Δύο ομάδες μαθητών από το ΕΠΑΛ Νάξου και μία ομάδα μαθητών από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σχοινούσας βραβεύθηκαν στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Τα νησιά μας, Φάροι Βιώσιμης Ανάπτυξης» ο οποίος διοργανώθηκε από το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων (ΔΑΦΝΗ).
1ο Βραβείο Καινοτομίας και 4ο Βραβείο Υλοποίησης στο ΕΠΑΛ Νάξου
Το πρώτο Βραβείο Καινοτομίας στη βαθμίδα των Λυκείων απέσπασε ομάδα μαθητών από το ΕΠΑΛ Νάξου για την πρότασή τους στον τομέα της Ενέργειας με τίτλο «Πιλοτική Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου από Φωτοβολταϊκά Πάνελ». Με σύνθημα «Αστείρευτο υδρογόνο! Τωρινές λύσεις για μελλοντικές χρήσεις» η ομάδα πρότεινε τη δημιουργία πιλοτικής μονάδας παραγωγής υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του σχολείου, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά πλαίσια.
Οι μαθητές προέβλεψαν πληθώρα εφαρμογών για την αξιοποίηση του παραγόμενου υδρογόνου μεταξύ των οποίων και η κάλυψη των πολυδάπανων αναγκών του σχολείου σε θέρμανση αλλά και η χρήση του για τον οικονομικό καθαρισμός μηχανών εσωτερικής καύσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόταση χαρακτηρίζεται από υψηλό αίσθημα ευθύνης και προσφοράς αφού οι μαθητές προσφέρονται να παρέχουν δωρεάν κάποιες από τις εφαρμογές που δύναται να έχει η μονάδα, στους κατοίκους του νησιού φέρνοντας την κοινωνία της Νάξου σε επαφή με το καύσιμο του μέλλοντος!
Μία δεύτερη ομάδα μαθητών από το ΕΠΑΛ Νάξου κέρδισε το τέταρτο Βραβείο Υλοποίησης στη βαθμίδα των Λυκείων για την πρόταση “Μικρά Φράγματα, Μεγάλα θαύματα!” στον τομέα των Υδατικών Πόρων. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από τη μελέτη του Μανώλη Γλέζου, σχετικά με τα Φράγματα Ανάσχεσης Νερού και την κατασκευή τους στην περιοχή της Απειράνθου, ενώ ταυτόχρονα εντόπισαν πολλά μέρη στο νησί στα οποία το καθαρό νερό από πηγές και από βροχές, χάνεται προς τη θάλασσα. Με σύνθημα «Δρω για το νερό, συνεχίζω να ζω! Ταράζω τα νερά, να τα κρατήσω ζωντανά!» η ομάδα πρότεινε την κατασκευή Μικρών Φραγμάτων Ανάσχεσης Νερού, με υπερχειλιστήρες, προς εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα και εκμετάλλευση της περίσσειας νερού στο τελευταίο φράγμα κάθε σειράς αλλά και την κατάλληλη διαμόρφωση των φραγμάτων αυτών με σκοπό να αποτελέσουν αξιοθέατο και πόλο έλξης τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες του νησιού.
Στην ομάδα της Ενέργειας συμμετείχαν οι μαθητές Βασιλάκης Ιωάννης, Δέτσης Ειρηναίος, Κοκκολιός Φανούρης, Μαργαρίτης Χαράλαμπος, Τολάκης Άγγελος και Χουζούρης Κωνσταντίνος, ενώ στην ομάδα των Υδατικών Πόρων οι Αντωνίου Φλώριος, Βόμβας Δημήτριος, Γιαννούλης Μιχάλης, Μαυρομμάτης Βασίλης-Νικόδημος, Πιτταράς Αλέξης, Πιτταράς Βαγγέλης, Φακίνος Στέλιος και Φράγκος Δημήτριος.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός και για τις δύο ομάδες ήταν η κα Βασιλική Λιανου.
2ο Βραβείο Υλοποίησης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σχοινούσας
Η πρόταση “Σταθμός μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων” της ομάδας μαθητών από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σχοινούσας απέσπασε το δεύτερο Βραβείο Υλοποίησης στη βαθμίδα των Γυμνασίων. Οι μαθητές, έχοντας αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση στον τομέα των μεταφορών στο νησί της Σχοινούσας, παρατήρησαν ότι ένα μέσο ιδιαίτερα δημοφιλές τα τελευταία χρόνια όπως το ποδήλατο δεν χρησιμοποιείται στο νησί. Έτσι, με το σύνθημα «Οικο-λογικά & Οικο-νομικά» αποφάσισαν να προτείνουν την κατασκευή ενός σταθμού ενοικίασης ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων με στόχο τόσο την προώθηση των φιλικότερων στο περιβάλλον μετακινήσεων όσο και τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα πιο απομακρυσμένα σημεία του νησιού. Ο σταθμός μίσθωσης πρότειναν να τοποθετηθεί στην ευρύτερη περιοχή Μερσίνη κοντά στο λιμάνι με στόχο να εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες του νησιού κατά την άφιξή τους στη Σχοινούσα.
Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές Hayek Ιάσονας, Κωβαίος Αυγερινός, Κωβαίος Σταμάτιος και Σίμος Ευάγγελος, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού κας Σοφίας Αντωνιάδου.
Με την υποστήριξη του ΔΑΦΝΗ, την καθοδήγηση των καθηγητών τους και σε συνεργασία με το Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, οι μαθητές σχεδίασαν τα παραπάνω έργα κοινής ωφέλειας τα οποία ξεχώρισαν ανάμεσα στις προτάσεις 230 μαθητών από 22 νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, που συμμετείχαν στο Διαγωνισμό.
Ο Δήμος στάθηκε αρωγός στην προσπάθεια των μαθητών παρέχοντας πολύτιμες συμβουλές για τον σχεδιασμό της πρότασής τους και προσφέροντάς τους πληροφόρηση για τον τρόπο και τις προκλήσεις υλοποίησης δημόσιων έργων.
Ταυτόχρονα, μέσα από μια αμφίδρομη διαδικασία ανταλλαγής απόψεων με τους μαθητές, οι εκπρόσωποι το Δήμου είχαν την ευκαιρία να αφουγκραστούν τις προτάσεις και τα όνειρα των νέων για τη βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών μας.
Για τις προτάσεις που κέρδισαν Βραβείο Υλοποίησης το Δίκτυο ΔΑΦΝΗ σε συνεργασία με τον Δήμο και τα σχολεία θα αναλάβει την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών.
Από τον Δήμο μας έλαβε μέρος ακόμα μία ομάδα μαθητών από το 2ο Γυμνάσιο Νάξου με μία πρόταση στον τομέα των απορριμμάτων.
Ο 1ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης» ολοκληρώθηκε σε ένα γιορτινό και ευχάριστο κλίμα με την Απονομή Βραβείων που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, παρουσία της κας Αλεξάνδρας Σδούκου, Γ.Γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Διαβάστε περισσότερα:
dafninetwork.gr/aponomi-vraveion-mathitikou-diagonismou