Νέοι ορίζοντες στη διασύνδεση των νησιών ανοίγονται με την έλευση του 2022, χρονιά που θα δούμε τα πρώτα υδροπλάνα να «ανοίγουν τα φτερά τους» στο Αιγαίο, με τα πρώτα δρομολόγια να ξεκινούν από το Φάληρο με προορισμό την Πάτμο και την Τήνο.
Σε δεύτερη φάση (εντός του 2022 και του 2023) όμως θα λειτουργήσουν συνολικά 33 υδατοδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα, εκ των οποίων με βάση τον σχεδιασμό τα 20 στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αλλάζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη και την εξυπηρέτηση των νησιωτών αλλά και των επισκεπτών τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδιάζεται η λειτουργία 11 υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες. Η Ρόδος θα διαθέτει 2 υδατοδρόμια ενώ υδατοδρόμια θα λειτουργήσουν επίσης σε Χάλκη, Σύμη, Τήλο, Κάρπαθο, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρο, Αστυπάλαια, Κάσο και στις Κυκλάδες σε Μύκονο, Σαντορίνη, Σύρο, Κύθνο, Κέα, Άνδρο, Σίκινο, Σέριφο, Δονούσα και Ανάφη. Η σύνδεση των νησιών θα γίνει με το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο το οποίο θα κατασκευαστεί στο Φάληρο.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα συμπληρωματικό μέσο των αεροπλάνων και των πλοίων καθώς η χωρητικότητά του είναι περιορισμένη (από 9 έως 19 επιβάτες). Όμως προσφέρει την επιλογή της άμεσης μεταφοράς από και προς τα μεγαλύτερα νησιά και την ηπειρωτική χώρα όπου πολλές φορές χρειάζεται να μετακινηθούν άμεσα οι νησιώτες για ιατρικά θέματα, συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ.
Η Hellenic Seaplanes έχει πραγματοποιήσει διερευνητικές επαφές με αεροπορικές εταιρείες ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό εισιτήριο με το οποίο θα μπορούσε ένας επιβάτης να ξεκινήσει το ταξίδι του από αεροδρόμιο και να καταλήξει σε ένα υδατοδρόμιο, ενώ το κόστος 34’ με κόστος μιας πτήσης 45 λεπτών δεν θα ξεπερνά τα 90 ευρώ. Ωστόσο, το κόστος θα διαμορφώνεται αναλόγως των χρονικών αποστάσεων που καλύπτουν τα υδροπλάνα, όπως επίσης και της ζήτησης που έχει το κάθε δρομολόγιο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes κ. Νικ. Χαραλάμπους η εταιρεία οργανώνει το πλάνο της με γνώμονα πτήσεις που δεν θα ξεπερνούν τα 45’, επομένως το κόστος θα έχει εκ των πραγμάτων ανώτατο όριο γύρω στα 90 ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Ν. Χαραλάμπους, η όλη φιλοσοφία της χρήσης των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων βασίζεται στην απλοποίηση των κινήσεων και των διαδικασιών που απαιτούνται σε σχέση με την πτήση με αεροπλάνο, καθώς και στην μείωση του χρόνου που απαιτείται για έναν επιβάτη να καταναλώσει, από την ώρα που θα αγοράσει το εισιτήριό του μέχρι τη στιγμή που θα βρεθεί στους αιθέρες και την ταχύτητα άφιξής του στον προορισμό που επιθυμεί.
Πάντως, ήδη η Hellenic Seaplanes έχει πραγματοποιήσει διερευνητικές επαφές με αεροπορικές εταιρείες ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό εισιτήριο με το οποίο θα μπορούσε ένας επιβάτης να ξεκινήσει το ταξίδι του από αεροδρόμιο και να καταλήξει σε ένα υδατοδρόμιο, αποδεικνύοντας έτσι ότι το υδροπλάνο μπορεί να εξελιχθεί σε μια ποιοτική συμπληρωματική προσθήκη, ένα «χρηστικό εργαλείο» που θα συνεισφέρει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και στην πραγματική διασύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.