H Τήνος του Σωτήρη Σόρογκα
Ο φετινός Αύγουστος στα εικαστικά μας πράγματα κρατά ξεχωριστή θέση στον Σωτήρη Σόρογκα. Ο σπουδαίος ζωγράφος «επιστρέφει» με καινούργια έργα που φιλοτέχνησε ειδικά για την Πάτμο και την Τήνο. Και τα δύο νησιά, δεμένα με τη μακραίωνη θρησκευτική μας παράδοση, παρέχουν στον καλλιτέχνη το κατάλληλο έδαφος για να συνδεθεί με τους ανώνυμους μαστόρους της βυζαντινής τέχνης.
«Πέρασμα» ονομάζει την έκθεσή του στη νησιωτική αίθουσα του Καπόπουλου, θέλοντας να δείξει ότι η παρουσία του στην Πάτμο δεν είναι ξεκομμένη από τα αιώνια μνημεία της. Παρόμοια με τους αγιογράφους, ο ζωγράφος προσπάθησε και πέτυχε να μοιραστεί μιαν αλήθεια: η εικόνα στον Σόρογκα, περιέχει μια νοητή συμφιλίωση με τον άνθρωπο και την αδυναμία του, μια τρυφερή εγκαρτέρηση για το αναπόδραστο τέλος.
Στα χρόνια της σπουδής, ο δημιουργός έλαβε μαθήματα αγιογραφίας από τον Κωνσταντίνο Γεωργακόπουλο, μαθητή του Κόντογλου, στο εφαρμοσμένο εργαστήριο νωπογραφίας και φορητής εικόνας στην ΑΣΚΤ, κι ως νεαρός ζωγράφος έκανε συντήρηση σε παλιές μεταβυζαντινές εικόνες. «Κάνοντας παραλλήλως κι ολόκληρες δικές μου εικόνες μιμούμενος τις παλιές, μεγάλωσε η αγάπη και το ενδιαφέρον μου γι’ αυτήν την υπέροχη ζωγραφική» έχει πει, εξηγώντας ότι «ήταν μια προωθημένη άσκηση χρωματικής ευαισθητοποίησης, εξαιρετικά χρήσιμη για έναν ζωγράφο που κυνηγάει και στη ζωγραφική του την απόδοση μιας σκουριάς ή το απροσδιόριστο χρώμα ενός παλιού ξύλου».
www.huffingtonpost.gr