣΣΕ για την Ερυθρά και Μαύρη Θάλασσα
Με αφορμή σχετική συμφωνία που επιτεύχθηκε προχθές μεταξύ της Ένωσης πλοιοκτητών Δανίας με τα Ναυτεργατικά Σωματεία της χώρας την οποία ανακοίνωσε ο Δανός Υπουργός Εξωτερικών, κ. Lars Løkke Rasmussen, πληροφορούμαστε ότι η σχετική διαπραγμάτευση και συμφωνία έγινε μετά τα διαδοχικά χτυπήματα που δέχθηκαν στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, πλοία του Ναυτιλιακού δανέζικου κολοσσού της MAERSK.
Η συμφωνία προβλέπει αποζημιώσεις των Ναυτεργατών που εργάζονται σε πλοία σημαίας Δανίας και διέρχονται την θαλάσσια περιοχή η οποία χαρακτηρίζεται υψηλού κινδύνου.
Η κυβέρνηση της Δανίας γνωστοποίησε της πρόθεση της να αποστείλει στην περιοχή πολεμική φρεγάτα ώστε να εξασφαλίζεται «ο ασφαλής διάπλους αυτής».
Υπενθυμίζεται ότι η Δανία είχε στείλει και το Νοέμβρη του 2021 την φρεγάτα «Esbern Snare» με αφορμή τις πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή της Σομαλίας.
Συνολικά έως τώρα έχουν δεχθεί επίθεση 19 εμπορικά πλοία στην Ερυθρά και σε περιοχές του Ινδικού Ωκεανού.
Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για θαλάσσιο διάδρομο θανάσιμου κινδύνου για τα πληρώματα που είναι ναυτολογημένα σε πλοία που διέρχονται από αυτήν την περιοχή.
Ενδεικτικό στοιχείο της επικινδυνότητας είναι το γεγονός ότι ο μισός παγκόσμιος εμπορικός στόλος έχει επανασχεδιάσει τα δρομολόγια του επιλέγοντας την διέλευση από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Νότια Αφρική).
Στην χώρα μας πέρα από τις διαδοχικές καταγγελίες και αναφορές της ΠΕΝΕΝ ουδείς έως τώρα έχει ασχοληθεί με το σοβαρό αυτό πρόβλημα την στιγμή κατά την οποία δεκάδες ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία ταξιδεύουν στην επικίνδυνη περιοχή.
Το ΥΕΝ έχει περιοριστεί σε μια εγκύκλιο προς τις Ναυτιλιακές εταιρίες για τον αυξημένο κίνδυνο των πλοίων που πλέουν στην περιοχή και μάλλον έτσι θεωρεί ότι έχει ξεμπερδέψει με τις ευθύνες του…
Η λαλίστατη κ. Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) μαζί με το υπόλοιπο μεγαλό – εφοπλιστικό κατεστημένο παρεμβαίνουν στην εμπόλεμη και επικίνδυνη περιοχή ώστε να διαφυλάξουν τα συντεχνιακά εφοπλιστικά συμφέροντα.
Μητσοτάκης – Στυλιανίδης – Δένδιας διακήρυξαν την πρόθεση τους να γίνουν σημαιοφόροι των εφοπλιστών στέλνοντας φρεγάτα 3.500 χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα μας, εμπλέκοντας για άλλη μια φορά την χώρα στους επικίνδυνους στρατιωτικούς, οικονομικούς και γεωπολιτικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.
Από την πλευρά της η ΠΝΟ στο σύνολο της σιωπά, σφυρίζει αδιάφορα, δείχνει μηδενικά αντανακλαστικά στα Ναυτεργατικά προβλήματα και για πολλοστή φορά φανερώνει πόσο μακριά είναι από τους Ναυτεργάτες και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους!
Οι θέσεις για διεκδίκηση της ΠΕΝΕΝ
Δηλώνουμε από την αρχή ότι δεν είμαστε εκείνοι που θα προτείνουμε και θα «κοστολογήσουμε» τον κίνδυνο που υφίσταται ο κάθε Ναυτεργάτης στο πλοίο που διέρχεται την περιοχή.
- Το βασικό και κεντρικό αίτημα – διεκδίκηση από μέρους μας είναι το απόλυτο δικαίωμα των Ναυτεργατών πριν το πλοίο διέλθει την επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή να τους δίνεται το δικαίωμα της παλινόστησης με δαπάνες των Ναυτιλιακών εταιριών.
- Παράλληλα πρέπει να προσδιοριστεί με ακρίβεια η θαλάσσια περιοχή επικινδυνότητας και να καταγραφεί σε ειδική σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ εφοπλιστών – Ναυτεργατών.
- Για όσους από τα πληρώματα επιθυμούν να παραμείνουν στα πλοία όταν αυτά διέρχονται από την επικίνδυνη ζώνη θα πρέπει να καθορίζονται πλήρως τα δικαιώματα τους.
Οι παραπάνω θέσεις μας για ειδική ΣΣΕ αφορούν και τα πλοία που διέρχονται την Μαύρη Θάλασσα και οι Ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν τους ίδιους μεγάλους και σοβαρούς κινδύνους.
Υ.Γ.: Η ΠΕΝΕΝ από την άνοιξη του 2021 φωνάζει… για να υπογραφεί ειδική ΣΣΕ στην Μαύρη Θάλασσα…
Όμως η ΠΝΟ και οι λοιπές «ταξικές» δυνάμεις κωφεύουν και σιωπούν…!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ