Τον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ανακοίνωσε το Υπερταμείο το οποίο διαχειρίζεται τους 23 περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας.
Από το πακέτο των 23 ξεχώρισε το αεροδρόμιο της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, ως ένα από τα ταχέως αναπτυσσόμενα και ως εκ τούτου το προκηρύσσει ξεχωριστά με την παραχώρηση να αφορά στα επόμενα 40 έτη. Τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτά των Κυκλάδων τα οποία ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αναμένεται να οδηγηθούν σε διαγωνισμό ως ενιαίο πακέτο.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα αεροδρόμια Πάρου, Νάξου, Σύρου και Μήλου, καθώς οι διεθνείς αερολιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης έχουν περάσει εδώ και αρκετά χρόνια στα χέρια της Fraport.
Όπως είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για το επιχειρησιακό σχέδιο 2022-2024, η περίοδος παραχώρησης, των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, εκτιμάται σε 30 – 40 έτη, αναλόγως της τελικής ετυμηγορίας των συμβούλων, στα πρότυπα άλλων παραχωρήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Στο Υπερταμείο προκρίνουν μια ενιαία οντότητα για τα 22 αεροδρόμια, για τα οποία επικαιροποιούνται οι μελέτες, έχοντας ως βασικό μέλημα να μην… μείνουν κάποια εξ αυτών με περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέραν. Αν «σπάσουν» σε ομάδες είναι ορατός ο κίνδυνος κάποια από αυτά, ιδίως όσα είναι σε τουριστικές περιοχές, να προσελκύσουν έντονο ενδιαφέρον ωστόσο, άλλα, λιγότερα ελκυστικά, θα βρίσκονταν σε δυσχερή θέση, άρα θα ήταν δυσκολότερη η αξιοποίησή τους.