Σαν το παλιό καλό κρασί
Σαν το παλιό καλό κρασί
Η Νέα Δημοκρατία κατέγραψε στις Κυκλάδες από τα υψηλότερα ποσοστά. Σχεδόν ένας στους δύο επικρότησε την κυβερνητική πολιτική (47,55%) που σημαίνει πως 35.093 συμπολίτες μας υιοθέτησαν την δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού.
Του Λάμπρου Δεμερτζή
Τι έκανε όμως του πολίτες των Κυκλάδων να επιλέξουν και πάλι τους ίδιους βουλευτές; Φοβήθηκαν το καινούργιο; Ισχυροποίησαν οι νυν βουλευτές την θέση τους με το έργο τους τα τέσσερα χρόνια; Συντηρητισμός των ψηφοφόρων;
Δαγκωτό στους τρεις βουλευτές
Η ιστορία λέει πως οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές κάποιων υποψηφίων προκειμένου να αποδείξουν την πίστη και το φρόνημά τους, δάγκωναν το σφαιρίδιο για να μείνει υποτίθεται το αποτύπωμα των δοντιών τους! Αυτά συνέβαιναν τις παλιές εποχές….
Σήμερα οι βουλευτές που κέρδισαν και πάλι την εμπιστοσύνη των πολιτών, απέδειξαν ότι έχουν «χτίσει» μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Από την άλλη οι πολίτες δεν έδειξαν και πολύ θέρμη να γνωρίσουν νέους πολιτικούς. Οι σταυροί στην Δέσποινα Πρίνια, την Ανθή Χαλκιά και τον Μάρκο Καφούρο δεν έφτασαν της Κατερίνα Μονογυιού η οποία απέδειξε ότι ξέρει πολύ καλά να μιλά στις καρδιές των πολιτών. Όσο για τον Γιάννη Βρούτση, το αποτέλεσμα δικαιώνει την φήμη του «κυρίαρχου» στις Κυκλάδες. 16.356 σταυρούς, σχεδόν τους μισούς σταυρούς από το σύνολο που απέσπασε η Ν.Δ στις Κυκλάδες. Την ίδια στιγμή ο Φίλιππος Φόρτωμας «όργωσε» τα νησιά μας και εξασφάλισε την ανανέωση της θητείας του.
Ψηφίζουμε με την καρδιά
Στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ολοένα και αυξάνεται η σημασία των προσώπων. Πολλοί ψηφίζουν ανάλογα με τα πρόσωπα, άλλοι με τις συμπάθειες και άλλη με το συναίσθημα. Σύμφωνα με τον Γιάννη Τσίρμπα, επίκουρο καθηγητή πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών ο οποίος μίλησε στο mega ανέφερε πως «η τάση της εκδικητικής-τιμωρητικής ψήφου γίνεται όλο και πιο έντονη. Πολλοί ψηφοφόροι ψηφίζουν απλά εναντίον ενός κόμματος, ενώ μια μερίδα ψηφοφόρων υπολογίζει το κόστος και το όφελος, για να ψηφίσει». Σε ό,τι αφορά στα προγράμματα των κομμάτων ο καθηγητής είπε ότι «Ελάχιστο μέρος των ψηφοφόρων διαβάζει τα προγράμματα των κομμάτων, για να ξέρει τι τον συμφέρει οικονομικά να ψηφίσει».
Η σημασία των social media
Τα social media δεν αλλάζουν τις προτιμήσεις μας. Επανενεργοποιούν διαθέσεις που ήδη έχουμε. Ο Γιάννης Τσίρμπας, επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών ανέφερε ότι η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η «ναυαρχίδα» των μέσων ενημέρωσης. «Στην Ελλάδα η ναυαρχίδα των μέσων ενημέρωσης παραμένει η τηλεόραση». Aναμφίβολα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν διεισδύσει σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης καθημερινότητας. Ολοένα και περισσότεροι πολιτικοί, αισθανόμενοι την ανάγκη αξιοποίησης του προνομιακού χώρου που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο να δημοσιοποιούν τα προσωπικά τους μηνύματα, συμμετέχουν στη δημιουργία ενός μωσαϊκού πληροφοριών και εμπειριών με συνοδοιπόρους τους χρήστες. Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται ως μια πλατφόρμα ανταλλαγής κοινωνικών, πληροφοριακών και πολιτικών σκέψεων, δε θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι οι πολιτικοί χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα επικοινωνίας και μάρκετινγκ, προκειμένου να επηρεάσουν τις στάσεις του κοινού απέναντι σε αυτούς, να θέτουν ατζέντες ακόμα και να διαμορφώνουν τα αποτελέσματα των πολιτικών τους εκστρατειών. Όπως αναφέρει η Βάγια Μόχλα από το τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ με τη συνεχιζόμενη ανάδειξη τους ως ένα μέσο διαλόγου, παροχής πληροφοριών και πολιτικού αντίλογου, οι πολιτικοί δεν είναι πια υπεύθυνοι μόνο για όσα αναρτούν αλλά και για τις αντιδράσεις και το διάλογο που οι ίδιοι προκαλούν με τους δυνητικούς ψηφοφόρους τους.
Με ποιο κριτήριο ψηφίζουν οι Έλληνες;
Υπάρχει και αυτή η άτυπη δημοσκόπηση, που περισσότερο θυμίζει το μυαλό με το οποίο σκέφτονται πολλοί συμπολίτες μας. Δηλαδή οι λέξεις ρουσφέτι, χάρη, υπόσχεση περνά από το μυαλό πολλών για να ρίξουν την ψήφος τους σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Υπάρχει βέβαια και η προσωπική σχέση που έχουν αποκτήσει με τα χρόνια οι «παλιές καραβάνες» πολιτικών οπότε είναι δεδομένο πως οι ψηφοφόροι αυτοί δύσκολα θα μετακινηθούν από τον ένα υποψήφιο στον άλλο του ιδίου κόμματος.