Η τροπολογία βάζει «κόφτη» στις προσφορές. Σημασία δεν έχει πότε οι προμηθευτές θα αποστείλουν τους ανατιμημένους τιμοκαταλόγους τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά πότε οι αυξήσεις θα περάσουν στα ράφια.
Μια εμπορική επιχείρηση ή βιομηχανία, μπορεί να ανακοίνωσε στις αρχές του Δεκέμβρη ότι θα αυξήσει την τιμή σε ένα προϊόν, μία αύξηση όμως την οποία το σούπερ μάρκετ, λόγω αποθεμάτων, θα την περάσει στο τέλος Ιανουαρίου.
Σε αυτή την περίπτωση για το προϊόν αυτό ο προμηθευτής δεν θα μπορεί να κάνει καμία προσφορά ή καμία έκπτωση για τρεις μήνες.
Ο προβληματισμός είναι πιο έντονος για τα προϊόντα για τα οποία οι καταναλωτές συνήθως τα αγοράζουν σε προσφορά με τουλάχιστον 1 προϊόν δωρεάν ή με υψηλές εκπτώσεις, με τους καταναλωτές να επιλέγουν τα συγκεκριμένα προϊόντα που βρίσκονται μόνιμα σε προσφορά, σχεδόν όλον τον χρόνο.
Το ρίσκο πλέον για κάποιους προμηθευτές αυξάνεται και δεν αποκλείεται την επόμενη εβδομάδα να πάρουν πίσω αρκετές από τις ανατιμήσεις που έχουν ήδη ανακοινώσει, καθώς το οικονομικό πλήγμα που θα υποστούν από την μείωση των πωλήσεών τους θα είναι σημαντικό.
Εξάλλου αυτός είναι ο στόχος και του μέτρου που έλαβε το υπουργείο Ανάπτυξης, δηλαδή να αποτρέψει τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και τις προσφορές σε προϊόντα τα οποία πριν ενταχθούν σε μια προωθητική ενέργεια, είχαν ανατιμηθεί, με τους καταναλωτές να μην έχουν κάποιο όφελος.
Στο μεταξύ, υπερψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων η τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης γνωρίζουν ποιοι προμηθευτές έχουν ανακοινώσει ανατιμήσεις τους τελευταίους μήνες. Βιομηχανίες και εμπορικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν, κάθε Τρίτη, το υπουργείο Ανάπτυξης όταν προχωρούν σε αυξήσεις τιμών.
Πάνω σε αυτές τις ανακοινώσεις θα βασισθούν και θα προβούν σε εξονυχιστικούς ελέγχους, επιβάλλοντας τσουχτερά πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν ακόμη και τα 2 εκατ. ευρώ.
dikaiologitika.gr