Γιάννης Πολυχρονάκος: Πέντε θέματα που σχολιάζει ο υποψήφιος Βουλευτής Κυκλάδων Γ. Πολυχρονάκος
Γιάννης Πολυχρονάκος: «Θα απαντήσει ο αρμόδιος Υπουργός στα ερωτήματα για το αεροδρόμιο Νάξου;»
Μετά τις καταγγελίες του Προέδρου του Πανελληνίου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το αεροδρόμιο Νάξου -που πρέπει να μας προβληματίσουν όλους-, θα περίμενε κανείς αντίδραση και επίσημη απάντηση από την Πολιτεία.
Για τα πολύ σοβαρά αυτά θέματα που αναφέρθηκαν όπως:
- Η ανεπάρκεια των συστημάτων στον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο της Νάξου,
- Το εδώ και δέκα μήνες εκτός λειτουργίας ανεμόμετρο,
- Η υποστελέχωση στο τμήμα πυρόσβεσης του αεροδρομίου,
- Η έλλειψη επαρκούς περίφραξης,
δεν δόθηκε καμία απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών.
Όπως δεν υπήρξε απάντηση και στο ερώτημα που έθεσα πριν από τέσσερις μήνες, όταν ζήτησα υπεύθυνη και επίσημη ενημέρωση για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο της Νάξου.
Δεν υπήρξε ακόμα καμία απάντηση και στο ερώτημα αναφορικά με τη διαδικασία παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων σε στρατηγικό επενδυτή, μεταξύ των οποίων και αυτό της Νάξου.
Τα ζητήματα ασφάλειας του αεροδρομίου αλλά και της αναβάθμισης των υπηρεσιών του μας αφορούν όλους, επηρεάζουν το τουριστικό μας προϊόν και η παρούσα κατάσταση υποβαθμίζει μια από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στο νησί της Νάξου.
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση αγνοεί ξανά τις φωνές που κάνουν λόγο για ανεπάρκεια σε νευραλγικά σημεία που αφορούν στην ασφάλειά μας. Είναι σαφές ότι η στάση της Κυβέρνησης απέναντι στους πολίτες του τόπου περιγράφεται με δυο λέξεις: Επιδεικτική αδιαφορία!
Γιάννης Πολυχρονάκος: «Χιλιάδες Έλληνες οφείλουν σε Εφορία και Ασφαλιστικά Ταμεία, οι ρυθμίσεις αποτυγχάνουν – Είναι ώρα για ρεαλιστικές λύσεις».
Το διαρκώς αυξανόμενο ιδιωτικό χρέος οδηγεί σε αδιέξοδο τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που έχουν οφειλές προς το δημόσιο και απειλούνται με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις.
Ας δούμε την πραγματικότητα σε αριθμούς. Αυτή τη στιγμή:
- 4 εκατομμύρια Έλληνες έχουν οφειλές προς την Εφορία και 2 εκατομμύρια Έλληνες οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
- Στα 113,385 δισ. ευρώ ανέρχεται το ποσό των οφειλών προς την Εφορία και στα 45,6 δισ. ευρώ προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
- Περίπου 2 εκατομμύρια πολίτες είναι αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς για οφειλές προς την Εφορία.
- Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, σε 1.412.322 πολίτες έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα, ενώ 545 πολίτες θα έχουν την ίδια τύχη το επόμενο διάστημα.
- Χιλιάδες πολίτες έχασαν τις ρυθμίσεις που είχαν κάνει, αφού αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 45,6 δις των οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία μόνο 4,3 δις από αυτά τα χρέη έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση.
Η Κυβέρνηση, δεν έχει λύση για ένα πρόβλημα που είναι θηλιά στο λαιμό, οδηγεί σε αδιέξοδο ανθρώπους και κλονίζει την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα.
Η δυνατότητα επανένταξης στις ρυθμίσεις των 120 και 72 δόσεων για όσους τις έχασαν με την καταβολή δύο δόσεων, προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί η μεγάλη πλειοψηφία είναι εκτός ρύθμισης, ενώ πολλοί από αυτούς που θα ενταχθούν σε λίγο καιρό δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν και θα βρεθούν ξανά εκτός ρύθμισης αφού ο πληθωρισμός ‘’ροκανίζει’’ τα εισοδήματα και αυξάνει τις ανάγκες.
Είναι ώρα να δούμε ρεαλιστικές λύσεις γιατί αυτές που «λανσάρονται» από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη ΑΠΕΤΥΧΑΝ.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει:
1ον) 120 δόσεις για όλους όσους έχουν οφειλές από μηδενική βάση, και «κούρεμα» της τάξης του 30% της οφειλής γι’ αυτούς που θα είναι συνεπείς στη ρύθμιση.
2ον) Προστασία της πρώτης και κύριας κατοικίας για τους οικονομικά αδύναμους από πλειστηριασμούς και κατασχέσεις.
3ον) Ρύθμιση οφειλών για όσους οφείλουν ποσά έως 10.000 ευρώ, προκειμένου να μπορούν να πάρουν σύνταξη.
Είναι καιρός το πολιτικό σύστημα να σταματήσει να κρύβει κάτω από το χαλί ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια Έλληνες και τους οδηγεί στην απόγνωση και στο περιθώριο. Είναι καιρός, τέτοια φαινόμενα να αντιμετωπίζεται εν τη γενέσει τους, πριν πάρουν μορφή χιονοστιβάδας και οδηγήσουν μια ολόκληρη κοινωνία στη φτωχοποίηση».
Γιάννης Πολυχρονάκος : «Έχουμε το πιο ακριβό και αργό Internet. Το Ψηφιακό
Κράτος υπάρχει μόνο στα χαρτιά»
Έχουν περάσει 7 μήνες από τότε που σε μια κυβερνητική «φιέστα» στο νησί της Νάξου, ενημερωθήκαμε για τη συμφωνία με την εταιρεία Amazon που θα μετέτρεπε το νησί σε smart island.
Ήταν αρχές Οκτώβρη του 2022, τότε που ακούσαμε για εκπαίδευση των κατοίκων του νησιού στην αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων προκειμένου να βελτιωθούν οι συναλλαγές τους με το Ελληνικό Δημόσιο, ακούσαμε για κάδους απορριμμάτων εφοδιασμένους με αισθητήρες για να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία αποκομιδής και ανακύκλωσης, ακούσαμε πολλά εκ των οποίων τα περισσότερα ξεχάστηκαν για να έρθουν στο προσκήνιο ξανά λίγο πριν τις εκλογές.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρόκειται για παραγωγική επένδυση με την έννοια ότι θα δημιουργηθεί μια υποδομή με θέσεις εργασίας αλλά για την παροχή τεχνικής βοήθειας και μόνο.
7 μήνες μετά ποιος είναι ο απολογισμός;
Στις 6 Οκτωβρίου 2022 σε δημόσια παρέμβαση μου είχα επισημάνει ότι η Νάξος όπως και άλλα νησιά των Κυκλάδων έχουν προβλήματα ευρυζωνικότητας και σύνδεσης με το διαδίκτυο, υψηλών χρεώσεων στην κινητή τηλεφωνία (όπως και σε όλη την Ελλάδα) αλλά και ένα έλλειμμα στην πολυδιαφημισμένη ψηφιακή διακυβέρνηση.
Γνωρίζει κανείς πολλά Smart Islands στα οποία η ταχύτητα του internet είναι 20 και 30 Mbps, όπως στο νησί της Νάξου;
Γνωρίζει κανείς πολλά Smart Islands στα οποία το καλοκαίρι η πρόσβαση στο internet σταθερή και κινητή ευρυζωνική «χάνεται» λόγω της υπερφόρτωσης από τους πολλούς χρήστες;
Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό και ταυτόχρονα το πιο αργό σταθερό internet στην Ευρώπη.
Οι χρεώσεις των παρόχων για internet είναι υπέρογκες στη χώρα μας αναλογικά με τα εισοδήματα. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Eurostat, ένας χρήστης του διαδικτύου στην Ελλάδα χρειάζεται να εργαστεί κάθε μήνα περίπου 12 λεπτά για να αγοράσει 1 GB δεδομένα για το κινητό του τηλέφωνο, έξι φορές δηλαδή περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται στη Βουλγαρία και 149 φορές περισσότερο απ’ ό,τι απαιτείται στο Ισραήλ, που είναι η χώρα με τις χαμηλότερες χρεώσεις. Επίσης η Ελλάδα είναι στην 55η θέση σε ότι αφορά στις ταχύτητες σύνδεσης.
Αντί να περιορίζεται σε φιέστες που 7 μήνες μετά έχουν ξεχαστεί, η κυβέρνηση θα έπρεπε να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα. Θα έπρεπε:
- Να προχωρήσει η ευρυζωνική κάλυψη στη νησιωτική Ελλάδα με την ανάπτυξη δικτύων για υψηλότερες ταχύτητες στο internet.
- Να πάρει μέτρα για την απελευθέρωση του ανταγωνισμού για να μπουν στην αγορά και άλλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και να μειωθούν οι χρεώσεις.
- Να αναπτύξει υποδομές ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης για τους πολίτες των νησιών σε όλες τις συναλλαγές τους με το Κράτος.
Είναι προφανές πως και σε αυτόν τον τομέα, η κυβέρνηση δεν αξιοποιεί επαρκώς τα εργαλεία που παρέχει πλέον η τεχνολογία. Τα εργαλεία υπάρχουν, οι αρμόδιοι το γνωρίζουν, δεν υπάρχει όμως ισχυρή βούληση, ούτε σχεδιασμός, ούτε σοβαρότητα.
Γιάννης Πολυχρονάκος: «ΕΣΠΑ 2021-2027 – Αποκλείονται από τη χρηματοδότηση μικρά ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια»
Στις τελευταίες ημέρες της θητείας της, η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη μας δίνει απτά δείγματα του πως εννοεί την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της Νέας Δημοκρατίας αφορά στους λίγους και στους ισχυρούς.
Πριν από λίγες ημέρες, εντελώς αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία διαβούλευση, το Υπουργείο Ανάπτυξης ανάρτησε την τροποποίηση της Πρόσκλησης της Δράσης «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ» του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027», που υποτίθεται ότι έγινε για τη χρηματοδότηση όλων των τουριστικών επιχειρήσεων.
Μόνο που με αυτή την τροποποίηση της τελευταίας στιγμής, αποκλείονται από τη χρηματοδότηση:
- Τα ξενοδοχεία κάτω των 4 αστέρων.
- Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και επιπλωμένα διαμερίσματα, που έχουν καταταγεί σε κατώτερες κατηγορίες από την κατηγορία των 4 κλειδιών.
Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι αποκλείονται από τη χρηματοδότηση η πλειοψηφία των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων στις Κυκλάδες που χρειάζονται ρευστότητα προκειμένου να αναβαθμιστούν ενεργειακά αλλά και να εκσυγχρονίσουν τις εγκαταστάσεις τους.
Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είναι σαφές ότι η μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, δεν πρέπει υπάρχουν στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κάνει ότι μπορεί για να οδηγήσει αυτές τις επιχειρήσεις σε αδιέξοδο, να τις σβήσει!
Το ΠΑΣΟΚ θέτει ως στόχο την ένταξη όσο το δυνατόν περισσότερων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και κυρίως αυτών που σήμερα αποκλείει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι η καρδιά της ισόρροπης ανάπτυξης του τόπου και αν η Κυβέρνηση δεν επενδύει σε αυτές, δεν υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο δημιουργίας υγιούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις που παλεύουν να καταστούν βιώσιμες θα εξαφανιστούν και οι εν δυνάμει επιχειρηματίες, ιδίως οι νέοι άνθρωποι θα εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια δραστηριοποίησης στη χώρα τους.
Γιάννης Πολυχρονάκος: «Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε απαθείς την ανεξέλεγκτη πορεία στη τιμή των καυσίμων;»
Την ακριβότερη βενζίνη πληρώνουν οι κάτοικοι των Κυκλάδων, καθώς η τιμή της αμόλυβδης έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 ευρώ το λίτρο και κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 2,150 ευρώ το λίτρο.
Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν όλοι είναι ότι οι τιμές αυτές δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην καθημερινή ζωή των πολιτών, αλλά και στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών μας. Το Νότιο Αιγαίο μάλιστα, κατατάσσεται στις ευρωπαϊκές περιφέρειες με την ακριβότερη βενζίνη και αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό μας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνέστησε στα κράτη-μέλη της να προχωρήσουν στη μείωση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στα καύσιμα. Μάλιστα η Γαλλία προχώρησε στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, μειώνοντας την τιμή κατά 15 με 20 λεπτά το λίτρο και η Ιρλανδία προχώρησε στη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβάλλονται στη βενζίνη και το ντίζελ. Το ίδιο έκαναν η Ιταλία και άλλες 5 χώρες.
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση αρνείται να αποδεχτεί το αυτονόητο. Προφανώς γιατί μέσα από τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα, εισπράττει μεγάλα ποσά απαραίτητα στη δημιουργία αφηγήματος περί αύξησης των δημοσίων εσόδων.
Δεν μπορούμε όμως απλώς να παρακολουθούμε κάθε φορά, την ανεξέλεγκτη πορεία της τιμής των καυσίμων, που ιδιαίτερα στα νησιά μας είναι περισσότερο ορατή και επώδυνη για όλους μας.
Άμεσα, πρέπει να ενεργοποιηθούν μέτρα, όπως:
- Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
- Η προσωρινή μείωση του ΦΠΑ, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
- Οι έλεγχοι στην αγορά καυσίμων, που σήμερα απλά δεν υπάρχουν.
Κυρίως χρειάζεται να δημιουργηθεί μια νέα Αρχή Προστασίας Καταναλωτή, με ενισχυμένες αρμοδιότητες, που θα αποτελεί έναν ισχυρό, αυτόνομο και αποτελεσματικό θεσμό για την προστασία των πολιτών.
Δεν είναι πλέον ανεκτό να αποδεχόμαστε τακτικές που επιβαρύνουν το οικογενειακό εισόδημα και γενικότερα την οικονομική ζωή της χώρας. Δεν είναι ανεκτό στο βωμό της όποιας πολιτικής σκοπιμότητας να καταστρατηγούνται κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών, ιδιαιτέρως στα νησιά μας που καλούνται να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιουργεί η νησιωτικότητα.