Τα ναυπηγεία Νεωρίου και Ελευσίνας έχουν επισκευάσει περισσότερα από 500 πλοία
Τα ελληνικά ναυπηγεία επενδύουν σε τομείς που αποσκοπούν στο να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να τα καταστήσουν πιο ελκυστική επιλογή, κυρίως για τους Έλληνες πλοιοκτήτες που σήμερα συνεισφέρουν το 80% της ελληνικής δραστηριότητας επισκευής και ναυπήγησης νέων πλοίων. Το επιχειρηματικό σχέδιο του ομίλου ONEX περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 550 εκατ. δολαρίων για τα ναυπηγεία με στόχο την υποστήριξη εργασιών επισκευής σε 300 πλοία ετησίως. Ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε τα ιστορικά ναυπηγεία σε ένα σύγχρονο θαλάσσιο κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Φιλοδοξούμε τόσο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όσο και τα Ναυπηγεία Σύρου να γίνουν η πρώτη επιλογή όσων αναζητούν ποιότητα, ταχύτητα και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, τηρώντας τα σχετικά πρωτόκολλα ασφαλείας και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μοντέλο».
Στόχος της ONEX είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία της σε κόμβο που θα υποστηρίζει οριζόντια την εμπορική ναυτιλία, την ενεργειακή μετάβαση, τις αμυντικές πλατφόρμες και τις βιομηχανικές λύσεις, καθοδηγώντας ολόκληρο το βιομηχανικό οικοσύστημα της περιοχής και ενισχύοντας τόσο την οικονομία όσο και τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδας.
«Ένας ισχυρός ναυπηγικός τομέας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της εθνικής άμυνας, συμβάλλει αποφασιστικά στην εθνική οικονομία και την πράσινη μετάβαση και ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στον περιφερειακό γεωπολιτικό στίβο μέσω της υλοποίησης μεγάλων έργων διεθνούς σημασίας», τονίζει ο κ. Ξενοκώστας.
Η αναγεννημένη ναυπηγική βιομηχανία της Ελλάδας θα προβληθεί σε εξέχουσα θέση στα Ποσειδώνια 2024, στέλνοντας μήνυμα ισχυρής ανάκαμψης έπειτα από δεκαετίες παρακμής και εγκατάλειψης. Η αναγέννηση του κλάδου παίρνει σάρκα και οστά μετά την ολοκλήρωση της ενοποίησης των ναυπηγικών μονάδων της χώρας στη Σύρο και την Ελευσίνα, αλλά και μέσα από την επανεκκίνηση του ναυπηγείου Σκαραμαγκά και την αύξηση της δραστηριότητας στην Χαλκίδα.
Το Ναυπηγείο στο Νεώριο της Σύρου και το Ναυπηγείο Ελευσίνας έχουν επισκευάσει περισσότερα από 500 πλοία, ξένα και ελληνόκτητα, από τότε που ο όμιλος ONEX Shipyards and Technologies, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ανέλαβε τη λειτουργία τους το 2019. Η Ελλάδα συνεισφέρει πλέον σημαντικά στην ετήσια αξία παραγωγής των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, που φτάνει τα περίπου 43 δισ. ευρώ, και των οποίων η συνολική αξία παραγγελιών για εμπορικά και πολεμικά πλοία ξεπερνά την αντίστοιχη των ασιατικών ναυπηγείων.
«Η Ελλάδα επανεμφανίζεται ως ένα αξιόπιστο ναυπηγικό cluster για την επισκευή και τη μετατροπή σκαφών καθώς και για την κατασκευή νέων πλοίων μελλοντικά, τόσο για Έλληνες όσο και για διεθνείς πλοιοκτήτες και ναυτικές δυνάμεις. Αυτή η αναγέννηση ακολουθεί δεκαετίες υποαπόδοσης και υποεπενδύσεων, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν από την απουσία στρατηγικού οράματος», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., διοργανώτριας της κορυφαίας ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο.
Μέσω μιας σειράς στρατηγικών συνεργασιών και επενδύσεων πολλών εκατομμυρίων, οι ελληνικοί φορείς εκμετάλλευσης ναυπηγείων και η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαιώνουν τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή τους σε έναν τομέα που εκτιμάται ότι, επί του παρόντος, αντιπροσωπεύει το 1% του ΑΕΠ της χώρας. Η ανάκαμψη του κλάδου θα ενισχύσει περαιτέρω τόσο την οικονομία όσο και την ασφάλεια της Ελλάδας. Οι συνεργασίες θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, έργα που αφορούν το πολεμικό ναυτικό, καθώς η ελληνική κυβέρνηση συζητά με τις ΗΠΑ τον κοινό σχεδιασμό και τη συμπαραγωγή της νέας γενιάς φρεγατών Constellation, ενώ η αυξημένη δραστηριότητα στα ναυπηγεία θα ενδυναμώσει τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, αυξάνοντας τη συμμετοχή της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά κατασκευής και προμήθειας ναυτιλιακού εξοπλισμού.