Παρουσιάστηκε σε Ελληνικούς προορισμούς και επιχειρήσεις το καινοτόμο πρόγραμμα εκπαίδευσης των ταξιδιωτικών επαγγελματιών του εξωτερικού
Με πάνω από 30 συμμετέχοντες από Περιφέρειες, Δήμους, Επιμελητήρια και Τουριστικές επιχειρήσεις από διάφορες περιοχές της χώρας, πραγματοποιήθηκε χτες η παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος εκπαίδευσης των τουριστικών επαγγελματιών του εξωτερικού ως προς τον τρόπο προώθησης ελληνικών προορισμών και επιχειρήσεων στις αγορές ενδιαφέροντος. Πρόκειται για ένα ολιστικό και απόλυτα στοχευμένο σύστημα που συνδυάζει την καθοδήγηση των πωλητών ταξιδιών για τα στοιχεία που μπορούν να λειτουργήσουν ως κίνητρα επισκεψιμότητας, ανάλογα με τη στρατηγική που , κατά περίπτωση, ακολουθείται.
Οργανωτές ήταν ο όμιλος εταιριών συμβούλων MTC GROUP και η συνεργαζόμενη εταιρία με έδρα το Λονδίνο MARTIKAS LTD. Τη μεθοδολογία και το περιεχόμενο του προγράμματος που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την παγκόσμια εκπαιδευτική πλατφόρμα της βρετανικής εταιρίας ΟΤΤ, ανέλαβε ο κ. Niko Martikas, ο οποίος , στη συνέχεια, απάντησε στα ερωτήματα των συμμετεχόντων.
Την παρουσίαση προλόγισε η Διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας κυρία Ελένη Σκαρβέλη η οποία αναφέρθηκε διεξοδικά στην αξία της συμβολής του ταξιδιωτικού επαγγελματία του εξωτερικού στην πώληση των ταξιδιών και στη σημασία που έχει, για αυτό το λόγο, η σωστή ενημέρωση και καθοδήγησή του.
Ο Πρόεδρος του ομίλου MTCGROUPΝότης Μαρτάκης , που είχε το συντονισμό της συζήτησης, στην εισαγωγική του τοποθέτηση επισήμανε την αναγκαιότητα ενός τουριστικού προορισμού και μιας επιχείρησης στο να εκπέμψει το σωστό μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή στον στοχευμένο δέκτη, που δεν είναι άλλος από τον TourOperator, τον ταξιδιωτικό Πράκτορα, το Σύμβουλο Ταξιδιών και τον OnlineTravelAgent (O.T.A.). Γιατί, όπως είπε, ο επαγγελματίας αυτός του τουρισμού μπορεί να μεταδώσει με ασφάλεια στον πελάτη του το μήνυμα που θέλει να εκπέμψει ο τουριστικός προορισμός ή η επιχείρηση. Μόνο έτσι, πρόσθεσε, διασφαλίζεται η επιτυχία κάθε προσπάθειας προβολής, κάθε προωθητικής ενέργειας , κάθε ταξιδιού εξοικείωσης και κάθε εκθεσιακής συμμετοχής, αφού μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, αποδέκτες θα είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι επαγγελματίες και όχι άλλοι που δεν έχουν γνώση του προορισμού ή της επιχείρησης. Αναφέρθηκε επίσης στη στροφή του υποψήφιου ταξιδιώτη προς τον τουριστικό επαγγελματία, που ήδη παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, πράγμα που επισήμανε και η κυρία Σκαρβέλη στην πρωτολογία της και ανέπτυξε τους λόγους που, κατά κύριο λόγο, είναι:
- Η Προστασία Καταναλωτή
- Η Εξειδίκευση σε Θέματα Ασφαλείας
- Η Πρόληψη Απάτης
- Τα Σύνθετα Ταξιδιωτικά Προγράμματα
- Η Εξατομικευμένη Εξυπηρέτηση
- Η Διαχείριση Κρίσεων
Από την πλευρά του, ο κ. Martikas, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι γνωστή, αλλά όχι πλήρως κατανοητή από τους travelprofessionals. Και πρόσθεσε ότι στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, 55.000 τουριστικοί επαγγελματίες δεν γνωρίζουν αρκετά για τις διαφορετικές εμπειρίες που προσφέρει η Ελλάδα. Πρόσθεσε δε, ότι συνολικά στην πλατφόρμα της ΟΤΤ είναι εγγεγραμμένοι περί τους 150.000 επαγγελματίες των ταξιδιών από όλο τον κόσμο.
Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα του προγράμματος είπε ότι είναι:
- Ανάδειξη νέων και λιγότερο γνωστών προορισμών.
- Ισορροπημένη ροή τουριστών για αποφυγή υπερπληθυσμού.
- Συνεχής επικοινωνία με ταξιδιωτικούς πράκτορες.
- Συλλογή πολύτιμων δεδομένων για στοχευμένες καμπάνιες.
Στη συνέχεια, ανέλυσε το περιεχόμενο του ετήσιου «πακέτου» που, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- Δημιουργία ειδικού ελληνικού εκπαιδευτικού/ενημερωτικού προγράμματος.
- Micro-learning σε λιγότερο από 20 λεπτά, με επικοινωνία και marketing υποστήριξη με newslettersκαι άλλα διαθέσιμα μέσα ακόμα και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
- Κάθε περιοχή της Ελλάδας θα έχει το δικό της εκπαιδευτικό/ενημερωτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στη στρατηγική της.
- Πιστοποίηση travelprofessionals με την ολοκλήρωση μαθημάτων.
- Επιλογές για προσθήκη κινήτρων: διαγωνισμοί, FAM trips, αποκλειστικά προνόμια.
- Διαρκής επαναξιολόγηση και προώθηση μέσω PR &Marketing.
- Προβολή μέσω socialmediaτης ΟΤΤ και των Μέσων Ενημέρωσης του ομίλου (TravelWeekly).
- Ανάδειξη νέων και λιγότερο γνωστών προορισμών.
- Ισορροπημένη ροή τουριστών για αποφυγή υπερπληθυσμού.
- Συνεχής επικοινωνία με ταξιδιωτικούς πράκτορες.
- Συλλογή πολύτιμων δεδομένων για στοχευμένες καμπάνιες.
Την παρουσίαση παρακολούθησαν εκπρόσωποι από τους Δήμους Χίου, Δελφών, Λαρίσης, Χανίων, Λέρου, Αστυπάλαιας, Ρόδου, Κέας, Καρπάθου, Αγιάς και Κω, από την Περιφέρεια Πελοπονήσου και την περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας καθώς και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, από το Σύλλογο Ξενοδόχων Ρεθύμνης, τα Επιμελητήρια Κυκλάδων και Αργολίδας και τουριστικές επιχειρήσεις .