Tourism Awards 2023: Οι μικροί βιώσιμοι προορισμοί είναι το μέλλον
Η καρδιά του ελληνικού Τουρισμού χτυπάει κάθε χρόνο στα Tourism Awards, τον μεγαλύτερο θεσμό βραβείων της χώρας. Φέτος, δε, στο 10ο έτος της διοργάνωσης μέσα από τις επιλογές της κριτικής επιτροπής έγιναν πιο εμφανείς από ποτέ οι αλλαγές στον, στρατηγικό για την οικονομία κι ανάπτυξη της χώρας μας, τομέα.
Η βιωσιμότητα που αποτελεί, ίσως την μεγαλύτερη τάση παγκοσμίως αποδείχτηκε εξαιρετικά επιδραστική και στον κλάδο του Τουρισμού αφού όλοι οι πρωτοπόροι που βραβεύτηκαν φέτος, την τοποθετούν στο επίκεντρο της στρατηγικής τους. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός πως, ενώ ορισμένοι λατρεμένοι προορισμοί συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν, στο παιχνίδι του Τουρισμού φέτος μπαίνουν και λιγότερο γνωστοί, μικρότεροι προορισμοί με ιδιαίτερο τοπικό χρώμα και μοναδική ομορφιά. Πέρα από τις αναμενόμενες απονομές platinum βραβείων σε «μεγαθήρια» του Τουρισμού όπως τη HotelBrain και το Costa Navarino, καθώς και σε μεγάλα τουριστικά συγκροτήματα στα πιο κοσμικά νησιά των Κυκλάδων, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, στην Κρήτη και στη Χαλκιδική, τους νικητές εισήλθε δυναμικά το Νότιο Αιγαίο με την Ίο και την Αστυπάλαια, κλέβοντας την παράσταση.
Η ομορφιά του Νοτίου Αιγαίου μέσα από τα μάτια του Όμιλου Calilo
Μια επιλογή αδιαμφισβήτητης ομορφιάς κι αξίας, ο Όμιλος Calilo βραβεύτηκε με Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Summer Stay Hotel / All-inclusive hotel | resort ως Summer Stay Hotel και στην κατηγορία Marketing strategy / Content marketing strategy χάρη στην στρατηγική του στο συγκεκριμένο τομέα. Χρυσό Βραβείο έλαβε ακόμα και το εστιατόριο του Calilo CHES στην κατηγορία Restaurant Concept καθώς κι ένα Αργυρό Βραβείο στην κατηγορία Ελληνική Κουζίνα, για την ανάδειξη των νησιώτικων προϊόντων και της τοπικής κουζίνας.
Έχοντας τα τελευταία χρόνια αναπτύξει ένα άκρως σύγχρονο και βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, η Ίος συγκαταλέγεται δικαίως σε έναν από τους πλέον ανερχόμενους βιώσιμους τουριστικούς προορισμούς αναδεικνύοντας την, περισσότερο παρθένα και λιγότερο γνωστή, ομορφιά του Νοτίου Αιγαίου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που κάθε μεγάλο ταξιδιωτικό αφιέρωμα στον διεθνή τύπο την αναφέρουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Πρόσφατο παράδειγμα, τo βρετανικό National Geographic αλλά και οι New York Times που συμπεριέλαβαν την Ίο στα νησιά που αξίζει να επισκεφθούν οι ταξιδιώτες το 2023, μαζί με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Και ο Όμιλος Calilo έχει συμβάλει σημαντικά σε αυτό αφού μέσα από τις ιδιωτικές επενδύσεις του σε παραθαλάσσιες εκτάσεις και την περιβαλλοντοκεντρική προσέγγισή του, αποδεικνύοντας πως τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μπορούν να αλλάξουν τον χάρτη του Τουρισμού προς το καλύτερο. Με τη βιωσιμότητα στον πυρήνα της φιλοσοφίας του, λειτουργεί ως μοχλός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ίου και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενισχύοντας τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Αντίστοιχα, η «πράσινη» πεταλούδα του Νοτίου Αιγαίου, η Αστυπάλαια βρίσκεται ανάμεσα στα νησιά που βραβεύτηκαν, με το υπέροχο Kallichoron Art Boutique, στην κατηγορία Pet-Friendly Environment, αποδεικνύοντας πως πρόκειται για μία ανεξερεύνητη από τις μάζες περιοχή της χώρας που έχει πολλά να πει για το μέλλον του Τουρισμού.