“Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική χώρα με πλοία σύγχρονα και ασφαλή”
Διαβάστε τι αναφέρει η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου:
Το θέμα της τακτικής, ασφαλούς και φθηνής ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, που ζήτησε να συζητηθεί η Λαϊκή Συσπείρωση στο Περιφερειακό Συμβούλιο αξιοποίησε η περιφερειακή αρχή, για να επικεντρώσει τη συζήτηση στις αξιώσεις των εφοπλιστών!
Αντάξιος του ρόλου του ως συμμάχου των επιχειρηματικών ομίλων και υποστηρικτή των απαιτήσεών τους, ο περιφερειάρχης πήρε ξακάθαρη θέση για το ποιες είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να κατανοήσουμε!!! Και αυτές που ανέδειξε ήταν βασικά οι αγωνίες των ακτοπλόων μπροστά στις σημερινές προκλήσεις για την προσαρμογή της ακτοπλοΐας στην πράσινη μετάβαση και την στήριξή τους από το κράτος για να είναι ανταγωνιστικοί!
Ως «αντίλαλος» των εφοπλιστών και της κυβέρνησης ακούστηκε να λέει στο περιφερειακό συμβούλιο ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο γιατί αντιμετωπίζει πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα. Γι αυτό και έχουν μείνει λίγες ακτοπλοϊκές εταιρείες, επικρίνοντας όσους νομίζουν ότι η ακτοπλοΐα είναι μια χρυσοφόρα περιοχή, ένα EL DORADO, όπως είπε.
Δεν λέει όμως ότι, ενώ ο ελληνόκτητος στόλος έρχεται σταθερά πρώτος παγκοσμίως, στην Ελλάδα ξεμένουμε από καράβια. Γιατί άραγε;
Σήμερα τα πλοία υπό παραγγελία των ελλήνων εφοπλιστών ανέρχονται σε 384. Σε σχέση δε με το 2023, τα πλοία υπό παραγγελία είναι περισσότερα κατά 60% ως προς τον αριθμό και κατά 79% ως προς τη χωρητικότητα.
Αλλά και πάλι τους πέφτει δύσκολο να δρομολογήσουν πλοία στα νησιά!
Ανοίγοντας δρόμους στους ακτοπλόους ο περιφερειάρχης υπερασπίστηκε τις επιδιώξεις τους για ανανέωση του στόλου τους μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Δηλαδή, το κράτος, ο λαός μας, θα φτιάξει τα «πράσινα» καράβια, αλλά θα τα διαχειρίζονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για να θησαυρίζουν στην πλάτη του.
Κατά τα άλλα τον περιφερειάρχη δεν τον φοβίζει η σκέψη τι επιπτώσεις θα έχει στο εισόδημα και στο βιοτικό επίπεδο του λαού άλλο ένα δυσβάσταχτο βάρος σε όλα τα άλλα που σηκώνει, αλλά τον φοβίζει η ιδέα να ταξιδέψει με κρατικό πλοίο!
Να του θυμίσουμε πως το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, με τους 81 νεκρούς δεν ήταν κρατικό! Τον Αντώνη στον Πειραιά, πριν ένα χρόνο, τον έπνιξε ιδιωτικό καράβι! Φέτος το καλοκαίρι που έκλειναν οι πόρτες των οχηματαγωγών καραβιών και έμεναν τα αυτοκίνητα στον αέρα, σε εφοπλιστές ανήκουν. Πόσες βλάβες και πόσα ατυχήματα στα σαπιοκάραβα των ακτοπλόων έχουν βιώσει οι κάτοικοι των νησιών και οι ναυτικοί μας;
Να του θυμίσουμε επίσης πως ιδιωτικά είναι και τα τρένα που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών.
Δεν ξεχνάμε μέσα στην πανδημία, τη βαναυσότητα του συστήματος, που είχε ερμητικά κλειστές τις πόρτες στις ιδιωτικές κλινικές και τα ιδιωτικά νοσοκομεία, ενώ οι υγειονομικοί του διαλυμένου δημόσιου συστήματος υγείας, έσωζαν με ηρωισμό χιλιάδες ζωές καθημερινά.
Τα κέρδη τους, ή οι ζωές μας. Αυτό προβάλλει συνεχώς μπροστά μας.
Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει, ενάντια στην πολιτική στήριξης των επιχειρηματικών ομίλων που θυσιάζει τις ανάγκες νησιωτών και ναυτεργατών.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τον λαό των νησιών μας να διεκδικήσει:
Φθηνή, ασφαλή και τακτική σύνδεση των νησιών χειμώνα-καλοκαίρι μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα. Όχι άλλες θυσίες για τους εφοπλιστές.
Αυτό απαιτούμε και γι αυτό θα αγωνιζόμαστε, αφήνοντας κάποιους να ψυχιατρικοποιούν τους αντιπάλους τους! Είναι το μόνο μέσο που έχουν!