ΕΕΚΕ : Τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με πλοία
Ή Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας εξέδωσε οδηγό σχετικά με τα δικαιώματά του ταξιδιώτη-καταναλωτή.
Ταξιδεύετε με πλοίο και καθυστέρησε η προγραμματισμένη αναχώρησή σας ή η άφιξη στον προορισμό σας; υπάρχει απαγόρευση απόπλου ή έπρεπε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας; Δείτε ποια είναι τα δικαιώματά σας στο κάτωθυ αλφαβητάρι του ταξιδιώτη της ΕΕΚΕ :
https://eeke.gr/drasis/to-alfavitari-tou-taxidioti/
Ακύρωση εισιτηρίου
Αν ακυρώσετε το εισιτήριό σας, τουλάχιστον 12 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε επιστροφή μέρους ή και ολόκληρου του ναύλου, και συγκεκριμένα :
- 12 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης – επιστροφή του 50% του ναύλου,
- 7 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης – επιστροφή του 75% του ναύλου,
- 14 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης – επιστροφή ολόκληρου του ναύλου.
ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ :
- Όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας, ιδίως υγείας, οι οποίοι αποδεικνύονται εγγράφως, δικαιούστε την επιστροφή ολόκληρου του ναύλου, ανεξάρτητα από το χρόνο ακύρωσης.
Έχετε δικαίωμα να αλλάξετε το εισιτήριό σας, για το ίδιο ή άλλο δρομολόγιο, εφόσον υπάρχουν θέσεις, χωρίς όμως να δικαιούστε επιστροφή τυχόν διαφοράς ναύλων, εφόσον ζητήσετε την αλλαγή, έως και 48 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
Καθυστέρηση απόπλου/άφιξης
Σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το λιμάνι, πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, λόγω βλάβης ή ζημίας, ή για άλλους λόγους, για τους οποίους υπαίτια είναι η εταιρεία, δικαιούστε:
- να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση, και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου,
- να διαμείνετε στο πλοίο κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης, και να ταξιδέψετε στον προορισμό σας, με το ίδιο ή άλλο πλοίο, με έξοδα και μέριμνα της εταιρείας,
- ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, καθ΄ όλη τη διάρκεια της αναμονής,
- παροχή γευμάτων με έξοδα της εταιρείας, όταν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 4 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου, και προσφορά καταλύματος στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση για μια η περισσότερες νύχτες. Η μεταφορά του επιβάτη από και προς το λιμάνι αναχώρησης γίνεται με έξοδα του μεταφορέα. Για κάθε επιβάτη ο μεταφορέας μπορεί να περιορίσει το συνολικό κόστος του καταλύματος σε 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε 3, κατ’ ανώτατο όριο.
- αποζημίωση ύψους 25% επί του ναύλου, ή άλλη αντισταθμιστική παροχή, μετά από συμφωνία με την εταιρεία, εφόσον τελικά φτάσατε στον προορισμό σας, με το ίδιο ή το πρώτο διαθέσιμο ή άλλο πλοίο, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, και η καθυστέρηση από τον προγραμματισμένο χρόνο άφιξης στον προορισμό σας είναι:
- 1 ώρα σε διαδροµή µέχρι 4 ώρες
- 2 ώρες σε διαδροµή από 4 έως 8 ώρες
- 3 ώρες σε διαδροµή από 8 έως 24 ώρες
- 6 ώρες σε διαδροµή άνω των 24 ωρών
ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο του χρόνου που αναφέρεται ανωτέρω, η αποζηµίωση ανέρχεται στο 50 % της τιµής του εισιτηρίου.
- αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου μεταφοράς, καθώς και το ναύλο μεταφοράς οχήματος, ή άλλη αντισταθμιστική παροχή, μετά από συμφωνία με την εταιρεία, εφόσον δεν ταξιδέψατε στον προορισμό, σας εντός 24 ωρών, από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του πλοίου, με το ίδιο ή το πρώτο διαθέσιμο ή άλλο πλοίο.
Απαγόρευση απόπλου
Σε περίπτωση απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών, δικαιούστε:
- να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας,
- να διαμείνετε στο πλοίο κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν,
- να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση και να σας επιστραφεί ο ανάλογος ναύλος.