Μετά από πολλές γραφειοκρατικές δυσκαμψίες ετών, τα πρώτα υδροπλάνα αναμένεται να πιάσουν στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα την Άνοιξη του 2022 όπως αποκαλύπτει ο πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes. Όπως επισημαίνει ο Νικόλας Χαραλάμπους «το υδατοδρόμιο Αλίμου ως το πρώτο που ξεκινάει να λειτουργεί στην Αθήνα θα εδραιώσει το υδροπλάνο ως μεταφορικό μέσο, προσφέροντας έτσι σε Έλληνες και ξένους μια ασφαλή και γρήγορη λύση αλλά ταυτόχρονα θα βοηθήσει την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Αυτή τη στιγμή στην Τήνο έχει εγκριθεί η νέα χωροθέτηση της υποδομής και πλέον μπαίνουμε στη φάση της υλοποίησης, ενώ στο υδατοδρόμιο Πάτμου έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση».
Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή
Χαιρόμαστε πάρα πολύ που η Τήνος θα είναι ένα από τα νησιά στα οποία η Hellenic Seaplanes θα κάνει τα πρώτα δρομολόγια. Θέλουμε να μας πείτε για αυτό το πρώτο σχέδιο γιατί προφανώς τα υδατοδρόμια και η σχετική διαδικασία έχει πάρει πολλά χρόνια…
Τα τελευταία χρόνια είδαμε μια σοβαρή προσπάθεια από το κράτος . Μέσα σε αυτά τα πλαίσια και εμείς, με το νέο νομοσχέδιο που πέρασε στην βουλή το 2020, μπήκαμε ξανά στο παιχνίδι με κορονοιούς στην μέση, με lockdown αλλά καταφέραμε και φέραμε ξανά τα υδατοδρόμια της Τήνου και της Πάτμου στην υλοποίηση και όπως πάμε θα έχουμε τα πρώτα δρομολόγια το Πάσχα.
Είστε ένας από τους πρωταγωνιστές στο κομμάτι αυτό. Σας έχει προβληματίσει αυτή η καθυστέρηση; Πολλοί μιλάνε για ιπτάμενο γιοφύρι της Άρτας.
Το αποτέλεσμα αυτής την μεγάλης προσπάθειας που κάνουμε μιλάει από μόνη της. Μια οι αλλαγές των συνθηκών που γινόταν η επένδυση, μια η γραφειοκρατία, μια οι αλλαγές των κυβερνήσεων που έπρεπε ξανά και ξανά να αλλάξουν τις πολιτικές που θα βγάλουν. Αν δεν μπει κάτι σε λειτουργία και είναι σε μια φάση που όλοι πειραματίζονται, προφανώς και θα δώσει πολλές καθυστερήσεις και θα έχει και πάρα πολλές αποχωρίσεις. Εμείς το πιστέψαμε, το παλέψαμε, παραμείναμε τόσα χρόνια στον αγώνα και θέλω να πιστεύω ότι τα καταφέραμε.
Αυτό νομίζω το πιστεύουν όλοι κύριε Χαραλάμπους. Δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο δίκτυο για να μπορεί και η Hellenic Seaplanes να μπει στην διαδικασία και να έχει αρκετά δρομολόγια; Γιατί προφανώς και θα πρέπει να υπάρχουν πολλά δρομολόγια και σε αρκετές περιοχές.
Γενικότερα οι Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο είναι οι τυχεροί γιατί η προσπάθεια αυτή και ο περιφερειάρχης είναι αυτός που έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο κομμάτι αυτό. Σύντομα θεωρούμε ότι όλα αυτά τα υδατοδρόμια θα μπουν αν όχι στην τελική φάση, σε κατάσταση υδροδότησης κατασκευής. Είναι γύρω στα 30 υδατοδρόμια. Από τα 30 αυτά λοιπόν μέσα στο 2022, θα έχουμε την τύχη και την χαρά να μιλάμε για πάνω από 10 υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο. Ο περιφερειάρχης δεν έχει αφήσει κανένα νησί έξω, ούτε μεγάλο, ούτε μικρό αν δεν κάνω λάθος. Και θέλω να πιστεύω ότι και μερικές καθυστερήσεις να υπάρχουν, θα καλύψουμε όλο το δίκτυο Νοτίου Αιγαίου με υδατοδρόμια. Πιστεύω πολύ σύντομα θα υπάρχουν ταχτικές γραμμές σε πάρα πολλά σημεία στο Νότιο Αιγαίο και ειδικά στις Κυκλάδες που είναι οι top προορισμοί για τους επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα, έχοντας νησιά όπως Μύκονο, Σαντορίνη, Νάξο, Πάρο τα οποία μαζεύουν εκατομμύρια τουρίστες. Αλλά και εμείς θα πιέσουμε να μπουν όλα αυτά τα νησιά στο παιχνίδι διασυνδέσεων, γιατί δεν πρέπει να το αφήσουμε να «κάνει κοιλιά» πλέον. Από την στιγμή που μπαίνουμε σε λειτουργία, πάμε για ολική διασύνδεση της χώρας.
Θα θέλαμε να μας πείτε ποιά είναι τα οφέλη τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών από την λειτουργία των υδατοδρομίων και των υδροπλάνων σε περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο, αλλά εγώ θα έλεγα γενικότερα σε όλη την χώρα.
Δεν θέλω να αναφερθώ στα ίδια και τα ίδια όπως θέσεις εργασίας , διασύνδεση, καινούρια τουριστικά προϊόντα. Είναι αυτά τα οποία υπάρχουν σε πρώτο πλάνο, αλλά εγώ θα ήθελα να εστιάσω περισσότερο στο ότι υπάρχουν νησιά, τα οποία δεν είχαν αεροπορική διασύνδεση και τώρα θα αποκτήσουν. Οπότε αμέσως δίνει καινούρια ώθηση και στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες. Μπορεί να προσελκύσει καινούριους επισκέπτες ακόμα και η κρουαζιέρα που υπάρχει και μπορεί -έχοντας την υπηρεσία του υδροπλάνου- να παίξει και αυτό το κομμάτι ρόλο, να διασυνδεθεί και με άλλα νησιά πιο μικρά. Όλο αυτό το παιχνίδι δεν σταματάει, δεν έχει όρια ειδικά στις περιοχές στις οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα καλή διασύνδεση. Με αυτόν τον τρόπο και το θέμα του τουριστικού κοινού θα αυξηθεί αλλά και επισκέπτες που δεν έχουν σκοπό να επισκεφτούν κάποιο νησί λόγω έλλειψης αεροπορικής σύνδεσης τώρα θα μπορούν να το κάνουν. Γιατί ξέρουν ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν αεροπορικώς, αν τύχει ή αν συμβεί κάτι, να βρεθούν σε μια μονάδα υγείας πολύ γρήγορα, μέσω αεροπορικής διασύνδεσης.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί πολλά είναι αυτά που δεν έχουν καν την διασύνδεση με τα πλοία καλά καλά, ειδικά των χειμώνα. Άρα έχετε και κοινωνικό ρόλο πέρα από τον επιχειρηματικό – τουριστικό.
Ακριβώς. Όλα τα άλλα τα έχουμε πει πάρα πολλές φορές, οι θέσεις εργασίας σε αυτά τα νησιά είναι σημαντικές, η ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων είναι επίσης πολύ σημαντικό την στιγμή που η Ελλάδα βρίσκει καινούρια πράγματα τα επόμενα χρόνια. Ήδη το 2022 μιλάμε για ρεκόρ επισκεπτών εισόδου στην χώρα. Εμείς ερχόμαστε συμπληρωματικά να ενισχύσουμε τόσο τα τουριστικά προϊόντα όσο και την ικανότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ένα μικρό μέσο 19 ατόμων αλλά 19 άτομα μπορούν να μπουν και να πάνε σε νησιά και σε περιοχές που η πρόσβαση είναι δύσκολη.
Και σίγουρα δεν είστε ένα ανταγωνιστικό μέσο γιατί στην Ελλάδα ζούμε και εσείς κύριε Χαραλάμπους το γνωρίζετε έτσι κι αλλιώς ότι τα εμπόδια μπαίνουν πολλές φορές και από άλλους φορείς που έχουν να σχέση με τις μεταφορές.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μου έχει τύχει να δω κάποια τέτοια συμπεριφορά. Δεν θέλω να μπω σε εικασίες. Μου φτάνει ότι η κυβέρνηση το έχει κάνει νόμο και από την στιγμή που έχει γίνει νόμος θα βρούμε τον τρόπο να το λύσουμε αν υπάρξει κάτι.
Άρα λοιπόν το Πάσχα θα κάνουμε τις πρώτες πτήσεις από την Αττική προς την Τήνο;
Ναι και θα πάρουμε και την ευλογία! Θα ξεκινήσουμε από την Τήνο να πάρουμε την ευλογία της Μεγαλόχαρης, μετά θα πάμε στην Πάτμο να πάρουμε και από εκεί και μετά δεν μας σταματάει τίποτα.