Ξεκίνησαν οι εργασίες στο αεροδρόμιο της Νάξου
Έπιασαν δουλειά οι μπουλντόζες στο αεροδρόμιο της Νάξου για την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών, των πρώτων εργασιών για την επέκταση του αεροδρομίου. Μια επιτακτική ανάγκη που παίρνει σάρκα και οστά με σκοπό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να αλλάξει η εικόνα του αεροδρομίου του μεγαλύτερου νησιού των Κυκλάδων.
Του Λάμπρου Δεμερτζή
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας διάδρομος για προσγείωση – απογείωση αεροσκαφών στα 1200 μέτρα ώστε να μπορούν να προσγειώνονται με ασφάλεια τα 72αρια πλέον αεροσκάφη. Όπως σε πολλά νησιά της νησιωτικής Ελλάδας, η θέση που είχε επιλεγεί πριναπό αρκετά χρόνια, δεν επιτρέπει μεγαλύτερες κινήσεις.
Βαγγέλης Κατσαράς: Το «τίποτα που λέει η αντιπολίτευση είναι έργο πνοής»
Το έργο αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων του νησιού. Μάλιστα σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς τονίζει πως το έργο παίρνει σάρκα και οστά, ρίχνοντας το γάντι στην αντιπολίτευση. «Θέλω να αφήσω αυτή την ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πριν αναφερθώ σε οτιδήποτε, θα ήθελα να πω ότι ακούω καθημερινά από πολλούς και κυρίως άτομα της αντιπολίτευσης οι οποίοι και παραπληροφορούν τον κόσμο ότι ο «Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ & ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ»
Αφήνω λοιπόν ένα από τα "τίποτα" που έκανε ο Δήμος μας και η νυν δημοτική αρχή με Δήμαρχο τον Δημήτρη Λιανό. Αυτό το "τίποτα" λοιπόν λέγεται: Επέκταση-βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου. Περιλαμβάνει δύο υποέργα της ενταγμένης πράξης στο Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ με κωδικό ΟΠΣ 5131454 συνολικής αξίας 22.000.000,00 ευρώ.
Επίσης στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο θα γίνει επέκταση και αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων συνολικής αξίας 10.000.000,00 με 12.000.000,00 ευρώ.
Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει από την περασμένη Τετάρτη και οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε 24 μήνες.
Και αυτό είναι ένα από τα "τίποτα" λοιπόν. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα ανεβάζω και άλλα "τίποτα" για να καταλάβει ο κόσμος τι σημαίνει παραπληροφόρηση μόνο και μόνο για να υφαρπάξουν ψήφους.
Σε αυτό το ωραίο ταξίδι των τεσσάρων ετών χαίρομαι που αποτελούσα μέλος του πληρώματος και χαίρομαι γιατί το ταξίδι θα συνεχίσει και τα επόμενα 5 χρόνια με επικεφαλής τον Δήμαρχό μας τον Δημήτρη Λιανό..
Ο κόσμος μας εμπιστεύτηκε και θα μας εμπιστευτεί ξανά γιατί δεν είμαστε του «ΘΑ» αλλά το αποδεικνύουμε καθημερινά μέσα απο τις πράξεις μας.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ
εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).
-2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.