«Προσπαθούμε με σε συνεργασία με τους ακτοπλόους να κάνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να υπάρξει ρύθμιση στα “ελεύθερα” δρομολόγια», δηλώνει ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός ο οποίος πρόσθεσε ότι «προσπαθούμε να διεκδικήσουμε από την ΕΕ ένα νέο σύστημα επιδότησης πλοίων με μακρόχρονες συμβάσεις για άγονες γραμμές, με χρηματοδότηση της μηχανής ώστε να έχουμε σύγχρονα πλοία, είτε με LNG είτε με ηλεκτροκίνηση, είτε υβριδικά».
«Υπάρχει ανάγκη στη χώρα για περισσότερα και καινούρια πλοία, φιλικά προς το περιβάλλον», σημείωσε ο ίδιος, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι «ήδη έχουμε κάνει της αντίστοιχες προτάσεις στην Κομισιόν και ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από δύο εταιρείες προκειμένου να αξιοποιήσουν ένα τέτοιο μοντέλο χρηματοδότησης. Πιστέυω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε καλά νέα».
Ο ίδιος, πρόσθεσε ότι οι «άγονες» γραμμές κοστίζουν στο κράτος 90 εκατ το χρόνο. «Έχουμε προσθέσει “άγονες” γραμμές οι οποίες έλειπαν. Προσπαθούμε να ορθολογικοποιήσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο με περισσότερες ανταποκρίσεις μεταξύ των νησιών».
Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στη «σημαντική έλλειψη» κατάλληλων πλοίων για τα νησιά της άγονης γραμμής
«Τα νησιά σε μεγάλο βαθμό βιώνουν συνθήκες απομόνωσης ιδιαίτερα τον χειμώνα» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «σε μικρά νησιά είναι πολύ δύσκολο να βρεις γιατρούς για να στείλεις». Πολιτική για τη Νησιωτικότητα είναι «τι κίνητρα δίνεις στους γιατρούς για παράδειγμα. Δώσαμε επιπλέον 400 ευρώ για πολύ μικρά νησιά».
Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός αναφερόμενος στο ίδιο θέμα υπογράμμισε ότι «προσπαθούμε να βρούμε έναν τρόπο να χρηματοδοτείται και το κόστος στέγης».
Αναφορικά με περιστατικά που παρατηρούνται σε νησιά με πολύ μεγάλη τουριστική κίνηση όπου γιατροί και δάσκαλοι δεν μπορούν να βρουν κατάλυμα ούτε τον χειμώνα, ο Ν.Σαντορινιός τόνισε ότι «γίνεται προσπάθεια να βρεθούν δημοτικά και δημόσια ακίνητα για να στεγάσουμε τους εργαζόμενους».
Σε σχέση με το ίδιο ζήτημα ο Ν.Σαντορινιός πρόσθεσε ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα στα πλαίσια της οικιστικής πολιτικής που έχουμε και εξετάζουμε εξειδικευμένες περιπτώσεις όπου πραγματικά υπάρχει πρόβλημα».
Όσον αφορά το μεταφορικό ισοδύναμο, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι ισχύει για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών τους αναπληρωτές καθηγητές, τους επικουρικούς λειτουργούς της υγείας, μέλη ΔΕΠ και για τα σώματα ασφαλείας.
«Κάθε μετακίνηση επιδοτείται κατά το ύψος που η ακτοπλοϊκή μεταφορά με κρεβάτι, υπερβαίνει την οδική μεταφορά», σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προσθέτοντας ότι «ο αριθμός ταξιδίων για τα μεγάλα νησιά είναι 16 και σε μικρότερα νησιά είναι 24 ή ακόμα και 30 για κάθε νησιώτη».
Ο ίδιος διευκρίνισε μάλιστα σε σχέση με το μεταφορικό ισοδύναμο ότι οποιοδήποτε μέλος οικογένειας μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα εισιτήρια που αναλογούν σε αυτή.
Σε σχέση με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στα αεροπορικά εισιτήρια, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι «όταν βγει η ΚΥΑ σε ένα μήνα περίπου από τώρα θα επιδοτούνται με το κόστος της ακτοπλοϊκής μεταφοράς με κρεβάτι».
Το πιο σημαντικό και αναπτυξιακό είναι η επιδότηση του κόστους των προϊόντων τόνισε σε σχέση με το ίδιο μέτρο σημείωσε ότι «4.000 επιχειρήσεις έχουν επιδοτηθεί για το κόστος της μεταφορά του προϊόντος και η επιδότηση του κόστους είναι κατά μ.ό. 43%. Δίνουμε ρευστότητα στην ντόπια επιχείρηση».
«Για πρώτη χρονιά φέτος δεν κυκλοφορεί η ιδιωτική υδροφόρα για να πάει νερό στα νησιά» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε ότι τα νησιά αποκτούν υδατική αυτονομία και ταυτόχρονα το κράτος κερδίζει 5 εκ. ευρώ.
Αναφορικά με το κόστος των καυσίμων στα νησιά ο Ν.Σαντορινιός πρόσθεσε ότι είναι πολύ ακριβό.
«Στα πλαίσια του ΜΙ ήδη σε ορισμένα μικρά νησιά επιδοτούνται με 24 λεπτά αν λίτρο βενζίνης και ντίζελ», σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υλοποιηθεί το εν λόγω μέτρο στα υπόλοιπα νησιά.
avgi.gr