Του Λάμπρου Δεμερτζή
Απάντηση στον Έπαρχο Πάρου Κωνσταντίνο Μπιζά για την κριτική που του άσκησε δίνει ο Μάρκος Κωβαίος: «Ας ακούσουμε τις δικές του προτάσεις. Εμείς έχουμε μια σειρά από έργα που πραγματοποιούνται στο νησί» λέει ο δήμαρχος. Μεταξύ άλλων μιλά για τις αφαλατώσεις, ένα ζήτημα που θα λύσει το πρόβλημα υδροδότησης του νησιού, ενώ κάνει εκτενή αναφορά στην αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, περισσότερα από 176.000 άτομα μετακινήθηκαν αεροπορικώς προς και από το νησί της Πάρου κατά τη θερινή περίοδο του 2022. Το Υπουργείο Υποδομών, προκήρυξε το έργο «Ανάπτυξη και Βελτίωση των Υποδομών του Νέου Αεροδρομίου Πάρου», ύψους 33 εκατ. ευρώ, το οποίο ανέλαβε να υλοποιήσει η Intrakat. Βάσει της συγκεκριμένης σύμβασης, οι εργασίες που θα εκτελεστούν αφορούν στην κατασκευή νέου κτηρίου αεροσταθμού και νέου Πύργου Ελέγχου του Αεροδρομίου, συνολικής επιφάνειας 12.117 τ.μ., με όλες τις προβλεπόμενες Η/Μ εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης και διαχείρισης επιβατικής κίνησης, στην αμφίπλευρη επέκταση του υφιστάμενου διαδρόμου προσγειώσεων/απογειώσεων συνολικά κατά 400 μέτρα, με τα συνοδευτικά έργα διαμόρφωσης ζωνών ασφαλείας, στην επέκταση φωτοσήμανσης και διαγράμμισης και στην αμφίπλευρη κατά πλάτος επέκταση του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 140 μέτρα.
Έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για το αεροδρόμιο της Πάρου το οποίο με κάποιες προδιαγραφές θα αλλάξει την όψη όλου του νησιού, σωστά;
Όντως είναι ένα έργο υποδομής, σοβαρής υποδομής το οποίο θα αλλάξει σαφέστατα ολόκληρο το νησί μας και εμείς δικαιωθήκαμε ουσιαστικά κάνοντας ένα ιδιαίτερο μοντέλο μεταξύ μιας αστικής κερδοσκοπικής εταιρίας, του κράτους και του δήμου και σε 104 μέρες φτιάχτηκε ο αεροσταθμός ώστε να μπορεί να λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Αυτό λοιπόν έδειξε ότι πραγματικά η Πάρος έχει ανάγκη από ένα αναβαθμισμένο αερολιμένα. Με σεβασμό στο περιβάλλον όπως ορίζει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα έχει σοβαρό αεροσταθμό 12 χιλιάδες μέτρα και 400 μέτρα παραπάνω διάδρομο που σε αυτόν θα φιλοξενεί αεροσκάφη της ίδια κατηγορίας. C κατηγορίας θα είναι και πάλι το αεροδρόμιο μας, αλλά θα είναι καλύτερα και θα κατεβαίνουν με ασφάλεια. Άρα θα έχουμε ένα σύγχρονο αερολιμένα τέτοιον που ορίζει η μελέτη που έχει γίνει και έχει εγκριθεί και σαφέστατα θα εξυπηρετήσει τους ντόπιους κατοίκους σε θέματα μετακίνησης αλλά και υγείας μαζί και με το τουριστικό μας προϊόν αφού ο επισκέπτης που θέλει να έρθει εδώ, θα έρχεται στο νησί μας χωρίς να ταλαιπωρείται.
Είχαμε μια κουβέντα και με τον νέο υποψήφιο, τον κύριο Μπιζά, ο οποίος ανέφερε ότι δεν έχουν γίνει έργα υποδομής που χρειάζεται το νησί και ότι πρέπει μια νέα δημοτική αρχή να αναλάβει τα ινία. Θέλω το σχόλιό σας.
Σε αυτό έχω να πω ότι ο κύριος Μπιζάς ήταν έπαρχος τόσα χρόνια, γιατί δεν πρότεινε κάποια; Το άλλο είναι ότι η δημοτική μας αρχή αυτή την στιγμή τελείωσε φέτος την τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων της Παροικιάς, προχωρούν οι εργασίες για την τριτοβάθμια επεξεργασίας λυμάτων της Μάρπισας, οσονούπω περιμένουμε την αίτηση των χρημάτων για την τριτοβάθμια επεξεργασία του βιολογικού της Μάρπισας. Έχουμε αλλάξει πάρα πολλά χιλιόμετρα δικτύου σωλήνων που υπήρχαν στο νησί μας. Ήδη ένα έργο το οποίο αυτή την στιγμή είναι να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες είναι η αναβάθμιση του εξωτερικού δικτύου της της Αγγεριάς και είναι περίπου στα 2 εκατομμύρια 800 χιλιάδες. Προχωράει ο χωροταξικός σχεδιασμός μαζί με το υπουργείο Περιβάλλοντος που ουσιαστικά εκεί θα είναι η προστασία του νησιού μας και οι κανόνες χρήσης γης ουσιαστικά, γιατί εμείς θέλουμε να προστατεύσουμε πια το περιβάλλον και να παραμείνουμε ένα παραδοσιακό Κυκλαδονήσι με τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα Κυκλαδονήσι. Έχουμε τελειώσει το λιμάνι της Αλυκής και του Αμπελά και προχωράμε, και έχει υπογραφεί σύμβαση με εργολάβο για το λιμάνι του πίσω λιβαδιού και της Νάουσας. Έχουμε αγοράσει 24 απορριμματοφόρα και μηχανήματα έργου ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τον μεγάλο όγκο των απορριμμάτων γιατί το 2015 είχαμε 8 χιλιάδες και το 2022 τελειώσαμε με 13 και υπάρχει σε όλη την Ελλάδα όπως γνωρίζετε πρόβλημα με την πρόσληψη προσωπικού. Αυτή την στιγμή η σκέψη μας είναι μόνο οι υποδομές. Εχουμε καταρτήσει ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας που λύνει κατά πολύ το πρόβλημα το κυκλοφοριακό στην Παροικιά όπου πραγματικά είναι πάρα πολύ μεγάλο. Έχει ξεκινήσει το κύριο έργο της υλοποίησης του ΣΒΑΚ που είναι ο κόμβος, δεν έχουν μπει ακόμα μπουλντόζες αλλά γιατί; Πρώτα έπρεπε να γίνει η παραχώρηση της γης των 580 τμ. από την Παναγία, κάναμε μελέτη οδοποιίας και κάναμε και μελέτη που τέλειωσε και υπολείπεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η άδεια από την αρχαιολογία για να βγει η άδεια του έργου. Εγώ θέλω να δω τις προτάσεις τους. ένα σοβαρό θέμα είναι η οδοποιία όσον αναφορά την δημοτική οδοποιία, γιατί το κεντρικό επαρχιακό δίκτυο, είναι επαρχιακό και πρέπει άλλοι να το φτιάξουν. Αυτοί που λένε για τις υποδομές να κοιτάξουν τα του οίκου τους. Είμαστε προς χρηματοδότηση 2 μεγάλων αθλητικών έργων το κλειστό της Παροικιάς και το ανοιχτό στάδιο της Νάουσας, τα οποία τα έχουμε στείλει από τον Ιούλιο και περιμένουμε την χρηματοδότηση και ευελπιστούμε ότι σύντομα θα γίνουν. Αυτά λοιπόν είναι και άλλα πολλά. Προχωράει το εμπορικό λιμάνι στην Παροικιά και προχωράει το master plan του κεντρικού λιμένα Πάρου που πραγματικά εκεί τα έργα είναι πνοής για την επόμενη 25ετία, συν ότι υπάρχει μελέτη για εξεύρεση νέου επιβατικού λιμένα έτσι ώστε να μην επιβαρύνει την πρωτεύουσα και να παραμείνει ένας πανέμορφος οικισμός όπως και είναι.