Ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΑΓΚΟΣ, ο σημερινός φιλοξενούμενος της «Κ». Ο κ. Μαραγκός αναφέρεται στην εικόνα της πόλεως της Σύρου, στην χερσαία ζώνη και στο κυκλοφοριακό, καθώς και σε ένα χρηματοδοτικό εργαλείο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο επιθυμεί να εκμεταλλευτεί ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό ποσό για την χρηματοδότηση έργων που αφορούν στις υποδομές σε διάφορες περιοχής του νησιού…
– Η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και διαχείριση, δεν είναι εύκολο πράγμα για κανένα δήμο. Αυτή είναι η αλήθεια. Άλλοι δήμοι το αντιμετωπίζουν με επιτυχία, ενώ κάποιοι άλλοι όχι το ίδιο καλά…
– Το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης που ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε το 2015 έχει συμβάλει στην, αυτό που λέω εγώ, τακτοποίηση του λιμανιού…
– Στην δημιουργία του κυκλοφοριακού, συμβάλλει και το γεγονός ότι υπάρχουν ελλείψεις στις λιμενικές υποδομές των νησιών μας…
– Ναι, συναντήθηκα με τον υπουργό Εσωτερικών, τον κύριο Πάνο Σκουρλέτη. Το ένα θέμα που απασχόλησε την ευρεία θα έλεγα σύσκεψη, που έγινε στο γραφείο του στο υπουργείο, ήταν η κατασκευή των δικτύων αποχέτευσης στην περιοχή της Βάρης και το Μέγα Γιαλού και η επαύξηση και η αναβάθμιση του υπάρχοντος Βιολογικού Καθαρισμού…
– Ο πρώτος και ασφαλέστερος τρόπος να διεκδικήσεις και να πάρεις χρήματα, είναι να μπορείς, για οποιοδήποτε έργο θέλεις να κάνεις, να είσαι πειστικός. Ότι δηλ,. δικαιούσαι να λάβεις τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση που διεκδικείς…
Για την εικόνα της Ερμούπολης… / Η καθαριότητα…
Γιάννη, η καθαριότητα στην πόλη μας είναι από τα δυνατά μας σημεία. Το λέει αυτό το πράγμα όλος ο κόσμος του νησιού. Και οι καλοκαιρινοί επισκέπτες μας…
…Και έχομε και ποδηλατόδρομο στην πόλη μας, επί της χερσαίας ζώνης…
Μακάρι να βοηθήσει στην ακόμη πιο καλή λειτουργία της Ερμούπολης αυτός ο ποδηλατόδρομος. Στο Κυκλοφοριακό αναφέρομαι. Πάμε καλά, εμείς. Ασφαλώς και υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο καλά τα πράγματα στο Κυκλοφοριακό. Πάντως, δίνουμε αγώνα, καθημερινά, για την βελτίωση της κυκλοφοριακής εικόνας της Ερμούπολης…
Το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό, είναι πρόβλημα δυσεπίλυτο, Γιάννη. Να μην το παραγνωρίζουμε αυτό το πράγμα.
Η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και διαχείριση, δεν είναι εύκολο πράγμα για κανένα δήμο. Αυτή είναι η αλήθεια. Άλλοι δήμοι το αντιμετωπίζουν με επιτυχία, ενώ κάποιοι άλλοι όχι το ίδιο καλά…
Εμείς, δίνουμε αγώνα. Και πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο…
-Γιάννη, το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης που ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε το 2015 έχει συμβάλει στην, αυτό που λέω εγώ, τακτοποίηση του λιμανιού…
Έχει συμβάλει στην αύξηση της ασφάλειας επί της χερσαίας ζώνης, στην λειτουργικότητά της και γενικότερα στην βελτίωση της χρηστικότητας του λιμανιού. Και μπορώ να σου πω ότι αποτελεί διαπίστωση όλων, και των επισκεπτών, αλλά και των μόνιμων κατοίκων και των επιχειρηματιών του νησιού μας, ότι παρότι έχουν περιοριστεί αρκετά οι θέσεις στάθμευσης, έτσι όπως υπήρχαν πριν την ανάπλαση, η ροή, η κυκλοφορία δηλ. των οχημάτων μέσα στο λιμάνι, μέσα στην παραλιακή ζώνη, είναι καλύτερη…
Τα εύσημα ανήκουν και στην Λιμενική Αρχή, διότι οι άνθρωποι αυτοί σε όλα τα νησιά νομίζω και όχι μόνο στην Σύρο, ιδιαιτέρως κατά την καλοκαιρινή περίοδο, καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την καλή και ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων…
Προσωπικά, νιώθω την ανάγκη και την υποχρέωση δημόσια να τους αναγνωρίσω ότι κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά. Και τους ευχαριστώ, δημόσια, γι’ αυτό…
Στην δημιουργία του κυκλοφοριακού, συμβάλλει και το γεγονός ότι υπάρχουν ελλείψεις στις λιμενικές υποδομές των νησιών μας… στις χερσαίες ζώνες των νησιών μας. Αυτό είναι αλήθεια…
Για τον τουρισμό… / Η αύξηση της τουριστικής κίνησης…
Εδώ, υπάρχει ένα πρόβλημα για τα περισσότερα, αν όχι όλα τα νησιά. Υπάρχει πρόβλημα με την έλλειψη μεγάλου αριθμού κλινών…
…Εδώ, απαιτείται η συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Πρέπει να βελτιωθούν, να αναβαθμιστούν οι υποδομές του ξενοδοχειακού δυναμικού, με την παράλληλη αύξηση του αριθμού των κλινών σε όλα τα καταλύματα…
Να σου πω ακόμη, μιας και μας δίδεται η ευκαιρία, ότι ήδη αυτή την περίοδο γίνονται προσπάθειες, για να βελτιώσουμε τις υποδομές προσπελασιμότητας στις οποίες εντάσσεται και η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης που υλοποιήθηκε προ δύο ετών. Συγκεκριμένα, υπογράφεται αυτή την περίοδο με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στον λιμένα της Ερμούπολης, ώστε να υπάρξει συμβατότητα πλήρης με τον κώδικα ISPS. Να σημειώσω ότι αναθέτουσα αρχή, ως προς το εν λόγω θέμα, είναι το Υπουργείο Υποδομών. Συνεπώς λοιπόν, γίνεται μια προσπάθεια συστηματική, για να βελτιωθούν, να αναβαθμιστούν οι υποδομές προσβασιμότητας-προσπελασιμότητας στο νησί μας. Παρ’ όλα αυτά, Γιάννη, παραμένει μεγάλης σημασίας το ζήτημα της αναβάθμισης και της επαύξησης των ξενοδοχειακών υποδομών, των τουριστικών υποδομών γενικότερα θα έλεγα, για να μπορούμε να καλύπτουμε την ζήτηση αλλά και τις υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας προς τους επισκέπτες.
Οι χώροι σταθμεύσεώς: Αυτή τη στιγμή έχομε εννέα οργανωμένους και οριοθετημένους χώρους στάθμευσης στην Ερμούπολη, και σε ένα άξονα περίπου 1.400μ. Ο συνολικός αριθμός των θέσεων στους χώρους αυτούς, είναι περίπου 950 θέσεις…
Δεν επαρκούν οι χώροι αυτοί, γι’ αυτό και κατά την περίοδο της τουριστικής αιχμής παρατηρούνται προβλήματα με την άναρχη στάθμευση.
Δημοτική Αστυνομία δεν έχουμε. Έχει καταργηθεί, ως γνωστόν, εδώ και πάρα πολλά χρόνια…
Η Αστυνομική Διεύθυνση καλύπτεται από περίπου 42 άτομα. Οι άνθρωποι αυτοί κάνουν το καλύτερο δυνατόν. Όμως τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Ασφαλώς και χρειάζεται περισσότερο αριθμό υπαλλήλων, αφού ο φόρτος εργασίας τους είναι πάρα πολύ μεγάλος…
-Ναι, συναντήθηκα με τον υπουργό Εσωτερικών, τον κύριο Πάνο Σκουρλέτη. Το ένα θέμα που απασχόλησε την ευρεία θα έλεγα σύσκεψη, που έγινε στο γραφείο του στο υπουργείο, ήταν η κατασκευή των δικτύων αποχέτευσης στην περιοχή της Βάρης και το Μέγα Γιαλού και η επαύξηση και η αναβάθμιση του υπάρχοντος Βιολογικού Καθαρισμού.
…Το άλλο θέμα αφορούσε στην χρηματοδότηση της πλήρους μελέτης, για την επισκευή, συντήρηση και αποκατάσταση του ιστορικού και εμβληματικού δημαρχείου μας, εσωτερικά και εξωτερικά. Πρόκειται για μεγάλη δαπάνη…
…Δεσμεύτηκε ο κύριος υπουργός ότι θα χρηματοδοτήσει την εν λόγω μελέτη.
Να αναφέρω ακόμη ότι ορισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία ενεργοποιούνται τούτη την χρονική περίοδο, εκ μέρους του Υπουργείου Εσωτερικών…
Ένα εξ αυτών αφορά σε ένα συνολικό κονδύλι 2 δισ. ευρώ που θα δοθεί στους ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών τους. Όπως για παράδειγμα, έργα που αφορούν στην αποχέτευση, στην ύδρευση, στην διαχείριση των απορριμμάτων, στις προμήθειες κ.λπ. Από αυτό το κονδύλι, η σχετική πρόσκληση για τα πρώτα 500 εκατ., δημοσιοποιείται μέσα στις επόμενες ημέρες…
…Και μέσω αυτής της πρόσκλησης ζητήσαμε την χρηματοδότηση ενός πολύ μεγάλου έργου- ενός έργου πνοής για την νότια Σύρο, ενός έργου που μέσα στα επόμενα χρόνια θα συμβάλλει, πέραν της βελτίωσης της καθημερινότητας των μόνιμων κατοίκων και της ποιότητας ζωής τους, στην τουριστική και οικονομική, συνεπώς, ανάπτυξη των περιοχών της Βάρης και Μέγα Γιαλού …γιατί γνωρίζεις πολύ καλά, Γιάννη, ότι εάν θέλεις να έχεις μια βιώσιμη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, πρέπει πρωτίστως και κυρίως να έχει προηγουμένως επιλύσει βασικά θέματα υποδομών …όπως αυτά που σου προανέφερα.
Ναι, να σου απαντήσω: Ο πρώτος και ασφαλέστερος τρόπος να διεκδικήσεις και να πάρεις αυτά τα χρήματα, είναι να μπορείς, για οποιοδήποτε έργο θέλεις να κάνεις, να είσαι πειστικός. Ότι δηλ., δικαιούσαι να λάβεις τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση που διεκδικείς…