Τα σχέδια της ακτοπλοΐας για το καλοκαίρι του 2023. Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες
Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι μεμονωμένες εταιρείες του κλάδου έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους για μια χρονιά η οποία αναμένεται να είναι καλύτερη από το 2022, όπως αναφέρεται στο newmoney.gr
Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν, ενώ ανοίγουν και νέες αγορές, κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό. Στην ακτοπλοΐα επανέκαμψε τον περασμένο Δεκέμβριο ο όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά την πώληση, τον Απρίλιο του 2022, του «Speedrunner ΙΙΙ» στη Seajets του κ. Μάριου Ηλιόπουλου.
Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship «Rosella». Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πρoτού καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.
Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έπεσαν οι υπογραφές και καταβλήθηκαν τα χρήματα. Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Αnemos» και θα φέρει τα παραδοσιακά σινιάλα της ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου με πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μετονομάστηκε σε Aegean Sea Lines, από Aegean Spreed Lines, και ο λόγος είναι ότι έχει πλέον περάσει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.
Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες, όπου θα φουντώσει ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και τη Seajets, η οποία πρόσφατα απέκτησε το «Color Viking» από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Μάλιστα η Seajets αγόρασε το «Color Viking» λίγες μόλις ημέρες προτού κάνει τη συμφωνία ο ομιλος Ευγενίδη για την απόκτηση του «Anemos». Επίσης στη γραμμή, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», θα κάνει τουλάχιστον 20 δρομολόγια και η Minoan Lines στη γραμμή από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.
Αλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το «Andros Queen», το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ξεκινήσει δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στη γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022. Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο.
Την 1η Ιανουαρίου 2023 ύψωσε την ελληνική σημαία και εγγράφηκε στο Νηολόγιο της Ανδρου στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου. Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.
Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες, εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 Ι.Χ. ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 μπαρ, εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.
Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται από τηn Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο «Santa Irini». Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράστηκαν φέτος και θα πλέουν την επόμενη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο. Το πλοίο που αγοράστηκε στα μέσα του περασμένου Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές, ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Πραγματοποίησε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό, ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημά του στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.
Κρήτη – Κυκλάδες
Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες. Στις τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχικές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά.
Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο.
Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.
Εντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ Seajets του κ. Ηλιόπουλου, Fast Ferries του κ. Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.
Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο «Thunder» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Την ημέρα που το «Santorini Palace» θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το «Thunder» θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.
Η Seajets ρίχνει το «Power Jet» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο και το «Naxos Jet» στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το «Rapidlink Jet» στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ιος – Θήρα – Ιος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.