Τουρισμός: Στο κατώφλι της Ελλάδας επενδύσεις εκατομμυρίων
Επενδυτικά τουριστικά έργα δεκάδων ακόμη και εκατοντάδων εκατ. ευρώ, μικρότερης και μεγαλύτερης κλίμακας, βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης από ελληνικά και ξένα κεφάλαια, ενισχύοντας το προφίλ της χώρας ως προορισμού για τουρισμό υψηλής προστιθέμενης αξίας, διαφοροποιώντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Στο μικροσκόπιο των επενδυτών βρίσκονται δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί που προσελκύουν παραδοσιακά ταξιδιώτες απ’ όλο τον κόσμο, αλλά και περιοχές της χώρας που δεν είναι για την ώρα ευρέως γνωστές ανά τον κόσμο.
«Zeus»
Σε έναν ισχυρό παίκτη του τομέα της φιλοξενίας και των premium resorts μετασχηματίζεται η «Zeus International» αλλάζοντας το προφίλ της ως εταιρίας του τουριστικού κλάδου και του ξενοδοχειακού μάνατζμεντ. Διαθέτοντας πάνω από 1.000 δωμάτια σε 7 ιδιόκτητα ξενοδοχεία, 1.500 περίπου δωμάτια με μακροχρόνιες μισθώσεις, αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία των οποίων οι ιδιοκτήτες εμπιστεύονται τη διαχείριση, η «Zeus» αποτελεί πλέον ένα ολοκληρωμένο premium hospitality brand και διαθέτει υπό διαχείριση χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ.
Την περίοδο αυτή το ολοκαίνουργιο «Ajul Luxury Hotel & Spa Resort» στη Χαλκιδική και το πλήρως ανακαινισμένο «Wyndham Grand Crete Mirabello Βay» αποτελούν δύο από τα κορυφαία project της «Zeus» για το 2023. Το «Ajul Luxury Hotel & Spa Resort» αποτελεί νέα άφιξη στον τομέα της premium φιλοξενίας, με προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης τα τέλη Απριλίου του 2023. Βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή, ένα καταπράσινο χωριό στη χερσόνησο της Κασσάνδρας στη Χαλκιδική. Το φθινόπωρο του ‘23 θα προστεθούν σε αυτό ακόμα 89 premium δωμάτια και βίλες με ιδιωτικές πισίνες και κήπους, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό σε 260.
Την περίοδο αυτή ολοκληρώνεται, επίσης, η τρίτη και τελευταία φάση ριζικών ανακαινίσεων του πεντάστερου «Wyndham Grand Crete Mirabello Bay». Το resort, που ανήκει στη «Zeus International», υπεβλήθη σε επανασχεδιασμό το 2019 και ανακαίνιση το 2022 για τον εκσυγχρονισμό των δωματίων και την αναβάθμιση της εμπειρίας των επισκεπτών. Μετά τον εντατικό επανασχεδιασμό, τις ανακαινίσεις, τις προσθήκες και τις βελτιώσεις, το resort πρόκειται να εδραιωθεί ως ένα από τα κορυφαία -αν όχι το κορυφαίο- στην Κρήτη, μια πρόταση ασύγκριτης πολυτέλειας που θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία διαμονής στους εκλεκτούς επισκέπτες που το επιλέγουν. Πρόκειται για ένα σύνολο 318 ευρύχωρων δωματίων που εκτείνονται στο κεντρικό κτήριο και στο «Χωριό» (με μπανγκαλόου και σουίτες).
Ελούντα
Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πολυτελούς τουριστικού και οικιστικού προορισμού αναψυχής συνιστά η ωρίμανση του project «Elounda Hills», που έχει δρομολογήσει στην Ελούντα στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης η «Mirum Hellas», συμφερόντων του Ρωσοϊσραηλινού επιχειρηματία Βιτάλι Μπορίσοφ. Με στόχο την ολοκλήρωση της α’ φάσης του project, το οποίο έχει ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων, μέχρι το 2027, οι επικεφαλής της επένδυσης βρίσκονται εν αναμονή των σχετικών αδειοδοτήσεων που θα ανοίξουν τον δρόμο για την υλοποίηση του έργου των 500-600 εκατ. ευρώ που θα αναβαθμίσει σημαντικά και θα εμπλουτίσει το προφίλ της Κρήτης ως προορισμού, δεδομένου ότι στο κάδρο μπαίνει ο τουρισμός υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Η α’ φάση της επένδυσης, η οποία στο σύνολό της αναπτύσσεται σε 6 χωρικές ενότητες, περιλαμβάνει στην πλήρη ανάπτυξη τη δημιουργία δύο πολυτελών ξενοδοχείων, branded και μη κατοικιών που θα διατεθούν προς πώληση ή μίσθωση, καθώς και μία μαρίνα. Σε αυτή την κατεύθυνση, μέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα δημοσιευτεί το ΦΕΚ της πολεοδομικής μελέτης και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εκκίνηση των εργασιών της κυρίως φάσης, ενώ μέσα στον Μάιο τοποθετείται η έναρξη των σχετικών έργων για την ανάπτυξη της μαρίνας, δυναμικότητας 64 θέσεων ελλιμενισμού. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της μαρίνας, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, μέχρι το καλοκαίρι του 2025, δεδομένου ότι έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές αδειοδοτήσεις και το project έχει ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, με τη «Λατομική ΑΤΕ» να έχει αναδειχθεί ανάδοχος του έργου έπειτα από διαγωνισμό.
Κατά τη διάρκεια της α’ φάσης του project, αναμένεται να αναπτυχθούν επίσης δύο πολυτελή ξενοδοχεία. Το ένα εξ αυτών, δυναμικότητας 137 δωματίων, μαζί με 66 branded βίλες και 81 branded διαμερίσματα, θα αποτελέσουν τον κεντρικό πυρήνα του project. To δεύτερο ξενοδοχείο θα αναπτυχθεί στην περιοχή όπου θα κατασκευαστεί η μαρίνα. Εκτός από τα δύο ξενοδοχεία, στο πλαίσιο της α’ φάσης, θα δημιουργηθούν 31 branded διαμερίσματα, 2 non branded βίλες, 80 non branded διαμερίσματα, με τις τιμές πώλησης των branded κατοικιών να ξεκινούν από περίπου 1,5 εκατ. ευρώ και μπορεί να υπερβούν τα 7,5 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των «επώνυμων» κατοικιών, αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται ζυμώσεις με εκπροσώπους οίκων διεθνούς βεληνεκούς, με τις πληροφορίες να αναφέρουν συζητήσεις και για το brand «Ralph Lauren». Εφόσον, μάλιστα, οι συζητήσεις ευοδωθούν, το «Elounda Hills» θα είναι το πρώτο resort παγκοσμίως που θα φέρει το brand του γνωστού οίκου.