Από 1η Μαρτίου οι μειώσεις τιμών έως και 15% σε βασικές κατηγορίες προϊόντων
Από την Παρασκευή 1η Μαρτίου, οπότε θα εφαρμοστεί σε όλο το εύρος της η δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, οι καταναλωτές θα δουν να μειώνονται οι τιμές σε ποσοστό που φτάνει και το 15% σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Οι μειώσεις αφορούν κατηγορίες, όπως είναι καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, αλλά και μία σειρά καταναλωτικών αγαθών τα οποία είναι βασικά για τη διαβίωση του νοικοκυριού».
Μιλώντας χθες το πρωί στην ΕΡΤ, ο κ. Σκρέκας σημείωσε ειδικότερα σχετικά με την τιμή στο βρεφικό γάλα, ότι σε αυτή την κατηγορία, η τιμή επίσης μετά την 1η Μαρτίου, θα προσεγγίσει τον μέσο όρο της Ευρώπης.
Θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές
Ο κ. Σκρέκας γνωστοποίησε, ότι θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές και το βρεφικό γάλα και σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, ώστε ο καταναλωτής να δει ποια ήταν η τιμή των προϊόντων αυτών πριν την εφαρμογή των μέτρων και μετά την εφαρμογή των μέτρων.
25.000 έλεγχοι και πρόστιμα 12 εκατ. ευρώ
«Αναγνωρίζουμε όλοι ότι το πρώτο θέμα το οποίο αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια είναι η ακρίβεια και γι’ αυτό τον λόγο βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστεί αυτό το μεγάλο πρόβλημα», σημείωσε ο υπουργός και τόνισε, ότι εκτός από τη δέσμη μέτρων που έχει ληφθεί για την τόνωση του ανταγωνισμού, ελέγχεται σε καθημερινή βάση και σε όλη την έκταση της αγοράς και το θέμα της αισχροκέρδειας. Όπως υπενθύμισε, έχουν διενεργηθεί 25.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί περισσότερα από 12 εκατομμύρια πρόστιμα για την αθέμιτη κερδοφορία.
«Πιστεύουμε ότι τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι τώρα, σε συνδυασμό με τα μέτρα τα οποία έχουν εφαρμογή από 1η Μαρτίου, θα οδηγήσουν σε σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.
«Περιμένουμε μειώσεις τιμών σε πάνω από 2.000 κωδικούς»
Ο κ. Σκρέκας τόνισε, ότι από τα στοιχεία για τον Φεβρουάριο προκύπτει, πως μεγάλες αλυσίδες στην αγορά «έχουν μείωση των ανατιμήσεων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της τάξης του 80%. Δηλαδή, 8 στα 10 προϊόντα που πέρυσι είχαν ανατιμηθεί, φέτος δεν έχουν ανατιμηθεί και μετά την 1η Μαρτίου περιμένουμε πάνω από 2.000 κωδικούς να μειώσουν την τιμή τους, όχι να σταθεροποιήσουν τις τιμές, αλλά αντίθετα να τις μειώσουν κιόλας. Είναι αυτά τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, δηλαδή σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες και βρεφικές πάνες, καθώς και προϊόντα εμμήνου ρύσεως.
Δεν θα δούμε τις τιμές σε αυτά τα προϊόντα να σταθεροποιούνται αλλά να μειώνονται σε σχέση με πριν την εφαρμογή του μέτρου. Ξέρουμε ότι σε όλες αυτές τις κατηγορίες, οι μειώσεις που θα δούμε θα είναι μεγαλύτερες από το 10%. Θα είναι μόνιμες μειώσεις. Δεν είναι έκτακτα μέτρα». Ο υπουργός εξήγησε, ότι στις νέες μειωμένες τιμές εφαρμόζονται και οι προωθητικές ενέργειες και τα εκπτωτικά κουπόνια και όλες οι εντός καταστήματος «ενέργειες για τον καταναλωτή».
«Τώρα πιστεύουμε ότι εξυγιαίνεται η αγορά, εξορθολογίζεται η εμπορική πρακτική και η εμπορική πολιτική των εταιρειών και τώρα πραγματικά θα δούμε χιλιάδες προϊόντα, πολυεθνικά προϊόντα κατά βάση, δηλαδή προϊόντα τα οποία πωλούνται ίδια ή περίπου ίδια και σε άλλες χώρες, θα τα δούμε να πωλούνται στην Ελλάδα σε χαμηλότερες τιμές». Επιπλέον υπογράμμισε την σημασία της αξιοποίησης από τον καταναλωτή της πλατφόρμας eΚαταναλωτής για την σύγκριση των τιμών, ενώ πρόσθεσε ότι η πλατφόρμα θα αναβαθμιστεί περαιτέρω, προκειμένου να γίνει ακόμη πιο χρηστική.