Νάξος: Όλη η αλήθεια για την κατάσταση που επικρατεί σε λιμάνι και αεροδρόμιο
Είναι αλήθεια πως μετά από το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ για το αεροδρόμιο και το λιμάνι (ζήτησαν συγνώμη), επανήλθε στο φως της δημοσιότητας (όχι ότι δεν είναι συνεχώς στο προσκήνιο), το θέμα της κατάστασης που επικρατεί σε λιμάνι και αεροδρόμιο.
Η φετινή κακοκαιρία, έχει αναδείξει και πάλι χρόνια προβλήματα που κάθε χρόνο ταλαιπωρούν τις δύο πύλες εισόδου της Νάξου.
Ωστόσο ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει επ’ ακριβώς, για ποιο λόγο η κατάσταση παραμένει η ίδια και δεν διορθώνεται, παρά το γεγονός, πως άπαντες γνωρίζουν πως ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι…
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΛΙΜΑΝΙ
Η κατάσταση στο λιμάνι της Νάξου, απέχει έτη φωτός από αυτό που αρμόζει πραγματικά στο νησί. Ένας ντόκος ουσιαστικά, που μοιάζει με λιμάνι, εδώ και δεκαετίες ταλαιπωρεί τόσο τους επιβάτες, τους επισκέπτες και τους τουρίστες στο νησί, όσο και τους πλοιάρχους, που σε κάθε κακοκαιρία πρέπει να καταφέρουν το ακατόρθωτο και να δέσουν τα πλοία με ασφάλεια.
Ποιος όμως έχει την πραγματική ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση του λιμανιού; Ποιος είναι υπεύθυνος για την αίθουσα αναμονής των επιβατών που στάζει νερά και που πλημμυρίζει με κάθε βροχόπτωση; Ποιος ευθύνεται για το γεγονός πως καμία εργασία αποκατάστασης δεν έχει πραγματοποιηθεί, παρότι το λιμάνι «φωνάζει» για επισκευή;
Προφανώς οι περισσότεροι που δεν γνωρίζουν ποιος έχει αρμοδιότητα στο λιμάνι, θα καταλογίσουν ευθύνες στην Δημοτική Αρχή. Τόσο στην υφιστάμενη, όσο και στις προηγούμενες, που δεν έχουν καταφέρει να αλλάξουν την αποκαρδιωτική εικόνα που επικρατεί έως και σήμερα.
Η αλήθεια είναι όμως ότι τόσο ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, όσο και το Λιμενικό Ταμείο γνωρίζουν πως ακόμα και εάν αύριο μπουν στη διαδικασία να αλλάξουν την κατάσταση, δεν θα μπορέσουν. Διότι πολύ απλά το λιμάνι μέχρι και σήμερα δεν είναι αδειοδοτημένο.
Και κάπου εκεί η συζήτηση τελειώνει. Χωρίς να είναι αδειοδοτημένο το λιμάνι, δεν μπορεί ούτε πέτρα να κουνηθεί.
Το έχει επαναλάβει πολλές φορές ο Δήμαρχος σε επαναλαμβανόμενα παράπονα για την υφιστάμενη κατάσταση.
Και για να προλάβω όσους προτρέξουν και πουν “μα πως το λες αυτό, τώρα δεν γίνονται έργα στο λιμάνι;”
Και απαντώ: “Ναι γίνονται έργα κατ’ εξαίρεση, διότι προέκυψε θέμα ασφάλειας. Ήταν θέμα ασφάλειας και ήταν και ο μοναδικός λόγος που θα μπορούσε να μπει μπίγα σε μη αδειοδοτημένο λιμάνι. Προφανώς όσον αφορά τα υπόλοιπα θέματα δεν έχουν κριθεί επείγοντα, με αποτέλεσμα να αναμένουν τις τελευταίες λεπτομέρειες για να πάρει το λιμάνι τη σχετική άδεια και να μπορέσουν να διενεργηθούν, οι όποιες εργασίες.
Προφανώς δεν θα μπούμε στη διαδικασία για το εάν έπρεπε να υπάρχει ήδη πρόταση χωροθέτησης νέου λιμένα, αφού παρότι συμφωνούμε, είναι μία “πληγή” που μέχρι και σήμερα, παραμένει ορθάνοιχτη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο απλά.
Ο Κρατικός Αερολιμένας Νάξου ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο συμπίπτει με το λιμάνι. Οι “γερασμένες” κτηριακές εγκαταστάσεις “υποφέρουν” από τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.
Και πάμε πάλι στο ζητούμενο. Ποιος έχει την ευθύνη για την υπάρχουσα κατάσταση; Μα προφανώς η ΥΠΑ!
Κανένας άλλος δεν μπορεί να επέμβει σε θέματα αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με εξαίρεση μικρές αλλαγές, οι οποίες γίνονται και πάλι με έγκρισή της. Ο νέος Αερολιμενάρχης του αεροδρομίου της Νάξου κ. Ερωτόκριτος Καϊδατζής, δίνει μεγάλη μάχη για να διορθώσει τα… αδιόρθωτα! Το σημειωματάριό του είναι γεμάτο από μικρές ή μεγάλες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό. Κάποιες από αυτές εγκρίνονται από την ΥΠΑ, κάποιες άλλες κωλυσιεργούν. Τον τελευταίο λόγο όμως τον έχει η ΥΠΑ.
Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δεν έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα, ακόμα και εάν με δικά του έξοδα, η μία και μοναδική καθαρίστρια του αεροδρομίου, πήγε για μερικές ώρες παραπάνω το περυσινό καλοκαίρι, για να μπορέσει να συμμαζευτεί η κατάσταση που έμοιαζε να ξεφεύγει…
Μαθαίνουμε πως μέχρι και τον Σεπτέμβρη το αεροδρόμιο της Νάξου θα είναι ένα εξ αυτών που θα βγουν στο σφυρί προς ιδιωτικοποίηση.
Μέχρι τότε η ΥΠΑ έχει την ευθύνη τόσο της σημερινής του εικόνας, όσο και αυτής που θα έχει λίγο πριν την πώλησή του, αφού όπως κάθε εταιρεία, έτσι και αυτή, που θα προβεί σε αγορά, θα θελήσει να παραλάβει ένα αεροδρόμιο σε καλύτερη κατάσταση και ο νοών νοείτω.