Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την «κατανομή μεταφορικών δικαιωμάτων σε κοινοτικούς αερομεταφορείς για εκτέλεση τακτικών αεροπορικών γραμμών προς / από χώρες εκτός Ε.Ε.» ανταποκρίθηκε πριν λίγες μέρες η αεροπορική εταιρεία Ellinair, καταθέτοντας, μεταξύ άλλων δύο αιτήματα για σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με Μόσχα και Αγία Πετρούπολη, από το καλοκαίρι του 2019.
Θα έλεγε κάποιος πως ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα, ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, η ιστορία έχει δείξει πως μάλλον πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια, διαρκώς η περιοχή μας συνδέεται με τη Ρωσία, μόνο όμως στα χαρτιά. Πάντως, οφείλει να αναγνωρίσει κανείς πως το συγκεκριμένο βήμα είναι βασικό, είναι όμως το πρώτο, από μία μια σειρά ενεργειών που είναι ανάγκη να ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες, από όλους τους εμπλεκόμενους, προκειμένου οι πτήσεις αυτές να γίνουν πράξη και να συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη του Έβρου.
Η απόφαση
Η απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, με ημερομηνία 19/10/2018 ανέβηκε στη Διαύγεια την περασμένη Παρασκευή. Η Ellinair υπέβαλλε διάφορα αιτήματα για συγκεκριμένα δρομολόγια, μεταξύ των οποίων, δύο που αφορούν το αεροδρόμιο «Δημόκριτος»:
– Αλεξανδρούπολη – Μόσχα, με μια εβδομαδιαία συχνότητα, αεροσκάφη τύπου Α 320 και έναρξη 24/05/2019
-Αλεξανδρούπολη – Αγία Πετρούπολη, με μια εβδομαδιαία συχνότητα, αεροσκάφη τύπου Α 320 και έναρξη 23/05/2019 Σημειώνεται πως τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 170 επιβάτες και τα δρομολόγια για Μόσχα θα γίνονται κάθε Πέμπτη ενώ για Αγία Πετρούπολη κάθε Παρασκευή.
Οι όροι
«Οι διοριζόμενες αεροπορικές εταιρείες οφείλουν μετά την λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις αρχές των χωρών στις οποίες διορίζονται, να προχωρήσουν – το αργότερο εντός 6 μηνών – στην έναρξη εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων στις γραμμές που διορίζονται. Μεταβίβαση των δικαιωμάτων κίνησης εκ μέρους των διορισμένων αεροπορικών εταιρειών σε άλλη αεροπορική εταιρεία δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση ουσιώδους μεταβολής των επιχειρησιακών, εμπορικών, οικονομικών και λοιπών δεδομένων, βάσει των οποίων έχουν γίνει οι παρόντες διορισμοί, η ΥΠΑ δύναται να προβεί στην επαναξιολόγηση των αεροπορικών εταιρειών, είτε για την τροποποίηση της πράξης διορισμού, είτε για την ανάκλησή της. Η αδυναμία χρήσης των προαναφερθέντων δικαιωμάτων κίνησης ή διακοπή εκτέλεσης των δρομολογίων για χρονικό διάστημα πέραν των έξι (6) μηνών αποτελεί λόγο ανάκλησης των ανωτέρω διορισμών».
«Άλλο το αίτημα, άλλο η πτήση»
Αυτοί που γνωρίζουν από αεροπορικές συνδέσεις και εταιρείες λένε στη «ΓΝΩΜΗ» πως υπάρχει μεγάλη απόσταση από την κατάθεση ενός αιτήματος για τη δρομολόγηση μίας γραμμής και στην υλοποίησή της. Μάλιστα, επισημαίνουν πως από τα αιτήματα που κάθε χρόνο κατατίθενται και εγκρίνονται, τελικώς προχωρούν και μετουσιώνονται σε πτήσεις μόνο τα μισά. Υπάρχει μία σειρά ενεργειών που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής, τόσο από την αεροπορική εταιρεία, όσο και από τους φορείς της περιοχής, προκειμένου να γίνουν γνωστές οι πτήσεις και να προβληθεί η περιοχή μας στη Ρωσία. Όπως αναφέρει στη «ΓΝΩΜΗ» ο αερολιμενάρχης Στέλιος Ζαντανίδης, η «προθεσμία» που έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι για να γίνουν αυτές οι συνδέσεις πραγματικότητα εκπνέει το Μάρτιο. «Μέχρι τον Μάρτιο θα πρέπει να γίνουν όλα όσα είναι απαραίτητα προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για το εάν υπάρχει το απαραίτητο ενδιαφέρον ώστε να ξεκινήσουν οι πτήσεις. Ελπίζουμε πως αύτη τη φορά όλα θα πάνε καλά, χωρίς όμως τίποτα να θεωρείται δεδομένο».