Μέχρι το καλοκαίρι ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Νάξου και των άλλων Περιφερειακών
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διεθνής διαγωνισμός για το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπου ήδη έχουν κατατεθεί 4 προσφορές από επιχειρηματικά σχήματα (GEK TERNA, ELLAKTOR, MYTILINEOS, FRAPPORT), ενώ γίνεται προετοιμασία για τον διεθνή διαγωνισμό για τα 22 υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυτό ανακοίνωσε την Τρίτη το Υπερταμείο, το οποίο παρουσίασε τη δράση του για την περίοδο του 2022- 2023, όπως και τα πλάνα του για το 2024.
Τον Ιούλιο 2023 ολοκληρώθηκε η Α Φάση του διαγωνισμού (προ-επιλογή) και ο διαγωνισμός εισήλθε στη Β (τελική) φάση.
Το 2021 απετέλεσε κρίσιμη χρονιά για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αρχής γενομένης από την Καλαμάτα και συνεχίζοντας το 2022 με τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί θέμα άρρηκτα συνδεδεμένο με την τουριστική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, και ιδίως των απομακρυσμένων νησιών στο Αιγαίο Πέλαγος. Κατά τη διάρκεια του έτους 2022, το Υπερταμείο εκκίνησε τις διαδικασίες αξιοποίησης των 22+1 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας τα οποία λειτουργεί και διαχειρίζεται η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας).
Τα 22 περιφερειακά
Εξελίξεις και μάλιστα σύντομα αναμένονται όμως και για τον νέο διαγωνισμό παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το Υπερταμείο. Σύμφωνα με πηγές κοντά στον διαγωνισμό αυτή την εποχή διαμορφώνεται το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού από τον σύμβουλο που έχει προσλάβει το Υπερταμείο.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για να μπορέσει να βγει στον αέρα η προκήρυξη του έργου και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να μπορέσει ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Αυτό που έχει ξεκαθαρίσει είναι πως τα 22 αεροδρόμια θα μπουν σε ένα cluster και δεν θα έχουμε διαχωρισμό τους δύο ή τρεις ομάδες όπως έγινε με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε τελικά η Fraport Greece.
Τα 22 αεροδρόμια που μπαίνουν σε τροχιά παραχώρησης είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη. Πρόκειται στην πλειοψηφία τους για μικρά αεροδρόμια που δεν έχουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, έχουν όμως σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο στην ζωή των κατοίκων των περιοχών που λειτουργούν.
Τα σημαντικότερα εξ` αυτών είναι της Χίου, της Σύρου της Νάξου και της Πάρου όλα με σημαντικό τουριστικό χαρακτήρα. Τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια ολοκληρώνουν την σειρά διαγωνισμών με την οποία ιδιωτικοποιούνται στο σύνολο τους τα κρατικά αεροδρόμια της χωρας. Η αρχή έγινε με το αεροδρόμιο της Αθήνας την δεκαετία του 1990, ακολούθησαν το 2017 τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια, το 2019 το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και το 2022 το αεροδρόμιο Καλαμάτας.