«Ο εντυπωσιακός ρυθμός 7,7% με τον οποίο “έτρεξε” η ελληνική οικονομία το β’ τρίμηνο του 2022 και η αναθεώρηση του α’ τριμήνου στο 8% επιβεβαιώνουν, στην πράξη, τη δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη προκειμένου να κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη. Στις εξαιρετικές αυτές επιδόσεις -ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το 4,1% του η μέσου όρου της ευρωζώνης- αντανακλάται η καθοριστική επίδραση και η προστιθέμενη αξία του ελληνικού τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία εν μέσω πολλαπλών κρίσεων και πληθωριστικών πιέσεων διεθνώς.
‘Όπως καταδεικνύουν οι χθεσινές ανακοινώσεις από την ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες περιλαμβάνεται και το τουριστικό μας προϊόν- το β΄ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 7,2%. Οι επιδόσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις ενισχυμένες τουριστικές ροές -σε επίπεδα ρεκόρ- προς τη χώρα μας, οι οποίες με τη σειρά τους αντικατοπτρίζονται τόσο στις ταξιδιωτικές εισπράξεις που μόνο τον Ιούνιο καταγράφουν αύξηση κατά 2,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, όσο και στη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, η οποία κινείται στο +15,9% συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2019.
Τα στοιχεία αυτά δεν προέκυψαν τυχαία. Είναι το αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας, σκληρής και μεθοδικής δουλειάς. Από τις αρχές του περασμένου φθινοπώρου, διαμορφώσαμε τις κατάλληλες στρατηγικές, επιμηκύναμε την τουριστική περίοδο, η οποία φέτος ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ -ήδη από τον Μάρτιο- και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της χρονιάς, “φωτίσαμε” νέους -ολοένα και περισσότερους- προορισμούς σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας και διαμορφώσαμε το θεσμικό περιβάλλον που έκανε τη χώρα μας πόλο έλξης των μεγαλύτερων επενδυτικών funds με αιχμή τον κλάδο του τουρισμού. Οι επισκέπτες μας ξοδεύουν και μένουν πλέον περισσότερο στη χώρα μας, γεγονός που μεταφράζεται σε φορολογικά έσοδα για την ελληνική οικονομία, αλλά και σε πολλαπλάσια έσοδα για τον εμπορικό κόσμο και τις τοπικές μας κοινωνίες. Και όλα αυτά, έχοντας επιτύχει να αντισταθμίσουμε τις φετινές απώλειες από τη ρωσική και την ουκρανική αγορά λόγω του πολέμου, αλλά και με κλειστή -λόγω πανδημίας- τη μεγάλη αγορά της Κίνας, η οποία όλα τα προηγούμενα χρόνια ενίσχυε σημαντικά τον τουρισμό μας.
Ήδη, τα πρώτα στοιχεία και για το γ’ τρίμηνο του έτους -στο οποίο περιλαμβάνεται η παραδοσιακά υψηλή τουριστική περίοδος για τη χώρα μας- είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Και πάνω σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζουμε. Γιατί ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση. Σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, στήριξη του τζίρου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται γύρω από τον κλάδο, στήριξη του πρωτογενούς τομέα και της αγροτικής παραγωγής, νέες επενδύσεις, στήριξη του εισοδήματος της μέσης ελληνικής οικογένειας. Και αποτελεί συνεπή δέσμευση της Κυβέρνησής μας ότι κάθε ευρώ που προστίθεται στον προϋπολογισμό, θα επιστρέφει στο πορτοφόλι κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα».