Εντείνεται η αγωνία για τον διαγωνισμό των άγονων αεροπορικών γραμμών, καθώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έδωσε και 2η παράταση στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Ο αρχικός διαγωνισμός αφορούσε 28 γραμμές, αλλά για 10 από αυτές εκδηλώθηκε η πρόθεση διεξαγωγής τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισα, οπότε αποχαρακτηρίστηκαν. Συγκεκριμένα, στις 4 Αυγούστου εκδηλώθηκε από αερομεταφορείς, με την κατάθεση σχετικού φακέλου, η πρόθεση διεξαγωγής 10 γραμμών για την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027 χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα.
Οι γραμμές αυτές είναι οι εξής: Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος.
Εάν δεν σημειωθούν ολικές ανατροπές, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 18 γραμμές, οι οποίες θα ανατεθούν, επίσης, για 4 χρόνια και συγκεκριμένα από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027.
Οι 18 άγονες γραμμές είναι οι ακόλουθες: Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια.
Η τελευταία ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τις 18 άγονες γραμμές είχε οριστεί για σήμερα, 5 Οκτωβρίου, αλλά η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έδωσε νέα παράταση για τις 13 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, η μετάθεση της ημερομηνίας αποφασίστηκε, έπειτα από προσφυγή της SKY express και των αποφάσεων που ακολούθησαν της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, τις οποίες θα αναλύσει και εξετάσει η ανεξάρτητη Αρχή.
Γενικότερα, είναι η πρώτη φορά που το σύνολο των άγονων γραμμών προκηρύσσεται ταυτοχρόνως, κάτι το οποίο κατέστη δυνατό έπειτα από τις συνεχείς παρατάσεις που δόθηκαν, λόγω της πανδημίας.
Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από την SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες αναμένεται να συμμετάσχουν στο νέο διαγωνισμό.