ΣΥΝΑΝΚ για νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας ΠΝΑι: Μονόδρομος η αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ
Τι αναφέρει ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΠΕ Κυκλάδων (ΣΥΝΑΝΚ) για την τροποποίηση του Οργανισμού εσωτερικής λειτουργίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου :
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, διακωμωδώντας τον ρόλο της ως Αρχή για τη διαφύλαξη της νομιμότητας και της εποπτείας των αποφάσεων των ΟΤΑ προχώρησε στην έγκριση της απαράδεκτης τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Παρά τις επισημάνσεις, που τόσο ο Σύλλογός μας όσο και η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ), η Πανελλήνια Ένωση Εποπτών Δημόσιας Υγείας (ΠΕΕΔΥ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών ΤΕ Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΜΗΤΕΔΥ), είχαμε υποβάλει, μέσω υπομνημάτων-ερωτημάτων, και με τις οποίες αναδεικνύαμε την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε ο νέος Οργανισμός, αλλά και τη σύγκρουσή του με πλήθος νομικών και διοικητικών διατάξεων (π.χ. Ν. 3852/2010 Καλλικράτης, Ν. 3528/2007 Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας).
Ωστόσο, δεν παύει να αποτελεί έκπληξη η ελαφρότητα με την οποία η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, αντιμετώπισε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, μετατρέποντας την υποχρεωτική διαδικασία ελέγχου σε τυπική υποχρέωση, αγνοώντας επιδεικτικά τις παρεμβάσεις όλων των φορέων.
Όσο δε για τα πανηγυρικά δελτία τύπου της Περιφερειακής Αρχής Νότιου Αιγαίου, για το ότι «κανένας φορέας ή συλλογικότητα, από εκείνους που με καταγγελίες και υπομνήματα είχαν καταφερθεί κατά του σχεδίου του νέου μοντέλου διοίκησης της Περιφέρειας, το οποίο ελέγχθηκε για τη νομιμότητά του, δεν άσκησε το εκ του νόμου δικαίωμα της προσφυγής κατά της απόφασης έγκρισής του», ας μην προσπαθούν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη. Αν μη τι άλλο βρίσκονται αρκετά χρόνια στην Διοίκηση της Περιφέρειας για να κάνουν ότι δεν γνωρίζουν ούτε τα βασικά, ενώ ακριβοπληρώνουν πλήθος συμβούλων κάθε ειδικότητας για να τους «συμβουλεύουν».
Ενημερώνουμε πως προσφυγή κατατίθεται μόνο έναντι Διοικητικής πράξης με εκτελεστό χαρακτήρα (Αν. Τάχου Ερμηνεία Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, σελ. 637). Στην προκειμένη περίπτωση εκτελεστή είναι η έγκριση τροποποίησης ΟΕΥ ΠΝΑι από τη δημοσίευση της σε ΦΕΚ, και όχι η Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Στη φάση του ελέγχου νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου προβλέπονται μόνο παρεμβάσεις, όπως και πραγματοποιήσαμε, με την υποβολή σχετικών υπομνημάτων – ερωτημάτων που ουδέποτε απαντήθηκαν ως όφειλαν.
Ευθύνες φυσικά ανήκουν σε μεγάλο βαθμό και στους Περιφερειακούς Συμβούλους των Κυκλάδων της παράταξης της Πλειοψηφίας που υιοθέτησαν πλήρως την πρόταση της Διοίκησης με την οποία επιτυγχάνεται η πολυπόθητη και από καιρό σχεδιαζόμενη και ξεκάθαρα ετεροβαρής -εις βάρος των Κυκλάδων- αναδιάταξη των Υπηρεσιών, με νομιμοποίηση της υποστελέχωσης, παρά τις προειδοποιήσεις μας και τις επισημάνσεις μας όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ήδη από τον ορισμό Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων φάνηκε ξεκάθαρα ο στόχος υποβάθμισης των Κυκλάδων (5 στη Ρόδο και 3 στη Σύρο, εκ των οποίων τις 2 Γ.Δ. κατέχει η εισηγήτρια του νέου ΟΕΥ).
Ενημερώσαμε εγκαίρως με κάθε τρόπο όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά μπροστά στη βούληση της Διοίκησης επέδειξαν χαρακτηριστική αδυναμία αντίδρασης, συνηγορώντας στην κατάργηση δια της συγχώνευσης περιφερειακών τμημάτων, με άμεσο αποτέλεσμα την υποβάθμιση μείζονος σημασίας υπηρεσιών όπως οι υπηρεσίες υγείας, ελέγχου αγοράς, περιβάλλοντος, τεχνικών έργων, αγροτικής οικονομίας κ.λπ.
Πλέον των ανωτέρω, ήδη είναι ορατή η προβληματική λειτουργία των Υπηρεσιών.
Για πρώτη φορά δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια ποιος υπογράφει τι, ποιος είναι άμεσα προϊστάμενος ποιανού, αν είναι νόμιμες οι πράξεις που εκδίδονται, κ.ο.κ., μιας και μέχρι στιγμής δίνονται προφορικά εντολές σε συναδέλφους ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει και ότι συνεχίζουμε όπως πριν εγκριθεί η Τροποποίηση! Ως Σύλλογος αναγκαστήκαμε να ζητήσουμε εγγράφως διευκρινίσεις, προκειμένου να προστατέψουμε τους συναδέλφους από τις προφορικές εντολές που έχουν ως αποτέλεσμα να εκδίδονται πράξεις με ενδεχόμενο να εκπέσουν σε περίπτωση ένστασης ή προσφυγής, χωρίς φυσικά ανταπόκριση και χωρίς καμία έγγραφη απάντηση. Αντίθετα, στην μοναδική περίπτωση που έλαβαν οι υπάλληλοι οδηγίες, 14 μέρες μετά την έκδοση του ΦΕΚ, στην απλούστερη απορία του ποιος υπογράφει άδειες και μετακινήσεις, επιβεβαιωθήκαμε ότι ΔΕΝ ισχύει ότι ίσχυε πριν και η νομιμότητα προκύπτει από υπογραφή Εκτελεστικού Γραμματέα και Περιφερειάρχη.
Όσο για τον τρόπο που εν τέλει θα «λειτουργήσει» η Περιφέρεια, ήδη προχωρούν με ορισμό πλήθος παράλληλων καθηκόντων στους υπαλλήλους, διαιωνίζοντας την ίδια απαράδεκτη και παράνομη τακτική, επικαλούμενοι τη σχετική διάταξη του τροποποιημένου ΟΕΥ που προβλέπει την εκχώρηση στον Περιφερειάρχη της “αρμοδιότητας” : «να αναθέτει έργο σε οποιοδήποτε μέλος του προσωπικού, να συγκροτεί ή να καταργεί ομάδες έργου και Γραφεία, χωρίς τροποποίηση του οργανισμού». Αυτό διότι με αυτήν την τροποποίηση δοθήκαν υπερεξουσίες στον Περιφερειάρχη, οι οποίες δεν απορρέουν από καμιά νομοθετική ρύθμιση, ούτε υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση από νόμο.
Όσον αφορά την καθομολογουμένη (ακόμη και από την ίδια την Περιφερειακή Αρχή) τραγική υποστελέχωση, αυτή είναι αποτέλεσμα των ενεργειών και των αποφάσεων της Διοίκησης (καμία ενέργεια για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, αυθαίρετες μετακινήσεις υπαλλήλων/προϊσταμένων, κανένα κίνητρο προσέλκυσης και παραμονής προσωπικού παρά τις νομοθετικές δυνατότητες και τις προτάσεις του Συλλόγου, κλπ.), επιδεικνύοντας εξαιρετική αδράνεια και αδιαφορία για αυτό το θέμα και πλήρης υποστήριξη της πολιτικής για την διάλυση των Υπηρεσιών υπέρ ιδιωτικών παρόχων/εργολάβων. Ήδη από κρίσιμες Διευθύνσεις, όπως της (πρώην) Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, συνεχίζεται η απομάκρυνση υπαλλήλων Πολιτικών Μηχανικών με εμπειρία σε Δημόσια Έργα γιατί επιμένουν να μην επηρεάζονται από ευθείες ή έμμεσες απειλές, πιέσεις και εκφοβισμούς και να ασκούν το λειτούργημά τους με αυταπάρνηση και παρρησία. Αντί για επιβράβευση, αντικαθίστανται από εξωτερικούς Συμβούλους.
Η πρόσληψη πλήθος «ειδικών», τεχνικών και κάθε είδους «συμβούλων» αυξάνουν κατακόρυφα το κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών, το οποίο θα κληθεί να πληρώσει στο τέλος ο πολίτης (π.χ. συνεχόμενες αυξήσεις δημοτικών τελών για να καλυφθεί η συνεισφορά των Δήμων στο ΦΟΔΣΑ, τα έργα του οποίου για μια ακόμη φορά τονίζουμε ότι υλοποιούνται από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας).
Πιστοί στις αρχές και στο καθήκον μας, προχωράμε στις απαιτούμενες ενέργειες για τη διασφάλιση της νομιμότητας της αξιοκρατίας και της ισονομίας, όπως έχουμε κάνει ήδη με πλήθος παρεμβάσεών μας, πληρώνοντας ακόμα και προσωπικό τίμημα. Δυστυχώς για αυτούς, δεν είμαστε όλοι κοντόφθαλμοι ούτε έχουμε απωλέσει την ιδιότητα του πολίτη – μόνιμου κατοίκου, καθώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε άμεσα τα προβλήματα που προκαλεί ήδη και θα προκαλέσει ακόμη περισσότερα η τροποποίηση του ΟΕΥ.
Προφανώς τα ανωτέρω αποδεικνύουν συγκεκριμένη σκοπιμότητα και ως εργαζόμενοι και ως σκεπτόμενοι πολίτες οφείλουμε να αντιδράσουμε σε αυτές τις φωτογραφικές και κατά παραγγελία διατάξεις που παραβιάζουν την ιεραρχική δομή της δημόσιας διοίκησης, τη διάρθρωση οργανικών μονάδων βάσει των τομέων (άρθρο 186 του Ν. 3852/2010), τις αρμοδιότητες που δύναται να εκτελεί κάθε υπάλληλος (άρθρο 30 του Ν. 3528/2007), την παράνομη παρέμβαση αιρετών στην εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος δημοσίου υπαλλήλου, με την παράκαμψη του άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενου, κλπ.
Προχωράμε ως ΣΥΝΑΝΚ, όπως και οι άλλοι φορείς, στην αίτηση ακύρωσης στο ΣΤΕ όπως προβλέπεται από την Νομοθεσία και προχωρούμε σε παρεμβάσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ |
|
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ |
Τ.Υ. |
Τ.Υ. |
|
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΤΑΚΗΣ |
ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ |