Νάξος: Υπογραφή σύμβασης για το μεγάλο έργο του αεροδρομίου
Υπεγράφη το μεγάλο έργο αναβάθμισης του αεροδρομίου της Νάξου με ανάδοχο την Ελληνική Υδροκατασκευή και ποσοστό έκπτωσης 23%.
Το αρχικό ποσό για την εργολαβία με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 22 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 17,74 εκατ. ευρώ). Όπως αναφέρει το ypodomes.gr, η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του υπουργείου Υποδομών στις 8 Μαϊου.
Σύμφωνα με το ypodomes.gr, δημοπράτηση της εργολαβίας είχε πραγματοποιηθεί στις 13 Σεπτεμβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών έγινε την ίδια ημέρα. Συνολικά τέσσερα σχήματα κατέθεσα προσφορές, αλλά η Ελληνική Υδροκατασκευή ήταν τελικά η εταιρεία που κυριάρχησε.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 24 μήνες πράγμα που σημαίνει πως αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, τότε το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο λίγο πριν το καλοκαίρι του 2025.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Η ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το αντικείμενο του έργου
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επέκταση-βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου.
Περιλαμβάνει δύο υποέργα της ενταγμένης πράξης στο Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ με κωδικό ΟΠΣ 5131454 ως εξής:
1ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
1. Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
2. Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
3. Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
4. Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
5. Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
6. Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
7. Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
8. Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
9. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
10. Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
11. Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
12. Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
13. Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
14. Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).
2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.