Σαντορίνη: Ζητούν χάραξη δεύτερου δρόμου στο λιμάνι του Αθηνιού
To Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας ζητά την άμεση και επείγουσα χάραξη και κατασκευή ενός δεύτερου δρόμου στο λιμάνι του Αθηνιού, το οποίο αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Η χάραξη του δεύτερου δρόμου συζητήθηκε σε πρόσφατη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου, παρότι πρόκειται για ένα αρκετά δύσκολο και σύνθετο έργο.
Στην εισήγησή του ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ Γιώργος Νομικός ανέφερε μεταξύ άλλων:
Υπάρχουσα κατάσταση στην λιμενική εγκατάσταση του Αθηνιού
Η εκρηκτική και ραγδαία αύξηση των τουριστικών αφίξεων, των επιβατικών και εμπορικών πλοίων, καθιστούν προβληματική την λειτουργία του, εξ αιτίας των σοβαρών προβλημάτων πρόσβασης και επιστροφής, λόγω του ενός και μόνο στενού δρόμου, ο οποίος δεν μπορεί να βελτιωθεί άλλο, για πολλούς λόγους φυσικούς και τεχνικούς.
Ο Αθηνιός ανήκει στην κατηγορία λιμένων Εθνικής σημασίας, εξυπηρετεί τα επιβατηγά πλοία, τα ημερόπλοια, μέρος επισκεπτών από τα κρουαζιερόπλοια, εκδρομικά πλοιάρια, φορτηγά πλοία κλπ.
Η πρόσβαση στο λιμάνι γίνεται από ένα δρόμο, στενό σχετικά χωρίς δυνατότητα επέκτασης του, με πολλές στροφές και με πρανή που πολλές φορές θέλουν συντήρηση.
Παρά το μικρό του μέγεθος, υποδέχεται τεράστιο όγκο επιβατών, εμπορευμάτων και οχημάτων και η επιβάρυνση του, ακολουθεί τους ρυθμούς της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης της Σαντορίνης.
Ο ημερήσιος αριθμός επιβατών, που διακινείται ημερησίως τους καλοκαιρινούς μήνες στο λιμάνι του Αθηνιού, είναι πάνω από 17.000 άτομα, συγχρόνως με μεγάλο αριθμό ιδιωτικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαρέων οχημάτων κλπ. και με ένα μοναδικό δρόμο.
Η κορυφαία θέση της Σαντορίνης στο τουριστικό γίγνεσθαι, καθιστά επιτακτική την ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών κυκλοφορίας και μετακίνησης των επιβατών προς και από τον λιμένα και γενικότερα σε όλη την λιμενική εγκατάσταση του Αθηνιού.
Ακόμη και όταν γίνει το νέο λιμάνι, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί μέρος της κίνησης και των αναγκών της Σαντορίνης.
Το νέο λιμάνι στη Θήρα για να ολοκληρωθεί, αν όλα κυλίσουν καλά, θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ο χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων στον χώρο του Αθηνιού, είναι περιορισμένος και υπάρχει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, που συνεχίζεται και σε όλο το μήκος της διαδρομής, από το επίπεδο του λιμένα μέχρι την άνοδο στην κεντρική επαρχιακή διασταύρωση, αλλά και προς την κάθοδο, με τα γνωστά αποτελέσματα καθυστερήσεις, διαμαρτυρίες κλπ.
Με την υπάρχουσα κατάσταση αυξάνεται το εργασιακό stress των εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στον λιμένα, αυξάνονται οι εκπομπές καυσαερίων και ο θόρυβος, από τον πολύ χρόνο αναμονής σε λειτουργία των αυτοκινήτων.
Προτεινόμενη λύση
Για την ανακούφιση του Αθηνιού και την βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας, παραμονής, μετάβασης αλλά και της απομάκρυνσης από τον λιμένα, όλων των επισκεπτών και των αυτοκινήτων, είναι επείγουσα ανάγκη, να γίνει άμεσα δεύτερος δρόμος, επιφανειακός ή με τούνελ, με όλα τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά, ή όπως οι ειδικοί επιστήμονες προσδιορίσουν και υποδείξουν και την τοποθεσία χάραξης αλλά και τον τρόπο κατασκευής και δημιουργίας.
Έτσι, μπορούν να δημιουργηθούν δύο άξονες, δύο δρόμοι ξεχωριστοί, άνοδος και κάθοδος.
Πλεονεκτήματα με την κατασκευή του δεύτερου δρόμου
1. Δημιουργείται ξεχωριστή άνοδος και κάθοδος.
2. Αυξάνεται το επίπεδο της ασφάλειας στην διακίνηση των επιβατών, της διακίνησης των ιδιωτικών αυτοκινήτων, των λεωφορείων, των mini bus, των φορτηγών αυτοκινήτων και όλων των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης στο μέγιστο, διαχωρίζοντας τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις.
3. Θα υπάρχει ταχεία πρόσβαση στην λιμενική εγκατάσταση των μέσων άμεσης επέμβασης, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικής, Εθελοντικών Ομάδων, Λιμεναρχείου, Αστυνομίας, Ομάδων αντιμετώπισης ρύπανσης κλπ. εάν απαιτηθεί.
4. Σε περίπτωση επισκευής ενός εκ των δύο δρόμων, θα υπάρχει εναλλακτική λύση πρόσβασης, στην λιμενική εγκατάσταση όπως και επιστροφής.
5. Θα συντομεύσει ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής όλων των επιβατών, των αυτοκινήτων εν γένει και όσων δραστηριοποιούνται σε αυτή την λιμενική εγκατάσταση.
6. Θα υπάρξει αποσυμφόρηση στην διασταύρωση στην είσοδο και στην έξοδο, που ενώνει σήμερα τον υπάρχοντα μοναδικό δρόμο, με τον επαρχιακό δρόμο Μεγαλοχωρίου –Πύργου και θα κατευθυνθεί η κυκλοφορία σε διαφορετικά σημεία.
7. Θα αποφευχθούν δυσάρεστες κριτικές, παράπονα και σχόλια, που βλάπτουν το τουριστικό προϊόν και το όνομα της Σαντορίνης.
8. Θα γίνει ανάπτυξη νέων περιοχών και ανάδειξη νέου τοπίου, νέων εικόνων, με θετικό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν και αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των κατοίκων.
9. Η χάραξη και η κατασκευή ενός νέου δρόμου, θα είναι στην κατεύθυνση για την αύξηση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.