Αντώνης Παγώνης, πρόεδρος Κοινότητας Οίας: Σαν Κυκλάδες η παρουσίας μας ήταν μηδαμινή στην WTM του Λονδίνου
Η διεθνής τουριστική έκθεση του Λονδίνου World Travel Market έκλεισε τις πύλες της, ανοίγοντας «πόρτες» αισιοδοξίας σε επιχειρηματίες και παράγοντες του τουρισμού των νησιών μας που βρέθηκαν στην Βρετανική πρωτεύουσα. Οι Κυκλάδες χρειάζονται την «τονωτική» ένεση των Βρετανών για το καλοκαίρι και τα στοιχεία φαίνονται θετικά για το ελληνικό καλοκαίρι του 2024. Ο Αντώνης Παγώνης επιχειρηματίας και πρόεδρος της κοινότητας Οίας, βρέθηκε στην Έκθεση και τονίζει στην Εφημερίδα Κυκλαδική πως «με καλύτερη δουλειά ίσως να πετύχουμε περισσότερα στη νέα σεζόν».
Του Λάμπρου Δεμερτζή
«Οι οιωνοί είναι ενθαρρυντικοί και υπάρχει ενδιαφέρον για τις Κυκλάδες. Υπάρχει ενθουσιασμός για την Σαντορίνη, ωστόσο υπάρχουν δεύτερες σκέψεις λόγω του πολέμου. Είναι ένα πρόβλημα που θα μας επηρεάσει». Ο Αντώνης Παγώνης μιλώντας στην εφημερίδα Κυκλαδική επισημαίνει πως αν η Ευρώπη επηρεαστεί από ενδεχόμενα τρομοκρατικά χτυπήματα θα έχει επιπτώσεις και στον ελληνικό τουρισμό, θεωρώντας ότι θα «μαγκώσει» την διάθεση των επισκεπτών για τα ταξίδια. Ο επιχειρηματίας και πρόεδρος της κοινότητας Οίας της Σαντορίνης ο οποίος βρέθηκε στην Διεθνή έκθεση εκφράζει ένα σοβαρό παράπονο για το περίπτερο της ελληνική αποστολής: «Είναι «αγκάθι» το γεγονός ότι σαν δήμος Σαντορίνης και σαν Κυκλάδες η παρουσία μας είναι μηδαμινή . Μέσα στο περίπτερο του ΕΟΤ έχει μόνο δυο μικρά σταντ το νότιο Αιγαίο, όταν η Ρόδος μόνη της έχει ένα περίπτερο 150-200 τετραγωνικά μέτρα. Οπότε καταλαβαίνετε ότι εμείς οι Κυκλάδες δεν έχουμε αξιολογήσει σωστά την παρουσία μας στις εκθέσεις», καταλήγει ο Αντώνης Παγώνης.
Το …γαλάζιο ελληνικό περίπτερο
Στην WTM London 2023 που συγκεντρώνει πάνω 5.000 εκθέτες, καλύπτοντας όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, ο ΕΟΤ εκπροσωπήθηκε από τον επικεφαλής τον Γ. Γραμματέα Δημήτρη Φραγκάκη. Στην έκθεση είχε εκθεσιακό χώρο 900 τ.μ., στον οποίο βρέθηκαν 72 συνεκθέτες, μεταξύ των οποίων φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, αεροπορικές εταιρείες, ελληνικά αεροδρόμια, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, startups τουρισμού και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΕΟΤ διοργάνωσε δύο σημαντικές εκδηλώσεις: το «Sustainability Marathon» το οποίο αφορά την βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού και το «Greek Women Mean Business», στο οποίο θα συμμετάσχουν Ελληνίδες που καινοτομούν στο τουριστικό επιχειρείν.
Ψάχνουν αποδράσεις μέσα σε δύσκολο περιβάλλον
Είναι αλήθεια πως τόσο το οικονομικό περιβάλλον όσο και οι γεωπολιτικές εξελίξεις, δεν ευνοούν τις προβλέψεις για τον τουρισμό, ωστόσο οι Βρετανοί διατηρούν στη λίστα με τις προτεραιότητές τους τα ταξίδια. Μπορεί να περιορίσουν άλλες δαπάνες και μάλιστα, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα Abta Holiday Habits 2023 της Ένωσης Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (Association of British Travel Agents – ABTA), όλο και περισσότεροι Βρετανοί επιλέγουν να αποδράσουν εκτός της παραδοσιακής καλοκαιρινής περιόδου, καθώς αναζητούν «value for money» διακοπές. Και τι καλύτερο από την Ελλάδα.
Οι προκρατήσεις δείχνουν ανοδική τάση σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αποδίδεται στην υψηλότερη ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα που καταγράφουν οι tour operators.
Η έρευνα της ABTA
Τα ευρήματα της έκθεσης ABTA Holiday Habits 2023 έδειξαν ότι οι κρατήσεις και η εμπιστοσύνη των Βρετανών στα ταξίδια παραμένουν ισχυρές παρά τις προκλήσεις του περιβάλλοντος.
Ενδεικτικά, το 84% των ερωτηθέντων δήλωσε πως πήγε διακοπές τον τελευταίο χρόνο, με το 52% να δηλώνει πως ταξίδεψε στο εξωτερικό. Από αυτούς που ταξίδεψαν στο εξωτερικό, το 61% πήγε σε οργανωμένες διακοπές.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το στοιχείο που καταδεικνύει ότι η έντονη διάθεση για ταξίδια φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, με το 64% να δηλώνει ότι σκοπεύει να κάνει ένα ταξίδι στο εξωτερικό.
To 72% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής θα επηρεάσει τα ταξιδιωτικά του σχέδια το 2024 και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει να αναζητήσει τρόπους προκειμένου να περιορίσει το κόστος, το 22% θα κάνει λιγότερες διακοπές, το 21% θα κάνει κράτηση σε φθηνότερα καταλύματα, ενώ, τέλος, το 17% θα δαπανήσει μικρότερο ποσό για φαγητό κατά τη διάρκεια των διακοπών του.