Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων: Στρέφουμε το «βέλος» της αξιολόγησης προς τους πραγματικά υπεύθυνους
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζουν με αμείωτη ένταση να βάλουν κατά του δημόσιου σχολείου, μεταθέτοντας τις βαρύτατες ευθύνες τους στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους.
Αυτή τη φορά στο προσκήνιο των αντιδραστικών επιλογών τους βρίσκονται οι νεοδιόριστοι συνάδελφοί μας, για τους οποίους δεν έφτανε η πολυετής και αγχώδης αναμονή, δεν έφτανε το υπέρογκο κόστος σπουδών και απόκτησης προσόντων, οι συνεχείς μετακινήσεις, ο αναγκαστικός οικογενειακός αποχωρισμός ,τα προβλήματα εύρεσης στέγης , ακόμη και βιοπορισμού, ήρθε να προστεθεί και το εκβιαστικό δίλημμα της μονιμοποίησης τους μέσω της ατομικής τους αξιολόγησης.
Όμως η λεγόμενη αυτή αξιολόγηση δεν έχει στόχο τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων μας, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Δεν έχει σκοπό να κάνει τους δόκιμους μόνιμους αλλά όλες και όλους μας (μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές) ανασφαλείς και υπό συνεχή δοκιμασία, διαρκώς «δόκιμους»!!! Αυτή η εξευτελιστική αντιεπιστημονική και αντεργατική διαδικασία, όχι μόνο δε μας κατοχυρώνει, αλλά αντίθετα μας ακυρώνει επιστημονικά και εργασιακά.
Την ίδια στιγμή έχουμε χάσει 25 έως 40% απ’τις μειώσεις μισθών και την κατάργηση δώρων και επιδομάτων. Βιώνουμε νέα οικονομική αφαίμαξη λόγω ακρίβειας σε βασικά είδη διατροφής και σε ενέργεια, ζώντας κάποιες και κάποιοι από εμάς στο όριο της επιβίωσης ή με τη βοήθεια των γονιών μας. Μας έχουν καταργήσει ουσιαστικά κάθε έννοια εργασιακού ωραρίου, προσωπικού χρόνου και ιδιωτικού χώρου , θέλοντάς μας πάντα διαθέσιμους και υπάκουους.
Βιώνουμε καθημερινά την προσπάθεια επιβολής μιας αναχρονιστικής και βαθιά αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που σαρώνει ό, τι έχει απομείνει απ’το δημόσιο σχολείο. Κατηγοριοποιεί σχολικές μονάδες, μαθητές κι εκπαιδευτικούς, αποθεώνοντας τον άκρατο ανταγωνισμό, το σχολείο επιχείρηση και την εκπαίδευση εμπόρευμα, μετρήσιμο μέγεθος, υπό τη σκληρή εποπτεία ενός αυστηρά ιεραρχικού και εξουσιαστικού μηχανισμού επιβολής, με πλαστές επικαλύψεις αριστείας και προόδου, με τα σαθρά επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά του επιθεωρητισμού και των εκβιασμών.
Σε αυτό το σχολείο που η παιδαγωγική ελευθερία ασφυκτιά, η ουσιαστική γνώση αντικαθίσταται από… χρήσιμες δεξιότητες προσαρμογής και η ανιδιοτελής συναδελφική σχέση αλληλεπίδρασης υποβιβάζεται σε σχέση ελεγκτή και ελεγχόμενου, δεν πρέπει να υποκύψουμε. Απεναντίας οφείλουμε να αντιτάξουμε το σχολείο της κριτικής σκέψης, το σχολείο της ολόπλευρης γνώσης , της διαμόρφωσης των αυριανών ελεύθερων και υπευθύνων πολιτών , το σχολείο προπομπό μιας κοινωνίας αλληλεγγύης, ελευθερίας, δικαιοσύνης και σεβασμού προς κάθε ανθρώπινη ύπαρξη! Το οφείλουμε στους μαθητές μας, στα παιδιά μας, στην ίδια την αξιοπρέπειά μας!
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
- Κατάργηση της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων
- Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ!
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία – Κατάργηση του προσοντολόγιου – Ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ!
- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
- Όχι στην ακρίβεια –μείωση στις τιμές των βασικών ειδών διατροφής και λαϊκής κατανάλωσης, να μπει πλαφόν στο ρεύμα και τα καύσιμα θέρμανσης και κίνησης
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια
- Στήριξη της Υγείας
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟ
ΔΕ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΤΗΚΕ ΤΙΠΟΤΑ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15/02
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ