Ζήτηση για διακοπές ακόμα και το χειμώνα από διεθνείς επισκέπτες σημειώνει η Σαντορίνη, επιβεβαιώνοντας τη χαμηλή εποχικότητα που έχει σε σχέση με τους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Η τάση που είχε ξεκινήσει πριν από την πανδημία και ήθελε τη Σαντορίνη να έχει τουρίστες όλο το χρόνο, φαίνεται ότι επανέρχεται με ιδιαίτερη δυναμική. Η φετινή σεζόν έσπασε κάθε ρεκόρ στο νησί, όχι μόνο σε σχέση με το ’19 αλλά και σε σύγκριση με τους άλλους ελληνικούς προορισμούς
Στην εκδήλωση του 2ου Revenue Management Masterclass που διοργάνωσε η Revitup στο νησί με εκλεκτούς ομιλητές, ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Webhotelier & Primal Res κ. Μάριος Κουνέλης τόνισε ότι στα 900 καταλύματα που έχει η εταιρεία στην πλατφόρμα της, η τάση για απευθείας κρατήσεις ήταν αυξητική φέτος σε σχέση με το 2019, το οποίο θεωρούνταν χρονιά-ρεκόρ.
Όπως τόνισε ο κ. Κουνέλης, «στη Σαντορίνη καταγράφεται μάλιστα και ζήτηση κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, κάτι πραγματικά αξιοσημείωτο, αφού συμβαίνει μόνο στα αστικά κέντρα». Όπως επεσήμανε, αυτή την εποχή του φθινοπώρου, ήδη καταγράφονται αναζητήσεις για την αρχή της σεζόν του 2023. «Ο ρυθμός κρατήσεων εξελίσσεται πολύ θετικά προς το παρόν και το 2023. Κρατήσεις για τον προορισμό προκύπτουν προφανώς από τις ΗΠΑ και ακολουθούν οι πιο “ποιοτικές’, η Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Καναδάς και Αυστραλία, με τις δύο τελευταίες να συμπεριλαμβάνονται στις long-haul αγορές».
Μιλώντας για τις τιμές των ξενοδοχείων στη Σαντορίνη, ο Βασίλης Ριαβόγλου από την OTA Insight, τόνισε ότι μέσα από τη σύγκριση με άλλους αντίστοιχος luxury προορισμούς, όπως το Sharm El Seikh, σε μάκρο-επίπεδο προτείνεται η αύξηση των τιμών στον προορισμό της Σαντορίνης. Οι τιμές σε όλους τους προορισμούς, όπως η Λισαβόνα, θα ανέβουν το 2023, επεσήμανε, καθώς η τάση της ζήτησης είναι αυξητική και για το επόμενος έτος. Ο κ. Ριαβόγλου είπε ακόμη ότι η δυναμική της αλλαγής των τιμών στα ξενοδοχεία φτάνει στις 4-5 φορές ημερησίως, «κάτι που έχει μετατρέψει την αγορά σε ένα τύπου χρηματιστήριο».
Ιδιαίτερα ανταγωνιστική η ξενοδοχειακή αγορά
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο Ryan Conor, Senior Key Account Manager στην Tripadvisor, ο οποίος παρουσίασε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το νησί. Όπως ανέφερε στην πλατφόρμα της Tripadvisor είναι καταγεγραμμένα 453 ξενοδοχεία, ενώ συνολικά τα καταλύματα ανέρχονται στα 1.646, τονίζοντας το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά της Σαντορίνης. Το τελευταίο δωδεκάμηνο μάλιστα έγιναν πάνω από 2 εκατομμύρια αναζητήσεις για το νησί στο Tripadvisor.
Ο ίδιος ανέφερε την ξεκάθαρη τάση ότι οι ελληνικοί προορισμοί ανακάμπτουν μετά την πανδημία ταχύτερα από όλους τους ευρωπαϊκούς, με την ταξιδιωτική πρόθεση για το καλοκαίρι του 2022 για τη Σαντορίνη να σημειώνει αύξηση 5%. Επίσης, ως ταξιδιωτική πρόθεση διεθνώς στους πρώτους ελληνικούς προορισμούς καταγράφονται η Αθήνα, η Οία, τα Φηρά, η Μύκονος, η Ανάληψη (στη Χερσόνησσο), το Ημεροβίγλι, η Χερσόνησος, η Ρόδος, η Λίνδος, και το Καμάρι. «Η Σαντορίνη λοιπόν έχει 4 από τους 10 πρώτους ελληνικούς προορισμούς σε πρόθεση επίσκεψης διεθνώς στο Tripadvisor (5 με το δωδέκατο στη λίστα Ακρωτήρι), δύο η Κρήτη και δύο η Ρόδος», είπε ο κ. Conor.
Σε επίπεδο ζήτησης πρώτες χώρες σύμφωνα με τον ίδιο, είναι οι ΗΠΑ, και ακολουθούν η Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Καναδάς, Ουγγαρία και Ισραήλ στην πρώτη δεκάδα.
Η ελληνική εταιρεία Revitup, που διοργάνωσε την εκδήλωση παρουσίασε τις υπηρεσίες που παρέχει στα ξενοδοχεία, που περιλαμβάνουν τη στρατηγική και το μάρκετινγκ που πρέπει να ακολουθήσει ένα κατάλυμα για να επιτύχει πωλήσεις και κέρδη.