Τροχαία: Τέλος οι χάρτινες κλήσεις – Θα βεβαιώνονται ηλεκτρονικά
Η Τροχαία περνά στην ψηφιακή εποχή και πλέον οι έγχαρτες κλήσεις αποτελούν παρελθόν.
Η Τροχαία αναβαθμίστηκε και πλέον οι κλήσεις και τα πρόστιμα στους παραβάτες οδηγούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα βεβαιώνονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής που έχουν στη διάθεσή τους οι τροχονόμοι που είναι εφοδιασμένοι με ειδικά σχεδιασμένες κινητές συσκευές.
Μάλιστα όπως έγινε γνωστό το πρόστιμο που θα επιβάλλεται στον κάθε παραβάτη θα κοινοποιείται απευθείας στην ηλεκτρονική του θυρίδα οφειλών στο gov.gr κατά τη στιγμή της βεβαίωσης της παράβασης από τον τροχονόμο.
Αλλάζουν όλα για τους οδηγούς: Στο κινητό τα πρόστιμα της Τροχαίας, πώς θα τα σβήσετε
Ειδικότερα, σύφωνα με την σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, εφεξής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι Αστυνομικοί χρησιμοποιούν ειδικά σχεδιασμένες κινητές συσκευές του έργου «Smart Policing» και με χρήση κατάλληλης εφαρμογής, θα βεβαιώνεται ηλεκτρονικά πλέον η τροχονομική παράβαση.
Με την ολοκλήρωση των ενεργειών του αστυνομικού, θα αποστέλλεται σε πραγματικό χρόνο η βεβαίωση παράβασης ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας του από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών, ενώ παράλληλα θα ενημερώνεται με email και με sms για την αποστολή μηνύματος στη θυρίδα του.
Παράλληλα, για τον Δήμο Αθηναίων θα παράγεται και κωδικός RF πληρωμής, ώστε εναλλακτικά οι πολίτες να μπορούν να πληρώνουν ηλεκτρονικά την κλήση. Μόλις ολοκληρωθεί η πιλοτική εφαρμογή του εν λόγω μέτρου αναμένεται να ισχύσει σε όλη την επικράτεια.
Ένσταση για τροχαία παράβαση μέσω του gov.gr
Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, ένσταση ή καταγγελία ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, στην αρμόδια Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, αφού συνδεθούν με κωδικούς Taxisnet ή web banking.
Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του αιτήματος από την ΕΛ.ΑΣ, το αντίγραφο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη στο my.gov.gr, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο (SMS) και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Επισημαίνεται ότι το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας (Κωδικός QR, Κωδικό επαλήθευσης, προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.
Τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή αίτησης, ένστασης ή καταγγελίας αντλούνται αυτόματα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.