Μανώλης Μικέλης, δήμαρχος Μήλου: 7 εργολάβοι δουλεύουν πάνω στο νησί, η Μήλος προχωρά σε ρυθμό ανάπτυξης
«Η ολοκλήρωση των έργων είναι το σημαντικότερο θέμα για την Μήλο. Όλα αυτά σχετίζονται με μια πολιτική όπου το νησί έχει λάβει 44 εκ. ευρώ και στόχος είναι να φτάσουμε τα 125 εκ. ευρώ σε έργα και χρηματοδοτήσεις» αναφέρει ο δήμαρχος του νησιού. Ωστόσο ο Μανώλης Μικέλης στέκεται στο μεγάλο θέμα του τουρισμού και της ανάπτυξης της Μήλου. Το αεροδρόμιο χρειάζεται ενίσχυση σε προσωπικό. «Πέρυσι είχαμε 77.000 αεροπορικές αφίξεις και φέτος ευελπιστούμε να ξεπεράσουμε τις 100.000 επισκέπτες» τονίζει χαρακτηριστικά.
Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή
Θα ήθελα να ξεκινήσουμε λίγο από τα ζητήματα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Αν δεν κάνω λάθος, συζητήθηκαν τα τέλη της Υπηρεσίας Ύδρευσης και Αποχέτευσης και κάποια μείωση σ’ αυτά. Γιατί φαντάζομαι ότι η μείωση των δημοτικών τελών αποτελεί είδηση.
Τα δημοτικά τέλη παρέμειναν τα ίδια με πέρυσι. Δεν έγινε καμία αύξηση και αυτή η μείωση για την οποία μιλάτε είχε γίνει ήδη από πέρυσι. Από 35% που είχε η προηγούμενη δημοτική αρχή, εμείς σε αρκετές ομάδες και στους ανθρώπους με αναπηρία άνω του 67% φέραμε τα δημοτικά τέλη στο 50%. Αυτό ψηφίστηκε από πέρυσι και το επαναφέραμε βέβαια και εφέτος.
Συζητήθηκε νομίζω και ένα από τα θέματα που αφορούν σχεδόν τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων: τα απορρίμματα. Κύριε Μικέλη, βάλατε θέμα συζήτησης στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο για να υπάρξει η ολοκλήρωση κάποιου έργου. Η Μήλος συμμετέχει προφανώς στο ΦΟΔΣΑ του Νοτίου Αιγαίου, έναν φορέα που έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε κάποια νησιά για τα ποσά τα οποία καλούνται να πληρώσουν οι δημότες.
Έχετε απόλυτο δίκιο και εμείς συμμετέχουμε. Είμαστε το πέμπτο νησί στο Νότιο Αιγαίο, διότι είναι ανάλογα με τους κατοίκους και το μέγεθος του νησιού. Είναι νόμος της κυβέρνησης και δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο. Η Μήλος βέβαια δεν έχει εγκαταστάσεις ΧΥΤΥ και είχε μόνο κάνει μία αποκατάσταση στα σκουπίδια. Εμείς δεματοποιούμε τα σκουπίδια και τα φυλάμε σε κάποιες πλατείες. Ήτανε λοιπόν προτεραιότητα και ανάγκη μεγάλη να γίνουν αυτές οι εγκαταστάσεις. Οι μελέτες αυτές είχαν ξεκινήσει από το 2007 και καταφέραμε να πάρουμε τη χρηματοδότηση γιατί χανόταν στις 30 Αυγούστου του 2019. Πρώτη Σεπτεμβρίου αναλαμβάνουμε εμείς σαν δημοτική αρχή. Ζητήσαμε λοιπόν μία παράταση που υπέγραψε ο προηγούμενος δήμαρχος και καταφέραμε μέχρι τέλος του έτους και εντάχθηκε και πήραμε τα 5,3 εκατομμύρια από το πρόγραμμα. Μετά έγινε ο φορέας διαχείρισης, ο ΦΟΔΣΑ που ήταν της κυβέρνησης, οπότε ενταχθήκαμε στο φορέα Νότιου Αιγαίου και μαζί με τον κ. Χατζημάρκο προχωρήσαμε. Πρώτη Ιουνίου λοιπόν θα εγκατασταθεί η μονάδα στη Μήλο, θα ξεκινήσουν από τον ΕΛΕΚΤΟΡΑ οι εργασίες και η Μήλος στο περιβαλλοντικό κομμάτι έχει αυτό το κέρδος. Είναι πολλά τα ποσά και μεγάλα ναι. Με τη διαφορά όμως ότι εάν κοστολογείται ο τόνος γύρω στα 47 ευρώ στην περίπτωση που δεν είχαμε τις μονάδες αυτές θα πήγαινε από 125 μέχρι 127 συν τα πρόστιμα!
Άρα είναι φυσικό η Μήλος να είναι από τα νησιά όπου ουσιαστικά οι αντιδράσεις ή οι ενστάσεις που ενδεχομένως έχετε και εσείς ως δημοτική αρχή είτε και οι κάτοικοι να είναι λιγότερες σε σχέση με άλλα νησιά.
Βεβαίως γιατί δεν είχαμε καμία υποδομή. Η Νάξος είχε υποδομή, κάποια άλλα νησιά είχαν υποδομές
Ναι, η Πάρος, η Σύρος…
Ναι, βεβαίως, εμείς δεν είχαμε υποδομή καμία. Οπότε ήταν μονόδρομος για εμάς και ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρώπης και την ελληνική νομοθεσία σχετικά με το φορέα Διαχείρισης.
Εχετε όμως τις υποδομές, κύριε Μικέλη, για τον τουρισμό, για να πάει ενδεχομένως πολύ καλύτερα φέτος από την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, ένα θέμα που το έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές είναι το αεροδρόμιο. Διάβαζα και κάποια δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που αναφέρονται σε άσχημες καταστάσεις για το αεροδρόμιο του νησιού.
Εμείς έχουμε κάνει κάποιες κινήσεις συνολικά και μαζί με την κυρία Έπαρχο, την κυρία Χωριανοπούλου για το αεροδρόμιο. Το αεροδρόμιο ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, ωστόσο οι πιέσεις και από την έπαρχο και από μένα είναι πάρα πολύ μεγάλες προκειμένου να γίνει η επέκταση του διαδρόμου και να φαρδύνει. Αυτό είναι ένα έργο που έχει μελετηθεί και είναι γύρω στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Πιέσαμε λοιπόν και προσπαθούμε τώρα να πάρουμε τη χρηματοδότηση. Στο αεροδρόμιο επειδή δεν υπάρχουν τα κονδύλια και τα κοστολόγια, ο Δήμος είναι κοντά σε ό,τι μπορεί. Δίνουμε χρώματα, βοηθάμε στο καθάρισμα, στα πάρκινγκ. Ό, τι ζητηθεί δηλαδή ο δήμος είναι δίπλα.
Μάλιστα, μέσα πάντως στις προτεραιότητές σας νομίζω είναι και η ανάπλαση διαφόρων χώρων στο νησί αλλά και η βιοκλιματική αναβάθμιση. Ένα ζήτημα που νομίζω ότι σχετίζεται και με τον τουρισμό.
Βεβαίως. Θα σας πω μόνο ότι για το αεροδρόμιο ναι, ότι περάσαμε τους 77 χιλιάδες επιβάτες και φέτος θα περάσουμε τους 100, οπότε το αεροδρόμιο το δικό μας, το αεροδρόμιο της Μήλου σίγουρα θα πρέπει να αναβαθμιστεί. Μπαίνει σε άλλες κατηγορίες.
Δηλαδή μιλάμε για 100.000 επισκέπτες με έναν εργαζόμενο ή έχετε δεύτερο εργαζόμενο;
Σίγουρα χρειάζεται στελέχωση. Έχουμε κάνει και προς αυτήν την κατεύθυνση τις κινήσεις για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε.
Τώρα με πόσους εργαζόμενους λειτουργούν οι υπηρεσίες του;
Πέρα από τους υπαλλήλους της Aegean και Sky που είναι συμφερόντων της k;aue εταιρείας, πρέπει να έχει γύρω στα 10 άτομα.
Εντάξει, δεν είμαστε με έναν υπάλληλο, είμαστε καλά με 10 υπαλλήλους.
Όχι, στον πύργο ελέγχου χρειάζεται ενίσχυση. Χρειάζεται και δύο και τρεις υπαλλήλους γιατί υπάρχει και η ενδοκυκλαδική σύνδεση φέτος με Σύρο, Μύκονο, Πάρο και Σαντορίνη και υπάρχει και αεροπορικός τουρισμός.
Ποιές είναι οι προτεραιότητες που έχετε για το επόμενο διάστημα και προφανώς και για την επόμενη περίοδο;
Η Μήλος έχει πάει πάρα πολύ καλά, έχει συνεργαστεί πάρα πολύ καλά με τα υπουργεία και με την περιφέρεια, τον κ. Χατζημάρκο. Ως προς την ολοκλήρωση των έργων, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 7 εργολάβοι πάνω στην Μήλο και δουλεύουν. Έχουν δημοπρατηθεί έργα επιπλέον 8 εκατομμυρίων και συνεχίζουμε. Βέβαια και όλα αυτά σχετίζονται με μια πολιτική η οποία έχει βάλει τις βάσεις για τη Μήλο. Υπάρχουν γύρω στα 44 εκατομμύρια σε υποδομές. Αυτό δεν φτάνει. Ο στόχος είναι τα 125. Μελέτες υπάρχουν, στόχοι επίσης υπάρχουν, έχουν κατατεθεί και περιμένουμε.